
Schoolweging
De schoolweging van De Cirkel Haarlem is 26,22 , met een spreiding van 6,73 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een sterke focus op theoretische leerwegen: 29,73% vmbo-(g)t en 16,22% havo-advies, ruim boven het regionale gemiddelde (16,45% vmbo-(g)t en 16,07% havo). Tegelijk is het aandeel praktijkonderwijsadviezen met 2,7% hoger dan de omgeving (1,01%). Dit reflecteert de diversiteit in de leerlingenpopulatie en het adaptieve onderwijsconcept.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Cirkel Haarlem | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De tussenresultaten worden 4 keer per jaar geëvalueerd. In februari/maart en juni aan de hand van de Cito toetsen. Vanuit deze tussenresultaten worden groepsplannen geëvalueerd en worden de doelen bijgesteld. De parallelleerkrachten geven een korte presentatie van de opbrengsten van hun parallelgroepen. Daarna gaan zij samen bekijken wat de mogelijke oorzaak is van de opbrengsten zodat zij hun onderwijsaanbod kunnen afstemmen op de behoefte van hun groep en leerlingen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 3,23% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,81%), wat de kwaliteit van het plaatsingsadvies onderstreept. 74,19% blijft op niveau, tegenover 62,93% bij vergelijkbare scholen. De 22,58% die boven advies presteert, benadrukt het effect van de doorstroomgerichte aanpak zoals beschreven in het schoolplan.
Sociale ontwikkeling
Een veilig pedagogisch klimaat zorgt voor respect naar elkaar en maakt het samen leren en leven mogelijk. Dat heeft onze dagelijkse aandacht. Op de Cirkel werken we met de methodiek de vreedzame school. Deze heeft de volgende uitgangspunten die we volledig onderschrijven en veel met de kinderen behandelen. - op een democratische manier gezamenlijk besluiten kunnen nemen; - conflicten constructief kunnen oplossen; - zich zorgzaam en verantwoordelijk opstellen ten aanzien van de gemeenschap; - openstaan voor verschillen tussen mensen. LEES MINDER
Zorgzaam
Verantwoordelijk
Openstaan
Wat is de werkwijze van Openbare Basisschool De Cirkel voor sociale ontwikkeling?
De school volgt het welbevinden van de leerlingen door goed te observeren en naar hen te luisteren. Leerkrachten, ondersteuners en intern begeleiders werken hierin samen en bespreken bevindingen met de ouders indien nodig. Dit helpt om problemen te voorkomen en samen met ouders, CJG en de kindercoach naar de beste oplossing te zoeken.
Welke registratievormen gebruikt Openbare Basisschool De Cirkel om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Openbare Basisschool De Cirkel gebruikt de volgende registratievormen: Kijk! en Leerling in beeld.