
Het team van Openbare Basisschool De Twa Fisken in Grou
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Twa Fisken is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Twa Fisken. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Twa Fisken bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Twa Fisken bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool De Twa Fisken zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Twa Fisken. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool De Twa Fisken werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Twa Fisken gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op De Twa Fisken: Een Duidelijk Protocol
Bij Openbare Basisschool De Twa Fisken begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom heeft Proloog een helder protocol opgesteld voor het omgaan met de afwezigheid van leerkrachten, zodat uw kind altijd in een vertrouwde en professionele omgeving les krijgt. Onze Prioriteit: Bevoegde Leerkrachten Bij ziekte van een leerkracht is onze eerste prioriteit het inzetten van een bevoegde leerkracht als vervanger. De coördinator van onze Vervangingspool zorgt ervoor dat er snel een geschikte professional wordt ingezet, afkomstig uit onze speciaal samengestelde invallerslijst. Flexibele Inzet van Parttimers Daarnaast maken we waar mogelijk gebruik van parttime leerkrachten die reeds aan onze school verbonden zijn. Elk schooljaar stellen we lijsten op met parttimers die extra uren willen en kunnen werken, wat zorgt voor een flexibele schil. Alternatieve Vervangingsopties Indien het niet direct lukt om een bevoegde leerkracht te plaatsen, kunnen we terugvallen op andere gekwalificeerde professionals. Denk hierbij aan onze onderwijsassistenten of LIO-stagiaires, PABO-studenten die hun laatste stagefase doorlopen en klaar zijn om te excelleren. Eerste Dag Zonder Vervanging: Altijd een Oplossing Op de eerste dag van ziekteverzuim garandeert de directie een oplossing om te voorkomen dat kinderen naar huis moeten. Ouders krijgen zo de tijd om zich voor te bereiden op eventuele langduriger afwezigheid. Mogelijke Oplossingen op de Eerste Dag: Onze directie of intern begeleider kan tijdelijk voor de klas staan. Ook behoort het verdelen van leerlingen over andere groepen tot de mogelijkheden, altijd met oog voor de pedagogische rust en de leerbehoeften van elk kind. Tweede en Volgende Dag(en) Zonder Vervanging: Interne Afwegingen Bij langdurigere afwezigheid maakt de directie een zorgvuldige afweging. Dit kan leiden tot een interne reorganisatie van lesuren of, in uitzonderlijke gevallen, tot het tijdelijk naar huis sturen van een groep. Essentiële schooltaken, zoals die van de intern begeleider en de directeur, worden hierbij zoveel mogelijk ontzien. Voorwaarden voor Thuisblijvende Groepen: Indien een groep kinderen tijdelijk thuis moet blijven, gebeurt dit volgens strikte richtlijnen. Een rooster zorgt ervoor dat niet steeds dezelfde groep getroffen wordt, en dit wordt gecombineerd met interne oplossingen. Een groep wordt maximaal 1 tot 1,5 dag per week naar huis gestuurd. Het stafbureau wordt hierover geïnformeerd. We streven ernaar om de impact van vervanging op het leerproces van uw kind te minimaliseren en bieden transparantie over onze procedures.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Combinatiegroepen Wij kiezen er heel bewust voor om met combinatiegroepen te werken. Hierdoor kunnen wij tegemoet komen aan verschillende niveaus binnen een groep en wordt personeel uitgedaagd samen over onderwijs na te denken. Uit onderzoek blijkt dat dit stimulerend werkt voor de kwaliteit van het onderwijs. In het schooljaar 2025-2026 werken we met de volgende combinatiegroepen: 3 x een groep 1/2 2 x een groep 3/4 2 x een groep 5/6 3 x een groep 7/8 De leerkrachten werken in een team. Bijvoorbeeld 'team' groep 1/2. De teams gaan iedere week met elkaar in overleg als het gaat om het ontwerpen en organiseren ervan. Sport We werken op onze school met een vakdocent voor gymnastiek. Al onze leerlingen krijgen twee keer per week gymnastiek van deze vakdocent. Ook werken we beleidsmatig samen met BV sport in de vorm van een buurtsportcoach. Deze buurtsportcoach ondersteunt ons bij vragen die sport gerelateerd zijn en legt verbindingen met verenigingen in het dorp om onze leerlingen te stimuleren in sport. Cultuur