Basisschool Junior College in Gorinchem

Het team van Junior College in Gorinchem

Current section: team
Albertine Kehrerstraat 7
4207 Gorinchem

Zie hier hoe het team van Junior College is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Junior College. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Junior College bij jullie?

Ontdek hoe goed Junior College bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Junior College zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Junior College. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.4%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (17.1%)
45-55 jaar (25.7%)
55-65 jaar (22.9%)
&ge;65 jaar (2.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Junior College werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (22.2%)
Management (2.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Junior College gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Junior College: Een Zorgeloze Oplossing

Bij Junior College Gorinchem streven we naar een continue leerervaring voor uw kind. Daarom is het onze prioriteit om verlofaanvragen van leerkrachten tijdig intern op te vangen. Ook bij onverwachte ziekte van een leerkracht zetten we alles op alles om intern vervanging te regelen. Zo waarborgen we de kwaliteit van het onderwijs en de dagelijkse routine. In uitzonderlijke gevallen, wanneer interne vervanging onverhoopt niet mogelijk is en een klas helaas thuis moet blijven, bieden wij altijd een alternatieve opvanglocatie op school. Uw kind is welkom in een van de andere groepen, zodat de educatieve continuïteit gewaarborgd blijft en u als ouder ontzorgd wordt.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Unitonderwijs

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Junior College

3

Voortgezet Leren Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Leerontwikkeling
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalonderwijs Expert

Toelichting van de school:

Op Junior College bieden we gespecialiseerde hulp voor taal- en rekenvaardigheden. Leerlingen met leesuitdagingen ontvangen gerichte ondersteuning via methodes als Bouw! en Letterster. Voor leerlingen met dyslexie of dyscalculie zetten we effectieve interventies en aangepaste leermiddelen in. Dit omvat extra oefening, diverse instructiemethoden en gespecialiseerd digitaal lesmateriaal. Wekelijks is er logopedische begeleiding beschikbaar op school. Ons team beschikt over expertise in het begeleiden van anderstalige leerlingen, met een lid dat actief deelneemt aan het taalnetwerk binnen ons samenwerkingsverband. Een andere specialist richt zich op meer- en hoogbegaafdheid, een waardevolle aanpak gezien onze leerlingenpopulatie. Indien nodig, schakelen we een orthopedagoog en ambulant begeleider in via ons samenwerkingsverband voor extra ondersteuning.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Veiligheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Welzijn
Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Wij bevorderen een veilige en prettige schoolsfeer door middel van diverse activiteiten. Denk hierbij aan groepsdynamica-lessen, dagelijkse klassenvergaderingen en individuele gesprekken. Onze aanpak is gestoeld op Pedagogische Tact (NIVOZ), waarbij we focussen op het creëren van positieve 'pedagogische ogenblikken'. Dit zijn momenten waarop leraren adequaat en kindgericht handelen. Deze methode benadrukt het belang van de persoonlijkheid van de leerkracht en diens vermogen om op het juiste moment het juiste te zeggen en te doen, wat bijdraagt aan een optimale leeromgeving voor elk kind.

2

Gedrag, Studiehouding en Werkbegeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Studievaardigheden
Gedragsexpert

Toelichting van de school:

Junior College heeft ruime ervaring met diverse gedragsuitdagingen. Onze aanpak richt zich op handelingsgerichte diagnostiek, nauwe samenwerking met ouders, en duidelijke structuur in de lesomgeving en door de leerkracht. We bieden maatwerkbegeleiding, maar signaleren dat leerlingen met autismespectrumstoornis (ASS) extra aandacht nodig hebben vanwege de prikkelrijke omgeving en flexibele dagindeling. Onze unit-structuur maakt het mogelijk om flexibel in te spelen op individuele onderwijsbehoeften, ook voor leerlingen met een gemiddelde of bovengemiddelde intelligentie. Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen passen we het aanbod aan door compacting, verrijking en versnelling. Leerlingen die meer tijd nodig hebben, krijgen ondersteuning door vertraging en aangepaste instructie. We gebruiken de autometafoor om executieve functies te versterken.

2

Motorische en Fysieke Ontwikkelingsondersteuning

Beschikbare specialisten:

Logopedische Zorg
Kinderfysiotherapie

Toelichting van de school:

Een gespecialiseerde kinderoefentherapeut bezoekt wekelijks onze school om leerlingen met motorische ontwikkelingsachterstanden te begeleiden. Ons schoolgebouw is volledig rolstoeltoegankelijk, wat zorgt voor een inclusieve omgeving voor alle leerlingen. Er zijn geen trappen of liften aanwezig, wat de toegankelijkheid verder vergemakkelijkt.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging van Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons beleid voor medische handelingen en medicijnverstrekking is volledig afgestemd op het protocol van LOGOS Scholengroep, wat zorgt voor een veilige en conforme aanpak.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Junior College

Een Diepgaande Kijk op Onze Educatieve Ondersteuning

Bij Junior College geloven we in een persoonlijke aanpak die het beste uit elk kind haalt. We werken nauw samen met ouders om een stabiele en ondersteunende leeromgeving te creëren, waarin zowel de leerling als de leerkracht optimaal kan functioneren. De balans binnen elke klas is cruciaal; we houden rekening met de draagkracht van zowel leerlingen als leerkrachten. Onze school beoordeelt zorgvuldig de groepsdynamiek, inclusief het aantal leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften of complexe problematieken. Factoren zoals een startende leerkracht, een herintredende professional of een teamlid dat terugkeert na ziekte, worden meegenomen in de besluitvorming over de inzet van extra ondersteuning. Het schoolmanagement neemt de uiteindelijke beslissingen over de grenzen van onze zorgcapaciteit. Wij werken toekomstgericht aan ons aanbod voor extra ondersteuning. Door middel van onze unitstructuur kunnen we elke leerling individueel begeleiden. Gedurende instructie- en begeleidingsmomenten zorgen we voor adequate ondersteuning, bijvoorbeeld door de inzet van onderwijsassistenten of stagiaires. Ons doel is om het werk uitvoerbaar te houden voor onze leerkrachten, zodat zij leerlingen met een grotere ondersteuningsvraag effectief kunnen helpen zonder dat dit ten koste gaat van de rest van de klas. We streven naar een organisatie die niet alleen op individueel niveau, maar ook op groepsniveau meedenkt en bijdraagt aan een optimale leeromgeving. Het team voelt zich gewaardeerd en gehoord in hun aanvragen voor ondersteuning, en we werken gezamenlijk aan de bredere uitdagingen binnen ons onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op Junior College

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan voor 2025-2026?

Junior College werkt in schooljaar 2025-2026 aan de tweede fase van onze schoolontwikkeling, gericht op ambitieuze doelen. We focussen op inclusiever onderwijs, waarbij we de inrichting van onze units optimaliseren om aan te sluiten bij de diverse onderwijsbehoeften van elke leerling, binnen gezonde grenzen. Daarnaast verkennen we hoe we de samenwerking met Driegang kunnen versterken door gerichte ondersteuning op groepsniveau. Een ander belangrijk punt is het vergroten van zelfverantwoordelijkheid en autonomie bij onze leerlingen. Na het formuleren van onze christelijke identiteitsvisie in 2024-2025, vertalen we deze nu naar concrete praktijktoepassingen. We ontwikkelen kwaliteitskaarten om de unieke elementen van Junior College te beschrijven en afspraken vast te leggen. Als krachtig team benutten we onze gezamenlijke kracht om continu te groeien. Dit betekent extra aandacht voor onderlinge bevraging en aanspreking, ondersteund door een scholingsmoment met Patricia Ohlsen, onze externe vertrouwenspersoon. Met de definitieve goedkeuring van de nieuwbouw starten we met het afronden van het programma van eisen voor de Beatrix de Burcht. De interne cultuurcoördinator heeft een beleidsplan cultuur opgesteld dat we structureel integreren in de jaarplanning en de dagelijkse schoolactiviteiten. Met betrekking tot rekenonderwijs oriënteren we ons op nieuwe methoden, aangezien 'Alles telt Q' niet langer wordt geüpdatet. Groep 3/4 werkt nog met 'Alles telt Q', terwijl groep 5 tot en met 8 de overstap maakt naar Snappet. Burgerschap is een integraal onderdeel van ons onderwijs, geïnspireerd door de Noordwijkse Methode. We beschouwen onze school als een leefbare samenleving waar we veel belang hechten aan wederzijds respect en omgangsvormen. Elke dag starten en eindigen we gezamenlijk in de kring, waarin we de dag plannen, benodigde middelen bespreken en reflecteren op het verloop van de dag. Gezamenlijke schoolactiviteiten zoals vieringen, schoolkampen en keuze-ateliers bevorderen de onderlinge verbinding en het leerproces. Het beleidsdocument beschrijft gedetailleerd hoe burgerschap op alle niveaus binnen ons onderwijs is verweven.

Hoe realiseert Junior College de gestelde onderwijsdoelen?

Ons jaarplan, dat de basis vormt voor de schoolontwikkeling, wordt uitgebreid besproken binnen het team en de Medezeggenschapsraad (MR). Door teamleden actief te betrekken bij zowel de opstelling als de evaluatie van het plan, zorgen we voor draagvlak en gerichte voortgang. Deze betrokkenheid garandeert dat het plan levendig blijft en we doelgericht kunnen werken aan de continue verbetering van ons onderwijs. Daarnaast vinden er periodieke overleggen plaats tussen de directie en het bestuur, evenals tussen de directie en de intern begeleider, om de voortgang te monitoren en bij te sturen waar nodig.

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Junior College in Gorinchem biedt een inspirerende leeromgeving voor kinderen vanaf de jongste jaren. Ons onderwijs is gericht op een brede ontwikkeling, waarbij we de nieuwsgierigheid en leergierigheid van elk kind stimuleren. Wij geloven in een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs de wereld ontdekken. Ons team van toegewijde professionals zorgt voor een persoonlijke aanpak, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Ontdek hoe Junior College uw kind kan helpen groeien en bloeien in de vroege kinderjaren. Wij bieden een solide basis voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's zijn er voor jonge kinderen op deze basisschool?

Junior College in Gorinchem investeert in de ontwikkeling van jonge kinderen met diverse extra programma's. We bieden een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool, waardoor een stabiele leeromgeving gewaarborgd blijft. Daarnaast faciliteren we toegang tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via onze peuteropvang partners, wat de taalontwikkeling en sociale vaardigheden van jonge kinderen aanzienlijk verbetert.

Junior College in Gorinchem investeert in de ontwikkeling van jonge kinderen met diverse extra programma's. We bieden een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool, waardoor een stabiele leeromgeving gewaarborgd blijft. Daarnaast faciliteren we toegang tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via onze peuteropvang partners, wat de taalontwikkeling en sociale vaardigheden van jonge kinderen aanzienlijk verbetert.

Kinderopvang Gorinchem
Peuteropvang en VVE programma's

Met welke organisaties werkt Junior College samen voor peuteropvang en VVE?

Junior College Gorinchem werkt nauw samen met vooraanstaande partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is SKG Kinderopvang, die essentieel is voor de continuïteit van de kinderopvang en peuteropvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de jongste kinderen naar onze basisschool, met een focus op optimale ontwikkeling en voorbereiding.

Junior College Gorinchem werkt nauw samen met vooraanstaande partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Onze belangrijkste samenwerkingspartner is SKG Kinderopvang, die essentieel is voor de continuïteit van de kinderopvang en peuteropvang. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang van de jongste kinderen naar onze basisschool, met een focus op optimale ontwikkeling en voorbereiding.

Team | Junior College in Gorinchem | [2025] Schoolregister