Groningse Schoolvereniging in Groningen

Het team van Groningse Schoolvereniging in Groningen

Current section: team
Sweelincklaan 4
9722 Groningen

Zie hier hoe het team van Groningse Schoolvereniging is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Groningse Schoolvereniging. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Groningse Schoolvereniging bij jullie?

Ontdek hoe goed Groningse Schoolvereniging bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Groningse Schoolvereniging zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.6%)
Man (22.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.9%)
Man (16.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Groningse Schoolvereniging. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (2.7%)
25-35 jaar (24.3%)
35-45 jaar (20.3%)
45-55 jaar (28.4%)
55-65 jaar (23%)
&ge;65 jaar (1.4%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (28.4%)
35-45 jaar (26.2%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (15.9%)
&ge;65 jaar (1.7%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Groningse Schoolvereniging werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.3%)
Direct ondersteunend personeel (14.7%)
Management (8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Groningse Schoolvereniging gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Engelse taal
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Gegarandeerde Lescontinuïteit: Vakkundige Vervanging bij Afwezigheid

Bij onverwachte afwezigheid van onze vaste leerkrachten, zorgen wij voor een naadloze voortzetting van het onderwijs. Een team van toegewijde en ervaren invalleerkrachten staat klaar om de lessen over te nemen, met een focus op het zoveel mogelijk inzetten van dezelfde vervanger per groep. Onze vervangers worden grondig geïnformeerd over de specifieke lesmethoden en klassenstructuur van de Groningse Schoolvereniging. Dankzij ons gedetailleerde logboek en de weekplanning kunnen zij de lessen met vertrouwen voortzetten en de leerdoelen effectief blijven nastreven. In uitzonderlijke situaties waarin een externe vervanger niet direct beschikbaar is, treedt onze teamleider direct op. Er wordt intern gezocht naar de beste oplossing om de onderwijsdoorgang te waarborgen en de leerlingen de continuïteit te bieden die zij verdienen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Groningse Schoolvereniging

5

Taal en Rekenen: Succes Garanderen

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist

Toelichting van de school:

De Groningse Schoolvereniging hanteert duidelijke, gedocumenteerde procedures voor de begeleiding van leerlingen met lees- of rekenuitdagingen. Onze protocollen, afgestemd op diverse leeftijdscategorieën, bieden specifieke ondersteuning. Deze protocollen beschrijven gedetailleerd welke interventies mogelijk zijn en zijn essentieel voor een effectieve aanpak. Ze zijn integraal onderdeel van ons schoolondersteuningsprofiel, dat u kunt raadplegen voor uitgebreide informatie. Specifieke protocollen omvatten: - Begeleiding bij beginnende geletterdheid en taalontwikkeling (groep 1-2) - Beleid voor taal- en leesproblemen (groep 3-4) - Aanpak van leesproblemen en dyslexie (groep 5-8) - Beleid voor leerlingen met rekenproblemen of dyscalculie.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Elke afdeling binnen de Groningse Schoolvereniging wordt geleid door een toegewijde Teamleider en Kwaliteitscoördinator (KC'er). Zij zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor het creëren en onderhouden van een veilig en stimulerend leefklimaat binnen hun afdeling. Onze 'Praatjuf'-pilot, geïntroduceerd in het schooljaar 2023-2024, biedt leerlingen een vertrouwelijk luisterend oor. Leerlingen kunnen anoniem hun vragen of zorgen delen, waarna er een passend gesprek wordt ingepland. Deze pilot, oorspronkelijk voor groep 4 en 5 en uitgebreid naar groep 6 en 7, behandelt diverse thema's zoals pesten, gezinsproblematiek, rouwverwerking en sociale interacties. De succesvolle evaluatie leidt tot een structurele voortzetting, met als doel een vaste, laagdrempelige gesprekplek te realiseren en zo de sociale weerbaarheid en het welzijn van elke leerling te bevorderen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Positieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

