
Schoolweging
De schoolweging van Het Koraal Harderwijk is 30,74 , met een spreiding van 6,75 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Het Koraal Harderwijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De kerndoelen vormen het uitgangspunt voor ons onderwijs en wij raadplegen de uitwerkingen van SLO. Wij gebruiken dit samen met ons LVS-toetsen om de leerdoelen in de juiste periode aan te bieden. De leerkracht kent het dossier van de leerling en volgt het ontwikkelingsproces van de leerling, bijv. door niet-methodegebonden toetsen, observatielijsten, overige observaties, diagnostische gesprekken en kindgesprekken (=reflectie). De vorderingen worden bijgehouden in een leerlingenvolgsysteem (LVS) van Parnassys. De sociaal-emotionele ontwikkeling wordt gevolgd m.b.v. Vensters en observaties. De leerkracht is verantwoordelijk en zorgt in samenspraak met de IB, wanneer nodig, voor interventies Middels toetsen van DIA-LVS toetsen wij de tussentijdse resultaten. Alle leerkrachten analyseren de toetsen en hieruit vloeien persoonlijke leerdoelen voort. Deze worden opgesteld in samenwerking met de leerlingen. De tussenopbrengsten op schoolniveau worden geanalyseerd in mijnschoolplan door de IB en besproken met de directeur. Vervolgens wordt er een schoolanalyse gepresenteerd aan het hele team. De kwaliteit van onderwijs wordt tijdens kwaliteitsgesprekken ook besproken op bovenschool niveau met de directeur onderwijs en collega directeuren en IB'ers.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Om tot leren te komen is het nodig dat een kind goed in zijn vel zit. Welbevinden geeft aan of het kind in staat is om te profiteren van het onderwijsaanbod en zich te ontwikkelen. In het montessorionderwijs werken we vanuit het vertrouwen in een kind. Vanuit dat vertrouwen vergroot het kind zijn zelfstandigheid. Wij gebruiken de vragenlijsten van Vensters om het welbevinden en de zelfstandigheid (in dit geval de autonomie) van de leerlingen te monitoren. Op school leren de kinderen elkaar te accepteren en te waarderen. Wij hechten veel waarde aan het aanleren van sociale vaardigheden, zodat het kind goed contacten kan leggen, nu en in de toekomst. LEES MINDER
Zelfstandigheid
Vertrouwen
Welzijn
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
KickFit! is een door de BM-Academie ontwikkelde aanpak waarbij het accent ligt op ervaringsleren. Weerbaarheid en de ontwikkeling van sociale vaardigheden staan centraal. Fysiek ervaren wordt gekoppeld aan begrijpen. Beweging en sport zijn niet het doel maar het middel om te komen tot het verbeteren van vaardigheden. Wij vinden het erg belangrijk, dat kinderen zich veilig voelen op onze school en met plezier naar school gaan.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Vensters