Kindcentrum Op De Horst in Groesbeek

Het team van Kindcentrum Op De Horst in Groesbeek

Current section: team
Plakseweg 3
6562 Groesbeek

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Op De Horst is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Op De Horst. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Op De Horst bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Op De Horst bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Op De Horst zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.7%)
Man (27.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Op De Horst. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (18.2%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (27.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Op De Horst werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Op De Horst gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Een Zorgeloze Oplossing voor Kindcentrum Op De Horst

Bij Kindcentrum Op De Horst garanderen we de continuïteit van het onderwijs. Mocht een leerkracht onverhoopt ziek zijn en directe vervanging noodzakelijk is, dan schakelen wij onze betrouwbare vervangingspool in. Onze prioriteit is het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Indien de vervangingspool onverhoopt niet direct de benodigde invallers kan leveren, zoeken wij proactief naar alternatieve oplossingen. Hierbij kunt u denken aan de inzet van een enthousiaste LIO-student of de expertise van Qrabbl. Qrabbl biedt een uniek platform dat creatieve professionals (ZZP'ers) koppelt aan het onderwijs. "Qrabblers" zijn bekwame creatievelingen die met passie leerlingen betrekken bij hun talenten en zo de lesstof op een inspirerende manier verrijken. In uitzonderlijke gevallen, waarin geen geschikte vervanging gevonden kan worden, kan het voorkomen dat een klas tijdelijk vrijgesteld wordt van onderwijs. Wij informeren u hierover zo spoedig mogelijk via e-mail of andere communicatiekanalen. Mocht dit praktische bezwaren opleveren, dan nodigen wij u van harte uit om contact met ons op te nemen om een passende oplossing te bespreken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Er wordt nog veel meer én heel anders geleerd... Doelgericht werken - leerpleinoverzicht We vinden het belangrijk dat kinderen eigenaar worden van hun leerproces. Daarom zijn we het afgelopen schooljaar volop bezig geweest met het inzichtelijk maken van leerdoelen voor kinderen. Hiervoor gebruiken we het leerpleinoverzicht. Op dit overzicht staan per dag de doelen van de kernvakken duidelijk vermeld, zodat kinderen weten wat ze gaan leren. Iedere ochtend wordt het leerpleinoverzicht gezamenlijk doorgenomen. Op de achterzijde van het overzicht reflecteren de kinderen aan het eind van het leerplein op hun leerproces. Ze beantwoorden vragen als: Wat ging goed? en Waar wil je aan werken? Deze antwoorden vormen hun focuspunten voor de week erna. De traditionele weektaak noemen we niet meer zo. In plaats daarvan werken kinderen aan hun persoonlijke weekdoelen. Wanneer ze klaar zijn met hun les-werk, kunnen ze verder met activiteiten die aansluiten bij hun doelen, zoals het oefenen van Engels, het volgen van een typecursus of het afronden van de conditietraining. Deze aanpak helpt kinderen niet alleen inzicht te krijgen in hun eigen leerproces, maar ook om verantwoordelijkheid te nemen voor hun planning en voortgang. De leerpleinoverzichten worden gebruikt in de groepen 6 t/m 8.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Optimale Leerprestaties op Kindcentrum Op De Horst

4

Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Expertise voor Leerlingen
Orthopedagoog: Deskundige Begeleiding bij Leren
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Talentontwikkeling
Logopedist: Verbetering Communicatie en Spraak

Toelichting van de school:

Ons samenwerkingsverband biedt de school proactieve ondersteuning bij de basisondersteuning. Dit doen we door de inzet van gespecialiseerde onderwijsondersteuners. Zij adviseren leerkrachten, coördinatoren en leerlingen, en bieden praktische hulp. Extra ondersteuning omvat specifieke expertise en middelen die niet standaard op school aanwezig zijn. Denk hierbij aan advies en tijdelijke inzet van deskundigen van speciaal (basis)onderwijs. Hun kennis over leren, gedrag en gezondheid wordt gedeeld, waardoor schoolteams continu groeien in hun vakkundigheid.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Begeleiding bij Gedrag en Welzijn
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Stimuleren van Potentieel
Samenwerkingsverband Stromenland: Specialistische Netwerken
Kwaliteitscoördinator: Borging van Onderwijskwaliteit