De Groningse Schoolvereniging zet vol in op een positieve en veilige schoolomgeving met het KiVa-programma. Dit bewezen effectieve anti-pestprogramma voor groep 1 tot en met 8 bevordert positieve groepsvorming en een plezierige schoolervaring. Tijdens de Gouden Weken en Zilveren Weken versterken we expliciet samenwerking, afspraken en groepsregels. Elk thema wordt klassikaal uitgewerkt met zichtbare regels en consequenties bij overtreding. Het herstelrecht binnen KiVa stimuleert leerlingen om verantwoordelijkheid te nemen en conflicten constructief op te lossen. De jaarlijkse KiVa-monitor geeft ons waardevolle inzichten in het sociaal-emotionele klimaat en voldoet aan wettelijke monitoringseisen. Kwaliteitscoördinatoren en teamleiders ondersteunen leerkrachten intensief met observaties, begeleiding en het opstellen van gedragsplannen, aangevuld met expertise van samenwerkingsverbanden.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Ontplooiing

Beschikbare specialisten:

Leerkracht met extra motoriek-aantekening

Toelichting van de school:

Voor onze jongste leerlingen bieden we op aanvraag motorische screenings aan. Deze assessments geven inzicht in de motorische ontwikkeling en kunnen leiden tot een advies voor fysiotherapeutische ondersteuning. Daarnaast biedt een gespecialiseerde leerkracht extra hulp bij het schrijven. Onze toegewijde gymnastiekdocenten spelen eveneens een cruciale rol in het stimuleren van de algehele motorische vaardigheden van de leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Protocollaire Zekerheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Groningse Schoolvereniging hanteert een strikt protocol voor medisch handelen, zoals vastgelegd in ons schoolondersteuningsprofiel. Bij noodzaak van externe medische assistentie volgen wij nauwgezet de vastgestelde procedures. Dit protocol waarborgt een veilige en correcte afhandeling van alle medische situaties binnen onze schoolomgeving. Meer details zijn te vinden in ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Logopedie-ruimte
Lokaal projectgroep
Aula voor toneel en muziek

Extra Ondersteuning op Maat voor Elk Kind op de Groningse Schoolvereniging

Ons Toegewijde Zorgbeleid: Een Diepgaande Uitleg

De Groningse Schoolvereniging (GSV) investeert structureel in de individuele ontwikkeling van al onze leerlingen. We zetten extra uren in voor gespecialiseerde remedial teachers en kwaliteits-coördinatoren, actief op alle afdelingen van de school. Onze leerkrachten en interne begeleiders werken nauw samen en evalueren vier keer per jaar de voortgang van elke leerling. Deze proactieve samenwerking garandeert dat elke leerling de juiste, op maat gemaakte ondersteuning ontvangt. Het bewust klein houden van de klassen in de onderbouw en op de internationale afdeling is een kernonderdeel van onze onderwijsaanpak, wat zorgt voor meer persoonlijke aandacht. De GSV stimuleert de brede ontwikkeling van kinderen door ons reguliere onderwijsaanbod. We hanteren een consistente lijn in differentiatie, waardoor leerlingen op verschillende niveurs kunnen werken. Dit wordt ondersteund door projectgroepen voor de TPO-afdeling (vanaf groep 1), tutoren voor leesondersteuning, speciaal onderwijs voor hoogbegaafde leerlingen en faciliteiten om alvast aan projecten te werken die aansluiten bij het voortgezet onderwijs. Op onze internationale afdeling bieden we gespecialiseerde ondersteuning met een English as an Additional Language specialist. Daarnaast zetten we klassenassistenten in bij groepen met meer dan 20 leerlingen of met een verhoogde zorgvraag. Deze extra aandacht is zichtbaar in de dagelijkse lespraktijk. Alle activiteiten zijn zorgvuldig ingeroosterd en hebben een structureel karakter, wat continuïteit en kwaliteit waarborgt. Zo krijgen onze TPO-leerlingen en hoogbegaafde leerlingen structureel Engels, en ontvangen zorgleerlingen op vaste momenten remedial teaching, zowel binnen als buiten de klas. Wij erkennen dat leerlingen unieke niveurs en onderwijsbehoeften hebben. Ons onderwijs is daarom flexibel en aangepast aan deze individuele verschillen. Differentiatie is hoe onze leerkrachten omgaan met deze variatie, met als doel elke leerling succesvol te laten zijn. Dit bereiken we door te variëren in instructiewijze, instructietijd en verwerkingsmaterialen. Elke leerkracht stelt een gedetailleerd groepsplan op. Hierin formuleren we haalbare doelen voor de groep, beschrijven we de lesinhoud en de methoden die we gebruiken om deze doelen te bereiken. Het plan specificeert ook welke leerlingen extra instructie krijgen of juist verdiepende opdrachten. Deze plannen zijn gebaseerd op gegevens uit het leerlingvolgsysteem en resultaten van methodegebonden toetsen. Binnen de school hanteren we een Schoolondersteuningsprofiel dat gedetailleerd beschrijft hoe wij onze zorg en ondersteuning hebben ingericht. Toekomstige Ontwikkelingen in Extra Ondersteuning Ons schoolplan schetst onze strategische beleidspunten voor de komende jaren. We blijven ons onderwijsaanbod, inclusief ons International Primary Curriculum voor wereldoriëntatie, continu ontwikkelen door vakgebieden te integreren. Sinds het schooljaar 2024/2025 implementeren we de nieuwe spellingmethode Staal. Hiermee willen we inspelen op de extra ondersteuningsbehoefte van leerlingen die moeite hebben met spelling. Een gespecialiseerde commissie begeleidt het team bij de effectieve implementatie van deze methode. Ook in groep 2 en 3 starten we met de principes van Staal. Met de pilot 'praatplek', gestart vorig jaar, bieden we een veilige plek voor leerlingen om hun zorgen te delen. Leerlingen kunnen anoniem een briefje met hun vraag of gesprekswens indienen, waarna passende ondersteuning wordt geboden. We versterken het onderwijsaanbod voor NT2-leerlingen (Nederlands als Tweede Taal) en verankeren dit als een vast onderdeel binnen onze school. Daarnaast blijven we de kwaliteit van onze huidige onderwijsvoorzieningen voor internationale leerlingen en hoogbegaafde leerlingen continu waarborgen. Dit draagt bij aan onze visie op inclusiever onderwijs en zorgt ervoor dat we iedereen de best mogelijke kansen bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Groningse Schoolvereniging

