
Schoolweging
De schoolweging van H Lambertus is 27,35 , met een spreiding van 5,79 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,8% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, significant boven de landelijke signaleringswaarde (85%). Dit benadrukt de basiskwaliteit van het onderwijs, ondanks dalende leerlingaantallen en een spreiding van 5,79 in schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
64,0% van de leerlingen behaalt het streefniveau voor taal en rekenen, ruim boven de inspectienorm van 50,1%. Dit toont aan dat de school effectief differentieert, zelfs met een complexe populatie (schoolweging 27,35). De score ligt 2,9% hoger dan bij vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen reflecteren een sterke focus op theoretische routes: 23,8% havo en 33,3% havo/vwo-advies (landelijk: 16,1% en 10,9%). VMBO-k/kgt-adviezen blijven met 14,3% onder het regionale gemiddelde (16,5%). Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen in de meest recente data, wat mogelijk wijst op effectieve preventieve ondersteuning.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | H Lambertus | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 3,7% van de leerlingen presteert onder advies, ruim onder het landelijk gemiddelde (11,8%). Daarentegen stroomt 29,6% boven advies door, wat het vertrouwen in de advisering onderstreeft. Deze resultaten sluiten aan bij de hoge fundamentele- en streefniveauscores.
Sociale ontwikkeling
De Lambertusschool staat voor TROTS: T:teamgeest R:respect O:openheid T:talent S:structuur Deze Kernwaarden staan centraal binnen ons onderwijsaanbod waardoor we iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen. LEES MINDER
Teamgeest
Respect
Openheid
Wat is de werkwijze van de Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus voor sociale ontwikkeling?
De Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus heeft kernwaarden die in samenwerking met het schoolteam, ouders en leerlingen zijn vastgesteld. De gedragsverwachtingen zijn gevisualiseerd in de school en op het speelterrein. Na iedere vakantie is er aandacht voor het klassenklimaat met filmpjes en lessen uit de methode De Gouden Weken. Er wordt regelmatig geobserveerd en de resultaten worden geanalyseerd en besproken met de leerlingen. De aandachtspunten worden besproken in de klassenvergaderingen en geëvalueerd met de leerlingenraad. Ouders zien de resultaten terug in foto's van klassenactiviteiten en in de nieuwsbrief.
Welke registratievorm(en) gebruikt de Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus gebruikt de Klimaatschaal en Siga-swPBS om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus?
De Rooms Katholieke Basisschool H Lambertus gebruikt de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: Een doos vol gevoelens, Kinderen en… hun sociale talenten, School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) en School Wide Positive Behaviour Support.