Basisschool Basisschool De Ark in Heemstede

Het team van Basisschool De Ark in Heemstede

Current section: team
Van Der Waalslaan 37
2105 Heemstede

Zie hier hoe het team van Basisschool De Ark is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Ark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Ark bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Ark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Ark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Ark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (18.8%)
35-45 jaar (31.3%)
45-55 jaar (18.8%)
55-65 jaar (31.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Ark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Ark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invulling van Leerkrachtvervanging bij Basisschool De Ark

Bij Basisschool De Ark garanderen we een continue leeromgeving door een proactieve aanpak van leerkrachtvervanging. Onze interne flexibiliteit speelt hierbij een cruciale rol; we zetten graag leerkrachten in die bereid zijn een extra dag te werken om uw kind te ondersteunen. Dit zorgt voor vertrouwde gezichten en een consistente pedagogische aanpak. Daarnaast maken we gebruik van de deskundige vervangingspool van onze stichting Wijwijzer. Dit uitgebreide netwerk biedt toegang tot gekwalificeerde professionals, waardoor we altijd snel en effectief kunnen inspelen op elke vervangingsbehoefte.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Door inzet van extra ondersteuners, krijgt de groepsleerkracht meer ruimte om de leerlingen zonder specifieke hulpbehoefte te begeleiden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Ondersteuning op Basisschool De Ark

8

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern begeleider
Rekenspecialist
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist
NT-2 specialist
Co-teacher passend onderwijs

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Ark staat de ontwikkeling van elk kind centraal. Wij bieden gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Onze specialisten, waaronder de intern begeleider en remedial teacher, volgen leerlingen nauwgezet via leerlingvolgsystemen. Eventuele extra ondersteuningsbehoeften worden geïdentificeerd en besproken in zorgoverleggen. Voor leerlingen die extra hulp nodig hebben, creëren we individuele handelingsplannen. De intern begeleider, Esther Smeele, monitort samen met het team de voortgang en ondersteunt leerkrachten, terwijl Linda Veringa en Laura Rotteveel, als specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid, zich inzetten voor deze leerlingen.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Remedial teacher
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Specialist onderwijs en jeugdzorg (co-teacher pass)
Leerteam welbevinden
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Basisschool De Ark hecht groot belang aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Onze co-teachers passend onderwijs, Linda Veringa en Laura Rotteveel, bieden intensieve begeleiding aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dit stelt deze kinderen in staat om zich binnen de reguliere klas te blijven ontwikkelen, zowel cognitief als sociaal-emotioneel. Linda Veringa is tevens actief binnen het zorgteam en onderhoudt nauwe contacten met de intern begeleider, directie, specialisten, onderwijsassistenten en groepsleerkrachten om een integrale aanpak te waarborgen.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Specialist onderwijs en jeugdzorg (co-teacher)
Leerteam welbevinden

Toelichting van de school:

Voor optimale groei in gedrag, werkhouding en taakaanpak werken onze specialisten nauw samen. De intern begeleider, remedial teacher en co-teachers passend onderwijs vormen een hecht team. Zij bieden de groepsleerkracht essentiële adviezen en praktische ondersteuning. Dit garandeert dat elke leerling de juiste begeleiding krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten. Onze gezamenlijke aanpak zorgt voor een gestructureerde en effectieve leeromgeving waarin leerlingen zich veilig en uitgedaagd voelen.

2

Motorische Ontwikkeling: Actief Leren en Groeien

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Leerkracht bewegingsonderwijs kleuters

Toelichting van de school:

De motorische ontwikkeling van onze jongste leerlingen krijgt speciale aandacht op Basisschool De Ark. Onze gespecialiseerde leerkracht voor bewegingsonderwijs bij kleuters monitort de vooruitgang via een gestructureerd volgsysteem. Een tweejaarlijkse MQscan biedt inzicht in de motorische vaardigheden. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat kinderen op jonge leeftijd de juiste stimulans krijgen voor een gezonde fysieke ontwikkeling.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Basisschool De Ark biedt een veilige en zorgzame omgeving waar persoonlijke verzorging en welzijn gewaarborgd zijn. Hoewel er geen specifieke medische specialisten op deze pagina worden genoemd, is er altijd aandacht voor de individuele behoeften van elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
20
Totaal specialisten
20
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Lokaal voor naschoolse opvang
Kinderkeuken
Binnentuin
Buitenlokaal
Podium toneel