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Het volledige schoolplan van de Groningse Schoolvereniging (GSV) is beschikbaar op onze website. Onze kwaliteitszorg is verweven in de dagelijkse praktijk, waarbij we continu streven naar verbetering en ontwikkeling van zowel de organisatie als het onderwijsleerproces. We zetten hoog in op kwaliteit op alle fronten: van een veilige leeromgeving en brede ontwikkeling voor onze leerlingen tot optimale werkomstandigheden voor ons personeel en een sterke samenwerking met ouders en externe partners. Kwaliteitszorg is integraal onderdeel van al ons beleid, met het onderwijs als absolute kern. Onze kwaliteitszorg fungeert als een krachtig instrument voor verbetering en ontwikkeling, primair gericht op onze eigen school. Daarnaast vervult het een cruciale verantwoordings- en informatierol richting ouders, de Medezeggenschapsraad (MR), de Raad van Toezicht (RVT) en de Onderwijsinspectie. Binnen de GSV hanteren we een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem dat ons schoolplan, meerjarenplanning en jaarplannen omvat. We evalueren en verbeteren systematisch en periodiek alle facetten van ons onderwijsleerproces. Hierbij volgen we het bewezen PDCA-model (Plan-Do-Check-Act): het plannen van activiteiten en doelen op basis van analyse, het uitvoeren van deze plannen, het controleren op voortgang en het borgen van afspraken middels kwaliteitskaarten. De resultaten van deze evaluaties worden gedeeld en besproken met medewerkers, leerkrachten, commissies, de MR en de RVT. Ook de Algemene Ledenvergadering (ALV) is een belangrijk platform voor het bespreken van onze strategische doelen en de voortgang hierin. Het schoolplan 2023-2027 legt de strategische koers van de GSV vast, met speciale aandacht voor leerlingbegeleiding, ouderbetrokkenheid en onderwijskundig beleid. Dit plan is opgebouwd rond zes kernpijlers waaraan we jaarlijks werken om de kwaliteit van ons onderwijs continu te verhogen. 1. Integratie van taal- en leesonderwijs binnen IPC en Deep Level Learning, met een focus op begrijpend lezen en schrijven. Op de TPO en HB-afdeling implementeren we een nieuwe taalmethode en formuleren we ons beleid rondom meertaligheid. Onze bibliotheek wordt uitgebreid om lezen te stimuleren. 2. ICT: We werken aan de verbetering van onze ICT-infrastructuur en ontwikkelen een doorlopende leerlijn voor digitale geletterdheid, conform ons investeringsplan. 3. Burgerschap: Een coördinator en commissie ontwikkelen een doorlopende leerlijn voor burgerschapsdoelen, geïntegreerd in vakken als taal, IPC en KiVA, met aandacht voor duurzaamheid en seksuele voorlichting. 4. Personeel: Nieuw beleid voor de begeleiding van startende leerkrachten wordt ontwikkeld. We streven naar een verzuimcijfer onder de 5% en organiseren collegiale consultatie. Alle leerkrachten onderwijzen volgens afgesproken didactische kaders en reflecteren kritisch op hun handelen. 5. Lerende organisatie: We cultiveren een sterke kwaliteitscultuur door procedures en afspraken concreet te formuleren, te borgen en op te nemen in de PDCA-cyclus. Kwaliteitszorg wordt stevig verankerd, met continue stimulans voor professionaliteit en samenwerking. 6. Huisvesting: We onderzoeken de fusie van onze drie afdelingen op een internationale campus en nemen een definitieve beslissing over de samenwerkingsovereenkomst en een mogelijke verhuizing.

