Basisschool (V)SO de Steiger - school met de Bijbel in Groningen

Het team van (V)SO de Steiger - school met de Bijbel in Groningen

Current section: team
Koperstraat 4
9743 Groningen

Zie hier hoe het team van (V)SO de Steiger - school met de Bijbel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van (V)SO de Steiger - school met de Bijbel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past (V)SO de Steiger - school met de Bijbel bij jullie?

Ontdek hoe goed (V)SO de Steiger - school met de Bijbel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij (V)SO de Steiger - school met de Bijbel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 76% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (76%)
Man (24%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij (V)SO de Steiger - school met de Bijbel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (18.2%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (45.5%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (0.8%)
25-35 jaar (17.1%)
35-45 jaar (31.8%)
45-55 jaar (27.9%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (3.9%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij (V)SO de Steiger - school met de Bijbel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (41.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor (V)SO de Steiger - school met de Bijbel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Speciaal Onderwijs de Steiger

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten wij alles op alles om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen voor onze 18 leerlingen. Vanwege de specifieke behoeften binnen het speciaal onderwijs en onze kleinschalige opzet, werken wij bewust niet met externe invallers. Dit beleid zorgt voor stabiliteit en een vertrouwde omgeving voor zowel de leerlingen als het aanwezige personeel. Onze prioriteit ligt bij het bieden van een consistente en veilige leeromgeving. Daarom lossen wij personeelstekorten zoveel mogelijk intern op door flexibel te schuiven met onze eigen, deskundige onderwijsassistenten en leerkrachten. Deze onderlinge flexibiliteit stelt ons in staat om de zorg en aandacht die onze leerlingen verdienen te blijven garanderen. In uitzonderlijke situaties, waarin intern schuiven onvoldoende dekking biedt, kunnen wij genoodzaakt zijn om ouders te informeren over de tijdelijke thuissituatie van hun kind. Dit doen we uitsluitend als laatste redmiddel om de kwaliteit van het onderwijs en de veiligheid van alle betrokkenen te waarborgen. Uw begrip en medewerking zijn hierbij van onschatbare waarde.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijsaanbod

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkelingsprogramma voor Jonge Kinderen op (V)SO de Steiger

Toelichting van de school

Bij (V)SO de Steiger bieden we gespecialiseerd onderwijs voor jonge kinderen, vaak met een achtergrond in een Medisch Kinderdagverblijf (MKD). We onderhouden nauwe banden met het MKD in Haren (Elker), wat essentieel is voor een soepele overgang. Onze leerlingen komen uit de noordelijke provincies, en daarom starten we nieuwe aanmeldingen met intensief contact met de voorgaande opvangorganisatie, zoals een MKD, MOD of kinderopvang. Dit zorgt voor een naadloze start en afstemming van de zorg. Het onderwijs voor onze jongste leerlingen is specifiek gericht op hun behoeften. De basis ligt bij emotionele veiligheid, het stimuleren van nieuwsgierigheid en zelfvertrouwen. We werken aan de basisontwikkeling, waarbij kinderen zich competent voelen en plezier ervaren. Daarnaast besteden we veel aandacht aan de brede ontwikkeling. Kinderen leren effectief communiceren, samenwerken en spelen. Ze worden aangemoedigd om initiatief te nemen, zich te uiten en actief deel te nemen aan activiteiten. Dit draagt bij aan hun zelfstandigheid en sociale vaardigheden. Via thematisch onderwijs creëren we een rijke leeromgeving die de natuurlijke interesse van jonge kinderen in de wereld om hen heen prikkelt. Door middel van speelse activiteiten in verschillende hoeken, zoals de 'oriëntatie op jezelf en de wereld'-activiteit, verkennen ze hun omgeving. Bewegingsonderwijs in het speellokaal of op het schoolplein draagt bij aan de fysieke ontwikkeling. De voortgang van elk kind wordt periodiek bijgehouden op alle ontwikkelingsgebieden. Onze ervaringen met dit concept in de onderbouw zijn zeer positief, met een zichtbare toename in interesse en betrokkenheid bij onze jongste leerlingen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt (V)SO de Steiger voor jonge kinderen?

Op (V)SO de Steiger bieden we een gespecialiseerd onderwijsprogramma voor jonge kinderen dat gericht is op hun brede en basisontwikkeling, in nauwe samenwerking met externe zorgpartners.

Met welke organisaties werkt (V)SO de Steiger samen voor het jonge kind?

De school werkt nauw samen met het Medisch Kinderdagverblijf in Haren, bekend als Elker, om een optimale begeleiding en doorstroom voor jonge kinderen te garanderen.

De school werkt nauw samen met het Medisch Kinderdagverblijf in Haren, bekend als Elker, om een optimale begeleiding en doorstroom voor jonge kinderen te garanderen.

MKD Haren (Elker)
Team | (V)SO de Steiger - school met de Bijbel in Groningen | [2025] Schoolregister