De Tamarisk in Groningen

De resultaten van De Tamarisk in Groningen

Current section: resultaten
Van Lenneplaan 8
9721 Groningen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Tamarisk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past De Tamarisk bij jullie?

Ontdek hoe goed De Tamarisk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behalen van het Fundamentele Niveau op De Tamarisk

Het fundamentele niveau is essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Op Basisschool De Tamarisk meten we dit met de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen de basisvaardigheden onder de knie moet hebben aan het einde van hun basisschooltijd. Ontdek hoe De Tamarisk presteert ten opzichte van deze belangrijke norm.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie: Het Streefniveau op De Tamarisk

Het streefniveau vertegenwoordigt een verdieping van de basisvaardigheden en is een ambitieus doel voor onze leerlingen. Op Basisschool De Tamarisk stimuleren we elke leerling om dit hogere niveau te bereiken. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen we idealiter op dit niveau willen zien. Bekijk hier de resultaten van De Tamarisk voor het streefniveau en hoe deze zich verhouden tot de vastgestelde norm.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Tamarisk?

Basisschool De Tamarisk, gevestigd in Groningen, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs aan 156 leerlingen. Deze school staat bekend om zijn betrokkenheid bij de ontwikkeling van elk kind. De Tamarisk richt zich op een brede ontwikkeling, waarbij zowel academische als sociale vaardigheden centraal staan. Dit zorgt ervoor dat leerlingen goed voorbereid worden op de volgende stap in hun onderwijsloopbaan. De school stimuleert nieuwsgierigheid en een leven lang leren. Met een team van toegewijde leerkrachten en een stimulerende leeromgeving, streeft De Tamarisk ernaar om een veilige en inspirerende plek te zijn waar kinderen kunnen groeien. Ontdek de unieke aanpak van deze basisschool in Groningen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op De Tamarisk

Op Basisschool De Tamarisk in Groningen stimuleren we de sociale ontwikkeling van uw kind optimaal. Onze kernwaarden zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerken vormen de basis van ons onderwijs, dat is ingericht volgens de principes van het Daltononderwijs. Wij geloven dat de huidige maatschappij vraagt om proactieve, ondernemende en sociaal vaardige individuen. Daltononderwijs op De Tamarisk leert kinderen plannen, initiatief nemen en deelnemen aan democratische processen. Het is een 'way of life' waarin kinderen leren omgaan met elkaar, rekening houden met elkaars mening en samen tot oplossingen komen. Naast cognitieve ontwikkeling besteden we veel aandacht aan interactieve vaardigheden. Kinderen leren de waarde van samenwerking en het benutten van elkaars talenten. De Tamarisk biedt een veilige omgeving waar kinderen verantwoordelijkheid krijgen en leren om hierop aangesproken te worden, waardoor ze actief en waardevol bijdragen aan de schoolgemeenschap.

Zelfstandig leren en handelen

Verantwoordelijkheid nemen voor eigen leerproces en omgeving

Effectief samenwerken en leren van elkaar

Hoe meet Basisschool De Tamarisk de sociale vooruitgang van leerlingen?

De Tamarisk meet sociale opbrengsten met drie betrouwbare instrumenten. Dit omvat tevredenheidsonderzoeken onder ouders, personeel en leerlingen met WMK-PO. Daarnaast voeren we tweemaal per jaar KiVa-metingen uit bij de leerlingen. Tot slot gebruiken we Viseon om het algehele welbevinden van onze leerlingen in kaart te brengen en te monitoren.

Welke methodes en registraties gebruikt De Tamarisk voor sociale ontwikkeling?

Voor een effectieve sociaal-emotionele ontwikkeling en het in kaart brengen van sociale opbrengsten, zet Basisschool De Tamarisk de volgende methodes en registratievormen in: * **KiVa:** Een bewezen methode voor sociaal-emotioneel leren en het bevorderen van een positief schoolklimaat. * **Viseon:** Een instrument dat specifiek gericht is op het meten en begrijpen van het welbevinden van leerlingen. * **WMK-PO:** Wordt gebruikt voor het verzamelen van feedback en tevredenheid bij ouders, personeel en leerlingen.

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren hanteert De Tamarisk?

Basisschool De Tamarisk maakt gebruik van de effectieve sociaal-emotionele leer methode KiVa. Deze methode is ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het vergroten van empathie en het bevorderen van een positieve onderlinge omgang.

Inspectierapport Basisschool De Tamarisk: Kwaliteit en Ontwikkeling

Basisschool De Tamarisk in Groningen voldoet aan de verwachtingen en heeft haar kwaliteitszorg op orde. De onderwijsinspectie heeft daarom het basisarrangement voor onze school gehandhaafd. Onze leerlingen behalen aan het einde van de basisschoolperiode leerresultaten die aansluiten bij de gestelde normen. Bovendien zien we een positieve ontwikkeling in de sociale resultaten van onze leerlingen. We bieden een solide leerstofaanbod voor taal en rekenen. Dit aanbod is afgestemd op de specifieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie en besteedt extra aandacht aan de brede persoonlijke ontwikkeling. Onze leerkrachten volgen de voortgang van elke leerling nauwgezet. We streven ernaar om de leerresultaten nog beter te analyseren en te koppelen aan gerichte onderwijsplanning. Het unieke schoolconcept van De Tamarisk is duidelijk zichtbaar in ons didactisch handelen. Dit geldt met name voor de manier waarop we het onderwijs organiseren en de taakgerichtheid van onze leerlingen bevorderen. We zorgen voor een veilige leer- en werkomgeving voor zowel leerlingen als personeel. Daarbij ligt een sterke nadruk op preventie binnen de groepen. We werken eraan om de signalering van risico's in de veiligheidsbeleving nog verder aan te scherpen. De school hanteert een heldere cyclus voor kwaliteitszorg. Binnen onze schoolcultuur is er een breed gedragen onderwijsconcept dat door leerkrachten in werkgroepen verder wordt ontwikkeld en geïmplementeerd.

Resultaten | De Tamarisk in Groningen | [2025] Schoolregister