
Schoolweging
De schoolweging van Dr. H Bavinckschool is 24,21 , met een spreiding van 6,10 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,3% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit bevestigt dat de school basisvaardigheden goed beheerst, ondanks een licht lagere score dan vergelijkbare scholen (97,3%).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
58,8% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 56,2%. Dit duidt op effectieve differentiatie, hoewel het iets onder het vergelijkingsgemiddelde (66,9%) blijft.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school adviseert 47,7% van de leerlingen een havo- of vwo-opleiding (26,98% vwo alleen), aanzienlijk hoger dan het regionaal gemiddelde (18,61% vwo). Praktijkonderwijsadvies ontbreekt, wat een sterke focus op theoretische leerwegen benadrukt. Dit contrasteert met vergelijkbare scholen waar 5,52% vmbo-b advies wordt gegeven vs. 6,35% hier.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Dr. H Bavinckschool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
15,62% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,81% landelijk), mogelijk gerelateerd aan de relatief hoge ambities van de school. Desondanks scoort 76,56% op adviesniveau, wat aansluit bij het adaptieve onderwijsconcept en de uitgebreide monitoring zoals beschreven in het schoolplan.