Hoe realiseren we de gestelde onderwijsdoelen?

Het realiseren van onze schoolplan doelen vertalen we naar concrete actiepunten, verspreid over de schoolplanperiode van vier jaar. In de jaarplannen worden deze actiepunten gedetailleerd uitgewerkt, inclusief meetbare doelstellingen, benodigde professionalisering en bijbehorende budgetten. Regelmatige overleggen binnen het managementteam (MT) en met commissievoorzitters zorgen voor afstemming over doelen en voortgang. Teamleiders en commissieleden bespreken de activiteiten en doelen binnen hun afdelingen. Deze gezamenlijke aanpak, waarbij we voortdurend de voortgang monitoren en indien nodig bijsturen, zorgt voor een gedeelde focus en betrokkenheid bij onze ambities. De onderwijsresultaten worden tweemaal per jaar binnen de afdelingen geëvalueerd en besproken met de groepsleerkrachten. Dit leidt tot gerichte aandacht voor specifieke leergebieden, zoals differentiatie, extra uitdaging, leerlingenzorg, remedial teaching, of het inzetten van extra onderwijstijd. Door deze continue cyclus van plannen, uitvoeren, controleren en bijsturen, waarborgen we de effectiviteit van ons onderwijs en de ontwikkeling van elke leerling.

Ontdek het Jonge Kind Programma: Een Sterke Start bij Groningse Schoolvereniging

Toelichting van de school

De Groningse Schoolvereniging biedt een stimulerende leeromgeving voor jonge kinderen, waar ontwikkeling en ontdekking centraal staan. Ons programma is speciaal ontworpen om kinderen een veilige en inspirerende basis te geven voor hun verdere schoolcarrière. Wij geloven in een speelse en actieve benadering van leren, waarbij elk kind de ruimte krijgt om zijn of haar talenten te ontdekken. Met ervaren leerkrachten en een kindgerichte aanpak zorgen we voor een optimale ontwikkeling op alle gebieden. Ons doel is om kinderen met plezier naar school te laten gaan en hen de vaardigheden mee te geven die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft de Groningse Schoolvereniging voor jonge kinderen?

De Groningse Schoolvereniging richt zich op een integrale ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen het reguliere basisonderwijs. We bieden een gestructureerd en speels curriculum dat is afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen, met volop kansen voor ontdekking en groei.

Met welke partners werkt de Groningse Schoolvereniging samen voor het jonge kind programma?

De Groningse Schoolvereniging werkt nauw samen met SKSG Kinderopvang om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en consistente ondersteuning, zowel op school als daarbuiten.

De Groningse Schoolvereniging werkt nauw samen met SKSG Kinderopvang om een doorlopende lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en consistente ondersteuning, zowel op school als daarbuiten.

Team | Groningse Schoolvereniging in Groningen | [2025] Schoolregister