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan het onderwijs, bijvoorbeeld bij opvoedingsproblemen of gedragsuitdagingen, leggen jeugdconsulenten de verbinding met jeugdhulp. Ouders worden actief betrokken en geïnformeerd over de voortgang. Voor vragen over passend onderwijs, advies of een luisterend oor, kunt u terecht bij de school of het Ouder- en Jeugdsteunpunt Nijmegen Stromenland (www.steunpuntnijmegenstromenland.nl). Dit steunpunt, een initiatief van samenwerkingsverbanden Stromenland en V(S)O Nijmegen, biedt duidelijke informatie over passend onderwijs, veelgestelde vragen en nuttige links. Meer informatie over de regionale aanpak vindt u op www.stromenland.nl.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Expertise in Gedragsmanagement
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Ontwikkeling van Talent
Samenwerkingsverband Stromenland: Ondersteunende Netwerken
Kwaliteitscoördinator: Bewaken van Onderwijsnormen

Toelichting van de school:

Binnen Samenwerkingsverband Stromenland waarborgen we het onderwijscontinuüm voor elke leerling. Onze scholen hanteren een heldere interne ondersteuningsstructuur. Leerkrachten bespreken ondersteuningsvragen met de contact-kwaliteitscoördinator, die vervolgens meedenkt over de benodigde stappen. Deze coördinator is onderdeel van het bovenschools ondersteuningsnetwerk (ONS). Binnen het ONS zijn de procedures en benodigde extra ondersteuning vastgelegd in een ondersteuningsroute, met een focus op vroegtijdige signalering en samenwerking.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Volop in Beweging

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog: Begeleiding bij Ontwikkelingsvragen
Logopedist: Verbetering van Communicatie
Afstemmingscoördinator: Coördinatie van Ondersteuning
Samenwerkingsverband Stromenland: Specialistische Hulp

Toelichting van de school:

.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Gymlokaal
Muzieklokaal
RT en Logopedie ruimte
Handvaardigheidlokaal
BSO en peutergroep eigen ruimte
Orthotheek

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum Op De Horst

Ons Toegewijde Zorgbeleid Uitgelegd

Bij Kindcentrum Op De Horst geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan alle leerlingen. Sommige kinderen hebben behoefte aan intensievere of meer gespecialiseerde begeleiding. Hiervoor maken we gebruik van een bestuursarrangement. Indien het schoolbestuur deze specifieke expertise niet kan leveren, schakelen we het samenwerkingsverband Stromenland in voor een Stromenland-arrangement. Onze orthopedagoog werkt nauw samen met de schoolcontactpersoon van Stromenland. Samen analyseren we de situatie en stellen we een plan op voor passende zorg en ontwikkeling. Een Stromenland-arrangement kan van toepassing zijn in diverse situaties, zoals: * Terugkeer van leerlingen uit het speciaal (basis)onderwijs. * Ondersteuning voor leerlingen die (tijdelijk) niet naar school kunnen vanwege ziekte of andere omstandigheden. * Begeleiding van leerlingen met psychische of lichamelijke uitdagingen. * Situaties die medische interventies vereisen, zoals verpleegkundige zorg. Ons Ontwikkelingsperspectief (OPP): Uw Kind Centraal Voor elke leerling die een bestuurs- of Stromenland-arrangement ontvangt, stellen wij een persoonlijk Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit document is dynamisch en bevat: * De specifieke aanpak en leerdoelen die zijn afgestemd op de individuele behoeften van uw kind. * Een overzicht van de ondersteuning die onze school biedt, zowel binnen als buiten de lesuren. * Hoe we samenwerken met u als ouders en eventuele externe hulpverleners. * Het toekomstperspectief na de basisschool, inclusief advies over passende vervolgroutes. Uw betrokkenheid is cruciaal. Zowel u als ouder als uw kind worden actief betrokken bij het opstellen van het OPP. Voordat enige ondersteuning start, vragen wij uw formele goedkeuring. Samen bouwen we aan een succesvolle schoolcarrière voor uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Toekomstgericht Onderwijs

Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan voor Kindcentrum Op De Horst?