Extra Ondersteuning op Maat: Wat Basisschool De Ark Biedt

Gedetailleerde Toelichting op Ons Ondersteuningsaanbod

Bij Basisschool De Ark streven we ernaar om elke leerling de best mogelijke educatieve ervaring te bieden. Hoewel we een breed scala aan ondersteuning verlenen, erkennen we dat er grenzen zijn aan wat onze school kan bieden. Deze grenzen worden bepaald door de groepsdynamiek, de expertise van onze toegewijde leerkrachten en de samenwerking met gemeentelijke instanties en het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs. Onze focus ligt op het bieden van effectieve interventies en het waarborgen van een passende leeromgeving. Wanneer de ingezette ondersteuning onvoldoende resultaat oplevert, de onderwijsondersteuningsvragen te complex worden voor de context van de groep, of wanneer de school niet langer het optimale passend onderwijs kan garanderen, kan een verwijzing naar meer gespecialiseerde hulp noodzakelijk zijn. Wij bieden geen individueel onderwijs, maar richten ons op effectieve groepsondersteuning. De beslissing om extra ondersteuning binnen de school te kunnen borgen, of om te schakelen naar een ander traject, ligt uiteindelijk bij de school en het schoolbestuur. Wij evalueren continu of ons aanbod aansluit bij de individuele onderwijs- en begeleidingsbehoeften van elke leerling. Toekomstgericht Passend Onderwijs: Inclusiviteit bij De Ark Sinds het schooljaar 2023-2024 zet Basisschool De Ark vol in op inclusiever onderwijs. Dit initiatief wordt versterkt door Linda Veringa, onze co-teacher passend onderwijs, die gespecialiseerd is in sociaal-emotionele ontwikkeling. Vanaf 1 januari 2026 zal Laura Rotteveel ons team versterken, eveneens als specialist op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Samen werken we aan een school waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitsborging op Basisschool De Ark

Wat zijn de kernambities in ons schoolplan?

Bij Basisschool De Ark zetten we ons continu in voor onderwijsverbetering. We evalueren onze kwaliteit middels diverse methoden, zoals methodegebonden en niet-methodegebonden toetsen, kind- en oudergesprekken, en observaties. Onze focus voor schooljaar 2025-2026 ligt op cognitieve groei, met speciale aandacht voor taalontwikkeling door integratie met thema's en het verbeteren van basisvaardigheden rekenen en taal via de EDI/Teach-aanpak. Daarnaast versterken we burgerschapsonderwijs, met aandacht voor kennis, houding en vaardigheden, afgestemd op onze leerlingen. Op het gebied van welbevinden stimuleren we een positief sociaal-pedagogisch klimaat en samenwerkend leren. We streven naar inclusiever onderwijs, met ondersteunende ruimtes en een focus op maatwerk voor alle leerlingen. Ook de brede ontwikkeling komt aan bod, met meer beweging, buitentijd en culturele vorming. Daarnaast werken we aan een nieuwe visie op kleuteronderwijs, de flexibele organisatie van Plan C, en een helder beleid rondom leerlingvolging, toetsing en gesprekken. Voor de gedetailleerde uitwerking verwijzen we naar ons schoolplan 2025-2029, opvraagbaar bij de directie.

Hoe waarborgt De Ark de gestelde onderwijskwaliteit?

Schoolontwikkeling is een continu leerproces bij De Ark, waarbij we de kwaliteit van ons onderwijs systematisch evalueren. Dit leidt tot het identificeren van sterke punten en ontwikkelgebieden. Sterke punten worden vastgelegd in kwaliteitskaarten, terwijl ontwikkelpunten worden geïntegreerd in een meerjarenplanning. Deze planning vormt de basis voor onze jaarlijkse teamplannen, waarin we ook de professionele ontwikkeling van ons personeel afstemmen op de schoolambities. De betrokkenheid van alle teamleden is hierbij cruciaal. De voortgang van onze doelen en aandachtspunten uit het teamplan wordt tweemaal per jaar geëvalueerd en bijgesteld binnen het managementteam en de leerteams. Deze evaluaties en eventuele aanpassingen worden gedeeld met de medezeggenschapsraad (MR), wat zorgt voor transparantie en gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Voorbereiding op de Basisschool: Programma voor Jonge Kinderen bij De Ark

Toelichting van de school

Basisschool De Ark heet u en uw jonge kind van harte welkom! Wij bieden een stimulerende omgeving waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Specifiek voor onze jongste leerlingen hebben we een uniek aanbod ontwikkeld: Taaldans en Rekendans. Deze speelse methodes zorgen ervoor dat taal- en rekenvaardigheden op een creatieve en aantrekkelijke manier worden aangeleerd. Daarnaast onderhouden we nauwe banden met peuterspeelzaal Pluizenbol, die direct naast onze school is gevestigd. Dit zorgt voor een soepele en warme overdracht van peuters die de stap naar de basisschool maken. We integreren hierbij het VVE (Voor- en Vroegschoolse Educatie) aanbod van Pluizenbol, zodat de ontwikkeling van uw kind naadloos wordt voortgezet.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Ark voor jonge kinderen?

Basisschool De Ark biedt unieke programma's zoals Taaldans en Rekendans, speciaal ontworpen om jonge kinderen op een speelse manier kennis te laten maken met taal en rekenen. Deze activiteiten stimuleren de vroege ontwikkeling en bereiden kinderen voor op een succesvolle schoolcarrière.

Met welke partners werkt Basisschool De Ark samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Ark werkt nauw samen met peuterspeelzaal Pluizenbol voor een soepele overgang. Daarnaast is er een samenwerking met Casca om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken en te optimaliseren.

Basisschool De Ark werkt nauw samen met peuterspeelzaal Pluizenbol voor een soepele overgang. Daarnaast is er een samenwerking met Casca om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken en te optimaliseren.

Team | Basisschool De Ark in Heemstede | [2025] Schoolregister