
Het team van OBS de Tovercirkel in Heerlen
Current section: teamZie hier hoe het team van OBS de Tovercirkel is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS de Tovercirkel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past OBS de Tovercirkel bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS de Tovercirkel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij OBS de Tovercirkel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 81.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS de Tovercirkel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij OBS de Tovercirkel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS de Tovercirkel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervangend Personeel: Deskundige Ondersteuning bij Afwezigheid
Bij OBS De Tovercirkel garanderen we de continuïteit van onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, wordt direct actie ondernomen. Na een melding bij de schooldirecteur, dient deze een aanvraag in bij onze koepelorganisatie, MOVARE. Zij zorgen voor de snelle en professionele inzet van gekwalificeerd vervangend personeel. Ons doel is dat leerlingen altijd les krijgen van bekwame professionals, zodat hun leerproces ongestoord kan doorgaan. Vertrouw op de efficiënte vervangingsregeling van MOVARE.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Burgerschapsonderwijs Wij zien het als taak op onze school om leerlingen te ontwikkelen tot evenwichtige, democratische, participerende en coöperatieve burgers van de Nederlandse samenleving. Zij weten hoe zij goed met anderen, verschillen en conflicten om kunnen gaan en hoe deel te kunnen nemen aan de samenleving en democratie. Als openbare school, met twee verschillende locaties, willen we kinderen een goede basis bijbrengen die helpend is bij probleemoplossend denken. Als de kinderen van O.B.S. de Tovercirkel doorstromen naar het voortgezet onderwijs, leveren we kinderen af die stevig in de wereld staan met een goed gevoel van eigenwaarde, die eerlijk met elkaar omgaan en op hun manier een steentje bij kunnen dragen aan onze maatschappij. We streven er naar dat de kinderen begrijpen hoe de Nederlandse rechtsstaat werkt en wat er van hen verwacht wordt om in zo’n rechtsstaat goed te kunnen functioneren. Onze school vindt het belangrijk dat de leerlingen kennis hebben van diverse religies en culturen en vanuit daar naar opvattingen kunnen kijken vanuit verschillende perspectieven. Op O.B.S. de Tovercirkel leren zij op een vertrouwelijke en verantwoorde manier met elkaar om te gaan. Burgerschapsvorming is op onze school niet een apart vak, maar zit verweven in ons hele onderwijsaanbod. De school leeft zelf goed burgerschap voor en functioneert hierbij als een veilige oefenplaats voor kinderen. Vanuit onze missie, onze kernwaarden en onze visie hebben we de doelen voor burgerschapsonderwijs vastgesteld. Bij ieder doel gaat het wat ons betreft om de componenten, kennis, vaardigheden, attitude. Via de gekozen doelen richten we ons op de persoonsvorming van de leerlingen en de ontwikkeling van sociale en maatschappelijke competenties. Bouwsteen & Doelstelling Sociale ontwikkeling: De leerling weet hoe zij goed met anderen, verschillen en conflicten om kunnen gaan en hoe deel te kunnen nemen aan de samenleving en democratie. Democratisch Burgerschap: De leerling weer hoe de Nederlandse rechtsstaat werkt en wat er van hen verwacht wordt om in zo’n rechtsstaat goed te kunnen functioneren. Participatief(maatschappelijk) burgerschap: De leerling is ontwikkelt tot tot evenwichtige, democratische, participerende en coöperatieve burgers van de Nederlandse samenleving. Identiteit: De leerling heeft kennis van diverse religies en culturen en vanuit daar naar opvattingen kunnen kijken vanuit verschillende perspectieven. Solidariteit: Op O.B.S. de Tovercirkel verlaat de leerling groep 8 en weet hoe je op een vertrouwelijke en verantwoorde manier met elkaar om te gaat. Diversiteit: De leerling heeft kennis van verschillende opvattingen rondom diversiteit zoals wij deze tegenkomen in onze (nabije) samenleving. Digitaal Burgerschap: De leerling verlaat mediawijs de school. Algemene en Culturele ontwikkeling: De leerling heeft het aanbod ontvangen zoals in ons cultuurplan omschreven staat. Doublure / versnellen Als de leerkracht van mening is, dat een doublure (zitten blijven) wenselijk is, overlegt hij/zij eerst met de interne begeleiding en daarna met de ouders. De ouders worden in een vroeg stadium over een dergelijke beslissing geïnformeerd. Als school en ouders het niet eens kunnen worden, beslist de directie. Dezelfde procedure geldt voor kinderen die een groep kunnen overslaan. Zittenblijven en een groep overslaan vinden plaats bij de jaarovergang en niet tussentijds. Doubleren kan maar één keer in een schoolloopbaan voorkomen. Kinderen worden niet teruggeplaatst naar de vorige groep.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op OBS de Tovercirkel