Ons schoolplan, vernieuwd met een focus op handelings- en opbrengstgericht werken, vervangt het traditionele groepsplan door een gestructureerd onderwijsplan en kwaliteitskaarten. Dit onderwijsplan schetst onze aanpak voor elk vakgebied, inclusief de gebruikte lesmethoden, leerlijnen, didactische principes en differentiatie binnen de groepen. Het weerspiegelt onze schoolambities en de afspraken die we maken om de gewenste leerresultaten te borgen voor alle leerlingen van groep 3 tot en met 8. Dit zorgt voor een consistente onderwijsstandaard. Voor differentiatie maken leerkrachten gebruik van groepsoverzichten die leerlingen clusteren op basis van hun onderwijsbehoeften. Hierbij passen we drie strategieën toe: een geïntensiveerde aanpak, een basisaanpak en een verrijktaanpak. De kwaliteitskaarten dienen als essentiële borgingsdocumenten, met heldere overzichten van onze processen, normen en criteria. Ze zijn cruciaal voor het monitoren, begeleiden en continu verbeteren van onze onderwijskwaliteit. De inhoud van zowel het onderwijsplan als de kwaliteitskaarten wordt gezamenlijk bepaald en afgestemd binnen het team. Kwaliteitscoördinatoren en vakcoördinatoren leiden het opstellen en actualiseren van deze documenten, wat ons doelgericht en planmatig werken aan passend en opbrengstgericht onderwijs garandeert. Onze didactische methodes omvatten: Lijn 3 voor aanvankelijk lezen, List Lezen (groep 1-8) voor voortgezet lezen, Nieuwsbegrip (groep 4-8) voor begrijpend lezen, Staal (groep 4-8) voor taal en spelling, Klinkers (groep 3-8) voor schrijven, Pluspunt (groep 3-8) en Met Sprongen Vooruit (groep 1-2) voor rekenen, Projecten en Rots en Water voor SEO, Kids (groep 1-4) en Tweens (groep 5-8) voor Engels, IPC (International Primary Curriculum) voor IPC (peuters, groep 1-8) en een specifiek lessensysteem voor bewegingsonderwijs.

Hoe Realiseert Kindcentrum Op De Horst de Gestelde Onderwijsdoelen?

Graag geven we inzicht in de concrete strategieën en methodieken waarmee we de ambitieuze onderwijsdoelen van Kindcentrum Op De Horst realiseren en borgen voor elke leerling.

Stimuleer Uw Kind met Ons VVE Programma in Groesbeek

Toelichting van de school

Ontdek de voordelen van voor- en vroegschoolse educatie (VVE) bij Kindcentrum Op De Horst. Onze peutergroep, De Ukelele, is gevestigd binnen ons kindcentrum en werkt nauw samen met de basisschool. Kinderen met een taal- of ontwikkelingsachterstand, of een verhoogd risico hierop, komen in aanmerking voor onze VVE-indicatie. Met dit programma gaat uw kind 16 uur per week naar onze voorschoolse educatie. Het speciaal ontwikkelde programma is gericht op het stimuleren van de ontwikkeling van uw kind. Dit doen we door extra aandacht in de groep, een planmatige aanpak, regelmatige oudergesprekken en nauwe samenwerking met ons zorgteam. Een persoonlijke overdracht naar de basisschool zorgt voor een naadloze overgang. Deze gerichte aanpak vergroot de kans op een succesvolle start op de basisschool aanzienlijk. De VVE-indicatie wordt afgegeven door het consultatiebureau, op advies van professionals zoals onze zorgcoördinator of pedagogisch medewerkers.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt Kindcentrum Op De Horst voor jonge kinderen?

Kindcentrum Op De Horst biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de taal- en ontwikkelingsvaardigheden van jonge kinderen te versterken, met een focus op een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Kindcentrum Op De Horst biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om de taal- en ontwikkelingsvaardigheden van jonge kinderen te versterken, met een focus op een soepele overgang naar het basisonderwijs.

Kinderopvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) Peuteropvang
Kindcentra Samenwerking

Met welke partners werkt Kindcentrum Op De Horst samen voor het jonge kind programma?

Kindcentrum Op De Horst onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kindercentrum Domino om een uitgebreid en ondersteunend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking versterkt onze VVE-programma's en kinderopvangfaciliteiten.

Kindcentrum Op De Horst onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kindercentrum Domino om een uitgebreid en ondersteunend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking versterkt onze VVE-programma's en kinderopvangfaciliteiten.

Samenwerking met Kindercentrum Domino
Team | Kindcentrum Op De Horst in Groesbeek | [2025] Schoolregister