Christelijke Basisschool It Fundamint in Hallum

De resultaten van Christelijke Basisschool It Fundamint in Hallum

Current section: resultaten
Offingaweg 32
9074 Hallum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool It Fundamint, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool It Fundamint bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool It Fundamint bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau, een norm die geldt voor alle basisscholen in Nederland. Op Christelijke Basisschool It Fundamint zien we dat 98,04% van de leerlingen dit cruciale niveau bereikt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt en 95,71% van het vergelijkingsgemiddelde. Dit toont een sterke basis voor verdere educatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Behalen van het Streefniveau Taal en Rekenen

Het streefniveau biedt een uitdaging om leerlingen verder te ontwikkelen dan de basisvaardigheden. Het is ons doel om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen de school idealiter dient te laten excelleren. Christelijke Basisschool It Fundamint behaalt een score van 65,88% voor het streefniveau, wat beter is dan de 56,20% van het vergelijkingsgemiddelde. Hoewel dit onder de specifieke signaleringswaarde van 45,5% ligt, onderstrepen we de ambitie om leerlingen te stimuleren tot hogere prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool It Fundamint?

Op Christelijke Basisschool It Fundamint in Hallum begeleiden we leerlingen en hun ouders optimaal bij de overstap naar het voortgezet onderwijs. Ons schooladviesproces is zorgvuldig ingericht en gespreid over de bovenbouwjaren. Vanaf groep 6 integreren we de resultaten van landelijk erkende toetsen, zoals Lezen, Begrijpend Lezen, Rekenen en Spelling, in onze Plaatsingswijzer. Dit digitale hulpmiddel koppelt toetsgegevens aan een passend schooladvies, wat zorgt voor een objectieve onderbouwing. Naast deze toetsresultaten kijken we ook naar de algehele ontwikkeling van elke leerling. Onze toegewijde leerkrachten kennen de kinderen persoonlijk en nemen observaties, vakspecifieke prestaties en belangrijke executieve vaardigheden zoals concentratie, zelfstandigheid en een goede taakaanpak mee in het adviesvormingsproces. In groep 6 ontvangen leerlingen en ouders een eerste, voorlopig schooladvies. Dit advies wordt gedurende groep 7 en 8 verder geoptimaliseerd op basis van voortschrijdend inzicht en de individuele groei van het kind. Na het afnemen van de doorstroomtoets in groep 8 wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Indien de toetsresultaten aanleiding geven, kan het advies in samenspraak met ouders nog worden bijgesteld. Dit integrale proces garandeert een weloverwogen en solide advies dat naadloos aansluit bij de capaciteiten en mogelijkheden van uw kind in het voortgezet onderwijs. Ontdek de mogelijkheden op CBS It Fundamint.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op CBS It Fundamint

Bij Christelijke Basisschool It Fundamint in Hallum staat de sociale ontwikkeling van onze leerlingen centraal, naast hun academische vooruitgang. We geloven dat een veilige, gewaardeerde en erkende omgeving essentieel is voor effectief leren. Daarom integreren we sociale opbrengsten, zoals het bevorderen van verantwoordelijkheidsgevoel, respect en samenwerking, in ons dagelijks onderwijs. We bieden gerichte ondersteuning voor de sociaal-emotionele behoeften van elk kind, met aandacht voor zelfvertrouwen, groepsdynamiek en sociale vaardigheden. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben op het gebied van gedrag, taakaanpak of samenwerking, ontvangen van ons de nodige aandacht en middelen. Om dit te realiseren, hanteren we een proactieve aanpak: * De Kanjertraining wordt structureel toegepast in alle jaargroepen. * Schoolbrede afspraken over positief omgaan met elkaar zijn vastgelegd in een duidelijk protocol. * De voortgang van leerlingen wordt nauwlettend gevolgd via Kanvas, individuele kindgesprekken en observaties. * Leerlingen worden actief betrokken bij het verbeteren van de sociale veiligheid via onze leerlingenraad. Deze methodische aanpak cultiveert een positieve en inclusieve schoolcultuur, waarin kinderen leren om op een respectvolle manier met zichzelf en hun omgeving om te gaan. Dit vormt een sterke basis voor hun verdere persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling.

Verantwoordelijkheid

Respect

Samenwerking

Hoe bevordert CBS It Fundamint de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De sociale ontwikkeling op CBS It Fundamint is diep geworteld in onze schoolidentiteit en visie, met de kernwaarden verantwoordelijkheid, respect en samenwerking als fundament voor al onze interacties. Wij zetten de Kanjertraining in als onze kernmethodiek voor sociaal-emotioneel leren, wat perfect aansluit bij onze focus op preventief en positief gedrag. De bijbehorende registratietool Kanvas stelt ons in staat om de sociale groei van leerlingen systematisch te monitoren en tijdig extra ondersteuning te bieden waar nodig. Onze visie wordt weerspiegeld in alle schoolactiviteiten, van teamactiviteiten en de leerlingenraad tot ons protocol 'Omgaan met elkaar'. Het gehele team draagt deze aanpak uit, wat bijdraagt aan een veilige leeromgeving waar kinderen leren om goed met zichzelf en anderen om te gaan.

Welke tools gebruikt CBS It Fundamint voor het registreren van sociale opbrengsten?

Voor het systematisch in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt CBS It Fundamint gebruik van:

  • Kanvas

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op CBS It Fundamint?

Op CBS It Fundamint wordt de volgende methodiek voor sociaal-emotioneel leren toegepast:

  • Kanjertrainingen

Wat zegt de inspectie over de school?

Resultaten | Christelijke Basisschool It Fundamint in Hallum | [2025] Schoolregister