
De resultaten van Christelijke Basisschool de Roerganger in Heerenveen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool de Roerganger, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Christelijke Basisschool de Roerganger bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool de Roerganger bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen op De Roerganger
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau halen. Dit percentage fungeert als de cruciale signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die voor alle basisscholen in Nederland geldt. Op onze school, Christelijke Basisschool de Roerganger, streven we ernaar dit basisniveau met succes te behalen. De resultaten tonen aan dat de overgrote meerderheid van onze leerlingen deze belangrijke mijlpaal bereikt, wat getuigt van de effectiviteit van ons onderwijsprogramma. We zetten ons dagelijks in om elke leerling de benodigde basisvaardigheden mee te geven voor hun verdere schoolloopbaan.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten van Christelijke Basisschool de Roerganger
Naast het fundamentele niveau, zetten we ons ook in voor het behalen van het streefniveau, wat een hogere academische standaard vertegenwoordigt. Het is ons doel om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke kenmerken van de leerlingenpopulatie. Dit unieke streefpercentage dient als de signaleringswaarde voor het behalen van hogere resultaten op onze school. Bij Christelijke Basisschool de Roerganger in Heerenveen zien we dat onze leerlingen uitstekende prestaties leveren, die vaak de gestelde normen overtreffen. Dit weerspiegelt onze toewijding aan excellentie en de inzet van ons team om elke leerling te stimuleren tot de best mogelijke prestaties.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool de Roerganger?
Ontdek het schooladvies voor het vervolgonderwijs van Christelijke Basisschool de Roerganger in Heerenveen. Wij hanteren de Friese Plaatsingswijzer (http://frieseplaatsingswijzer.nl/) voor een passend advies. Deze methode, gebaseerd op het leerlingvolgsysteem, beoordeelt de ontwikkeling van uw kind over meerdere jaren. De school kijkt naar gegevens vanaf groep 6 om de meest geschikte middelbare school te bepalen. De resultaten van de Cito-toets (Route 8) worden als ondersteunend middel gebruikt, vooral bij twijfel tussen verschillende onderwijsniveaus. Zo verzekeren we een advies dat recht doet aan de individuele groei van elk kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Bevordering Sociale Ontwikkeling op de Roerganger Basisschool
Op Christelijke Basisschool de Roerganger in Heerenveen hechten we veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Gedurende de gehele schoolloopbaan bieden we gerichte ondersteuning. Om onze leerlingen optimaal te begeleiden in hun sociale groei, maken we effectief gebruik van de Kanjertraining. Deze methode helpt kinderen omgaan met zichzelf en anderen, en bevordert een positief sociaal klimaat in de klas.
Kinderen ontwikkelen zelfvertrouwen
Leerlingen leren effectief samenwerken
Samen spelen en plezier maken bevorderen
Hoe ondersteunt de Roerganger school de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Roerganger Basisschool in Heerenveen zet de methode Kanvas in om het sociaal-emotioneel functioneren van kinderen in alle groepen systematisch te monitoren. Kanvas biedt waardevolle inzichten in mogelijke ondersteuningsbehoeften en helpt leerkrachten het gedrag van elk kind beter te begrijpen en te duiden. Indien nodig kunnen leerkrachten en leerlingen samenwerken met concrete handelingssuggesties uit het systeem, waarbij de unieke talenten van het kind centraal staan. Dit alles draagt bij aan een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. We organiseren talentgesprekken met alle leerlingen, zodat zij hun eigen sterke punten kennen en wij als team deze talenten gericht kunnen inzetten.
Welke registratiemethoden gebruikt de Roerganger school voor sociale opbrengsten?
Voor het nauwkeurig in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Christelijke Basisschool de Roerganger gebruik van de volgende registratievorm: * Kanvas
- Kanvas
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Op de Roerganger Basisschool in Heerenveen zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren, waaronder: * Kanjertrainingen * Onderlinge Kindermassage (voor groepen 1 en 2)
- Kanjertrainingen
- Onderlinge Kindermassage in de groepen 1 en 2
Inspectierapport Christelijke Basisschool de Roerganger: Positieve Beoordeling
De Christelijke Basisschool de Roerganger in Heerenveen heeft in april 2012 een bezoek ontvangen van de Onderwijsinspectie. De inspecteur constateerde een positief beeld van onze school. Tijdens de klassenbezoeken werd opgemerkt dat de leerlingen taakgericht werkten en dat de sfeer in alle groepen prettig was. Onze onderwijsresultaten, waaronder de Cito-eindtoets scores, liggen boven het landelijk gemiddelde. Dit bevestigt de effectiviteit van ons onderwijsleerproces. Ook de documentatie met betrekking tot kwaliteitszorg en onderwijsver verrichting werd als voldoende beoordeeld. Naar aanleiding van de bevindingen zijn enkele kleine aanpassingen doorgevoerd in de schoolgids. De inspecteur heeft tevens onze zorgstructuur geëvalueerd. Momenteel maken we gebruik van DIA-toetsen ter vervanging van Cito-toetsen voor de evaluatie van leerresultaten. In 2021 is een thematisch onderzoek uitgevoerd. De resultaten hiervan zijn te raadplegen via de website van de Onderwijsinspectie.