Taal en Rekenen: Fundament voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op OBS de Tovercirkel zetten we ons in om elke leerling te voorzien van de best mogelijke begeleiding op het gebied van taal en rekenen. Onze gespecialiseerde teamleden, waaronder een dyslexiespecialist en een rekenspecialist, werken nauw samen met intern begeleiders en orthopedagogen om individuele leerbehoeften te identificeren en aan te pakken. Met een focus op zowel academische vooruitgang als een stevige basis leggen we de grondslag voor toekomstig succes in alle leergebieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leren Klimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal op OBS de Tovercirkel. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders bieden gerichte ondersteuning om een positieve en veilige leeromgeving te creëren waar iedereen zich gewaardeerd voelt. Samen streven we ernaar om leerlingen te helpen sociale vaardigheden te ontwikkelen en zelfvertrouwen op te bouwen, essentieel voor hun algehele groei.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Effectieve leerstrategieën en een positieve werkhouding zijn cruciaal voor academisch succes. OBS de Tovercirkel biedt gespecialiseerde begeleiding om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van hun werkethiek en het optimaliseren van hun taakaanpak. Onze experts, zoals de gedragsspecialist en ergotherapeut, werken samen om strategieën te implementeren die leerlingen ondersteunen bij het behalen van hun doelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Een gezonde motorische en lichamelijke ontwikkeling draagt bij aan het algehele welzijn van een kind. Op OBS de Tovercirkel ondersteunen we leerlingen met expertise op het gebied van beweging en fysieke vaardigheden. Onze ergotherapeut en logopedist helpen kinderen om hun motorische vaardigheden te verbeteren, wat essentieel is voor zowel schoolse activiteiten als dagelijks leven.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
OBS de Tovercirkel hecht groot belang aan de gezondheid en veiligheid van alle leerlingen. Leerkrachten worden getraind om adequaat om te gaan met veelvoorkomende gezondheidsklachten, zoals hoofdpijn of buikpijn, en om medicatie volgens strikte protocollen toe te dienen. Download ons protocol voor medisch handelen op school voor gedetailleerde informatie en procedures die de veiligheid van uw kind waarborgen. Meer informatie vindt u op: https://www.movare.nl/kind-en-ouders/medisch-handelen-op-school/
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Kindontwikkeling: Extra Ondersteuning op OBS de Tovercirkel
Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod voor Elk Kind
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan OBS de Tovercirkel
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe implementeren wij de gestelde schoolplan doelen?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Heerlen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt OBS de Tovercirkel extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, OBS de Tovercirkel Heerlen biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen. Dit programma omvat specifieke ondersteuning en activiteiten die gericht zijn op een vlotte start en optimale ontwikkeling. Ons aanbod is ontworpen om de taalvaardigheid en algemene ontwikkelingskansen van jonge kinderen te maximaliseren, in lijn met de behoeften van onze jongste leerlingen.
Met welke partners werkt OBS de Tovercirkel samen voor het programma voor jonge kinderen?
OBS de Tovercirkel Heerlen werkt nauw samen met peuterspeelzaal "Snuffel". Deze samenwerking zorgt voor een geïntegreerde aanpak en gedeelde expertise, wat ten goede komt aan de educatieve ervaring van de kinderen. Door deze samenwerking kunnen wij een breed scala aan stimulerende activiteiten aanbieden die aansluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen.