
Schoolweging
De schoolweging van De Triangel Gouda is 26,82 , met een spreiding van 6,87 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Triangel Gouda | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 176.79 | 176.5 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
We doen er alles aan om kinderen het maximale uit zichzelf te laten halen. Daarom toetsen we tijdens het schooljaar onder meer op lezen en rekenen. Zo houden we zicht op de ontwikkeling van ieder kind. Ook kunnen we hiermee ons onderwijs verbeteren en kinderen beter ondersteunen. We gebruiken onder meer methodetoetsen, LIBtoetsen en het leerlingvolgsysteem ParnasSys.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Wij willen dat kinderen zich breed ontwikkelen. Dit doen we samen. In alle lagen zijn we betrokken bij het ontwikkelproces van de kinderen en van onszelf. We hebben vertrouwen in de ander en onszelf. We zorgen voor een veilige en prettige omgeving. Onze school is een mini-maatschappij waar de kinderen zich kunnen voorbereiden op het VO en de maatschappij zelf. We werken aan zelfinzicht, samenwerken, problemen oplossen en zinvol en veilig omgaan met digitale media en technologie. De kinderen zijn betrokken bij hun eigen leerproces en bij de school. Een voorbeeld hiervan is de leerlingenraad. LEES MINDER
Samen
Betrokken
Vertrouwen
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Omdat we het een eerste vereiste vinden dat leerlingen zich in een veilige schoolomgeving bevinden om zo tot optimale leerprestaties te kunnen komen, werken we op De Triangel aan sociale veiligheid. Dit doen we door : - het voeren van een sociaal veiligheidsbeleid - monitoring van sociale veiligheid(welbevinden) van de leerlingen tenminste 1x per jaar - het beleggen van taken bij een persoon die het beleid t.a.v. pesten coördineert Hierbij maken we gebruik van de methode De Vreedzame School en met de handreiking sociale veiligheid. De Vreedzame School is een programma voor sociale competentie en democratisch burgerschap die zich richt op: - democratisch overleggen - conflicten oplossen - verantwoordelijkheid voor de gemeenschap - openstaan voor verschillen De Vreedzame School is een positief pedagogische methode die uitgaat van een preventieve werking. Minimaal 1 keer per jaar wordt in de groepen 2 t/m 8 de veiligheidsthermometer en een lijst die de sociaal-emotionele ontwikkeling in kaart brengt afgenomen. De leerkracht is verantwoordelijk voor het analyseren van de resultaten. Hij/zij bekijkt deze op individueel- en groepsniveau en zet zo nodig acties in. Door het gebruik van De Vreedzame School ontwikkelen we bij de kinderen positief gedrag.
Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Sociaal Emotionele Vragenlijst MijnKleuterGroep