Wij werken samen met KunstKade. KunstKade is een aanbieder van kunst en cultuur. Alle leerlingen van onze school maken ieder schooljaar minimaal twee keer gebruik van een aanbod waar meestal een activiteit buiten de school aan is gekoppeld. Daarnaast is er vanuit KunstKade een cultuurcoach gekoppeld aan onze school. De cultuurcoach kan door leerkrachten ingezet worden in het meedenken en uitvoeren van activiteiten op het gebied van cultuur en kunst. We hebben binnen ons team een afgestuurde ICC-er (interne cultuurcoach). ICT Onze school werkt met een ICT-er die verantwoordelijk is voor zowel de facilitering van de leermiddelen als voor het enthousiasmeren van onderwijzend personeel op het gebied van ICT vaardigheid Evenementen Wij hebben op onze school een evenementencoördinator. Deze coördinator zorgt ervoor dat alle activiteiten en taken die niet direct te maken hebben met het geven van lessen in de groep worden georganiseerd. De coördinator zet de lijnen uit en geeft handvaten richting het team als het gaat om organisatie. Te denken valt aan het organiseren van het Sint-Piterfeest, de Kinderboekenweek en de Koningsspelen. Reken- en taalcoördinator Onze school beschikt over een taal- en rekencoördinator Logopedist Onze school beschikt over een afgestuurd logopedist. Gedrag We hebben in onze school een gedragsspecialist.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Twa Fisken: Specialisten voor Elke Uitdaging
Taal en Rekenen: Verbetering van Fundamentele Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ontdek hoe onze toegewijde intern begeleider en gespecialiseerde taal- en rekencoördinatoren uw kind ondersteunen bij het ontwikkelen van essentiële taal- en rekenvaardigheden. We bieden gerichte hulp aan zowel leerlingen als ons onderwijsteam om academische excellentie te bevorderen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Groei Centraal
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gecertificeerde gedragsspecialist biedt waardevolle ondersteuning aan leerlingen, ouders en leerkrachten bij de sociaal-emotionele ontwikkeling. De intern begeleider coördineert de zorg binnen de school, en onze onderwijsadviseurs van Stichting Proloog adviseren bij complexe hulpvragen en strategische schoolontwikkeling.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht is primair verantwoordelijk voor gedrag, werkhouding en taakaanpak. Bij complexere vraagstukken schakelen we de expertise van onze intern begeleider of gedragsspecialist in. Indien nodig, wordt de onderwijsadviseur van Stichting Proloog betrokken voor aanvullend advies en strategische begeleiding.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Kindontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Leerlingen van groep 3 tot en met 8 krijgen minimaal twee gymlessen per week van een gespecialiseerde vakleerkracht. In samenwerking met de buurtsportcoach verkennen we mogelijkheden voor specifieke ondersteuning en maken we gebruik van externe expertise om de motorische ontwikkeling te stimuleren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals om te zorgen dat elke leerling de benodigde zorg en aandacht krijgt die aansluit bij individuele behoeften.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Twa Fisken
Ontwikkelingen in Ons Aanbod voor Extra Educatieve Ondersteuning
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Toewijding aan Kwaliteitszorg en Ontwikkeling: Het Schoolplan van De Twa Fisken
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor 2025-2026?
Hoe realiseren wij onze educatieve doelstellingen?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanOntwikkeling Start Vroeg: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt basisschool De Twa Fisken extra programma's voor jonge kinderen?
Ja, onze school biedt een uitgebreid extra aanbod speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat gezamenlijke activiteiten met onze partners, zoals thematische projecten, gym- en muzieklessen, en voorleessessies.
Met welke organisaties werkt onze basisschool samen voor het jonge kind?
Onze school werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Friesland (SKF) om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen van 0 tot 12 jaar. Deze samenwerking omvat gezamenlijke planning van thema's, activiteiten en een warme overdracht van peuter naar kleuter.