
Het team van Wilhelminaschool in Gouda
Current section: teamZie hier hoe het team van Wilhelminaschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Wilhelminaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Wilhelminaschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Wilhelminaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Wilhelminaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 94.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Wilhelminaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Wilhelminaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Wilhelminaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging Leerkrachten op de Wilhelminaschool: Zorgeloos Onderwijs
Op de Wilhelminaschool garanderen wij continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Bij studieverlof of ziekte zetten wij onze eigen invalpool, RTC Cella, in om direct passende vervanging te bieden. Onze prioriteit is dat uw kind ongestoord kan leren. Mocht er onverhoopt geen geschikte kracht uit de invalpool beschikbaar zijn, dan hebben wij een effectief intern vangnet. Dit omvat het combineren van klassen, het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen, of het inschakelen van extra ondersteuning door collega's of onderwijsassistenten. Ook ervaren stagiaires kunnen worden ingezet om les te geven, zodat de educatieve kwaliteit gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke gevallen, waarbij alle andere opties zijn uitgeput, kunnen wij ouders vragen om hulp bij het opvangen van kinderen thuis. Deze situatie wordt altijd tijdig en duidelijk gecommuniceerd via e-mail en Social Schools. Indien thuis opvang niet mogelijk is, biedt de school altijd een oplossing door uw kind op te vangen in een andere klas. Uw kind blijft hierdoor altijd binnen de veilige en stimulerende omgeving van de Wilhelminaschool.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Er zijn 5 groepen op de Wilhelminaschool, waarvan 3 combinatiegroepen. Waar mogelijk worden groepen gesplitst of ondersteund, zodat elk kind de hulp en begeleiding krijgt die hij of zij nodig heeft.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Leerling Succes
Optimale Taal- en Rekeni Jaren op de Wilhelminaschool
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde intern begeleider is twee dagen per week beschikbaar om het team, de leerkrachten en de leerlingen te ondersteunen bij de continue verbetering van ons taal- en rekenonderwijs. Zij beschikt over de nodige expertise om innovatieve lesmethoden te implementeren. Voor aanvullende ondersteuning en versterking van ons onderwijsaanbod maken wij gebruik van de gespecialiseerde kennis van een leesspecialist, rekenspecialist en een expert op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Door de inzet van deze specialisten waarborgen we een consistente en effectieve aanpak voor rekenen en taal door de gehele school. Zij faciliteren collegiale consultaties en zetten waar nodig verbetertrajecten in. Regelmatige ondersteuning van adviseurs van ons stichtingsteam en de inzet van een onderwijsassistent voor extra begeleiding zorgen ervoor dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. De logopedist is maandelijks aanwezig om leerlingen te screenen en gerichte ondersteuning te bieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Wilhelminaschool hanteren we het preventieve programma 'Kwink' voor alle leerlingen. Dit programma, dat wekelijks wordt aangeboden als basisaanbod, valt onder preventieniveau 1 en is, in combinatie met effectief klassenmanagement, voldoende voor de brede ontwikkeling van 85-90% van onze leerlingen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben binnen preventieniveau 2 (7-10% van de leerlingen), bieden we specifieke programma's voor leren en gedrag. De invulling hiervan gebeurt in nauwe samenwerking met de intern begeleider en de ouders, om zo een passend en persoonlijk plan te creëren. Leerlingen in preventieniveau 3 (3-5% van de leerlingen) profiteren van een gedragsfunctieanalyse en intensieve begeleiding die aansluit bij hun unieke ontwikkelingsbehoeften. Naast de intern begeleider en ouders betrekken we hierbij ook externe specialisten. De intern begeleider coördineert de leerlingenzorg en begeleidt leerkrachten en ouders bij hulpvragen, waarbij ze gezamenlijk zoekt naar oplossingen. Daarnaast heeft de Wilhelminaschool twee toegewijde medewerkers die fungeren als coördinatoren voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. De één is opgeleid tot gedragsspecialist, de ander is een ervaren talentbouwer. Samen met de intern begeleider en het team pakken zij uitdagingen op het gebied van sociaal-emotionele groei aan. Voor complexe casussen kunnen we terugvallen op een breed netwerk van interne en externe deskundigen, waaronder de leerplichtambtenaar, specialisten van onze stichting, Auris, het SWV, het sociaal team en de GGD.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak voor Schoolsucces
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De intern begeleider speelt een cruciale rol in de coördinatie en begeleiding van de leerlingenzorg. Vanaf preventieniveau 2 ondersteunt zij leerkrachten en ouders proactief bij hulpvragen over leerlingen, door middel van gerichte gespreksvoering en het verkennen van effectieve oplossingen. Dit proces volgt nauwgezet de zorgniveaus zoals beschreven in ons schoolondersteuningsprofiel. De Wilhelminaschool kan voor het vinden van passende oplossingen rekenen op een breed scala aan interne en externe expertise. Denk hierbij aan de leerplichtambtenaar, gespecialiseerde onderwijskundigen van onze stichting en daarbuiten, Auris, het SWV, het sociaal team en de schoolarts of verpleegkundige van de GGD. Onze school beschikt over twee medewerkers die fungeren als coördinatoren voor de sociaal-emotionele ontwikkeling. Eén van hen volgt de opleiding tot gedragsspecialist, terwijl de ander de trainingen van talentbouwer heeft afgerond. Tevens is er een specialist voor meer- en hoogbegaafdheid beschikbaar. Gezamenlijk met de intern begeleider, leerkrachten en het team pakken zij uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak effectief aan.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de bevordering van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen, is er wekelijks een gespecialiseerde fysiotherapeut op school aanwezig. Deze expertise draagt bij aan een gezonde fysieke ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke medische ondersteuning en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe professionals en beschikken wij over interne expertise om aan de individuele behoeften van onze leerlingen te voldoen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerlingondersteuning op de Wilhelminaschool Gouda
Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstgerichte Ambitie
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor de komende jaren?
Hoe zorgen we ervoor dat we onze schoolambities realiseren?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanStarten op de Wilhelminaschool: Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod heeft de Wilhelminaschool voor jonge kinderen?
De Wilhelminaschool zet zich actief in voor de ontwikkeling van jonge kinderen met speciale aandacht voor voor- en vroegschoolse educatie. Dit programma is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven. Wij bieden een stimulerende leeromgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen, met als doel hun taal-, sociale en cognitieve vaardigheden te bevorderen voordat ze aan groep 3 beginnen. Dit aanbod helpt kinderen zich optimaal voor te bereiden op de uitdagingen van het basisonderwijs.
Met welke organisaties werkt de Wilhelminaschool samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt de Wilhelminaschool nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Een belangrijke partner hierin is Kinderopvang Quadrant Kaketoe. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze aansluiting tussen de opvang en de school, wat essentieel is voor een goede start. We delen kennis en werkwijzen om de overgang zo soepel mogelijk te maken. Door deze samenwerking garanderen we continuïteit in de educatieve aanpak voor alle jonge kinderen.