
De resultaten van De Meer in Haarlem
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Meer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Meer bij jullie?
Ontdek hoe goed De Meer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamentele Niveau op De Meer
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt geëvalueerd middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage is cruciaal voor alle basisscholen in Nederland om te voldoen aan de basiseisen.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op De Meer
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en stimuleert leerlingen om uit te blinken in hun academische ontwikkeling. Het is ons doel om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke samenstelling van de leerlingenpopulatie. Deze waarde dient als maatstaf voor de prestaties van de school ten opzichte van vergelijkbare instellingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Meer?
Bij Basisschool De Meer stellen we het schooladvies zorgvuldig samen. We observeren de dagelijkse vorderingen van elk kind en kijken naar de ontwikkeling van hun competenties binnen het Jeelo-programma. De werkhouding en motivatie van de leerling spelen hierbij een belangrijke rol. Hoewel resultaten van onafhankelijke toetsen meegenomen worden, zijn deze niet de enige bepalende factor. We hechten ook veel waarde aan open gesprekken met ouders en verzorgers om een compleet beeld te krijgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Meer: Samen Leren, Samen Groeien
Sinds augustus 2019 omarmt Basisschool De Meer de Jeelo-methode, een krachtige aanpak die onze projectmatige onderwijsvisie versterkt. Deze methode bundelt sociale ontwikkeling, kennislijnen, competentielijnen en ontwikkelingslijnen, waardoor we een holistische leerervaring bieden. Onze focus ligt op het creëren van een omgeving waarin kinderen zich zowel sociaal als academisch optimaal kunnen ontwikkelen. Binnen de pijler 'samen leven' stimuleren we maatschappelijke betrokkenheid en een positieve mindset bij onze leerlingen. We geloven in een open schoolcultuur waarin de maatschappij een actieve rol speelt in het leerproces. Door leerstof te verbinden aan de praktijk van alledag, maken we leren betekenisvol en inspirerend. De pijler 'samen werken' richt zich op het ontwikkelen van essentiële 21e-eeuwse vaardigheden. Kinderen ervaren hierbij het gevoel 'ik kan het!' door projecten die samenwerking, probleemoplossing, mediawijsheid en ICT-basisvaardigheden centraal stellen. Deze vaardigheden zijn cruciaal voor succes in de huidige maatschappij. Met de pijler 'zelfstandig leren' moedigen we kinderen aan om door te zetten en het gevoel 'ik hou vol!' te ontwikkelen. Zelfstandigheid in leren is een proces dat we actief begeleiden. Door aandacht te besteden aan leermethoden en individuele leerstijlen, leggen we een solide basis voor levenslang leren.
Samen leven: Maatschappelijke betrokkenheid en verbinding
Samen werken: Ontwikkeling van 21e-eeuwse vaardigheden
Zelfstandig leren: Doorzettingsvermogen en leerstrategieën
Hoe bevordert Basisschool De Meer de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool De Meer stimuleert sociale ontwikkeling door middel van de Jeelo-methode, die projectmatig leren centraal stelt. Hierbij worden maatschappelijke betrokkenheid, samenwerking en zelfstandig leren actief bevorderd, gekoppeld aan kennis- en competentieontwikkeling. We zorgen voor een omgeving waarin kinderen leren door te doen en te ervaren, met aandacht voor zowel individuele als groepsdynamiek.
Welke methoden gebruikt Basisschool De Meer voor het monitoren van sociale vooruitgang?
Basisschool De Meer monitort de sociale vooruitgang van leerlingen met behulp van diverse methoden. Een van de kerninstrumenten die wij inzetten is:
- KiVa
Welke programma's voor sociaal-emotionele ontwikkeling worden aangeboden op deze school?
Op Basisschool De Meer bieden we een gestructureerd sociaal-emotioneel leerprogramma aan. De gebruikte methoden omvatten:
- KiVa
- Sta sterk (training)