Basisschool 't Heuvelke
Dahliastraat 4
6163 CH Geleen

Schoolweging

Schoolweging
36.14
Spreiding
4.9

De schoolweging van ’t Heuvelke is 36,14 , met een spreiding van 4,90 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Een indrukwekkende 97,8% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ver boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept de stevige basis die de school biedt, zelfs in een complexe leerlingenpopulatie. Vergelijkbare scholen halen gemiddeld 92,7%, wat het sterke taal- en rekenonderwijs van ’t Heuvelke benadrukt.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau voor taal en rekenen wordt door 61,9% van de leerlingen behaald, ruim boven de inspectienorm van 32,8%. Dit laat zien dat de school effectief inzet op maatwerk voor leerlingen met hogere capaciteiten. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 46,9%, wat ’t Heuvelke tot een positieve uitzondering maakt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Van de bekende schooladviezen (27%) valt op dat 11,5% vmbo-b/k adviseert, terwijl theoretische leerwegen zoals havo (3,85%) minder vertegenwoordigd zijn. Dit contrasteert met vergelijkbare scholen waar havo/vwo-advies gemiddeld 27,4% bedraagt. De hoge mate van onbekende adviezen (73%) maakt een volledige analyse lastig, maar de zichtbare focus op praktische routes sluit aan bij de schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

Toets’t HeuvelkeGemeente AmsterdamNederland
LIB176.96175.23174.5

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Opvallend is dat 26,9% van de leerlingen onder hun oorspronkelijke advies presteert, tegen 11,8% landelijk. Dit kan samenhangen met de complexe leerlingenpopulatie. Desalniettemin presteert 19,2% boven advies, wat aansluit bij de intensieve begeleiding zoals beschreven in het schoolbeleid. De school zet duidelijk in op het maximaliseren van kansen, ondoorgankelijke uitdagingen.

Sociale ontwikkeling

Veiligheid en respect wordt gedurende ons gehele programma gedemonstreerd en voorgeleefd in het leerkrachtgedrag. We bieden kinderen een veilige school en letten heel goed op pestgedrag. Om het gedrag te reguleren maken we veel gebruik van positieve feedback op goed gedrag en daarnaast werken we met een schoolbreed systeem voor gedragscorrectie en gedragsbegeleiding. Met behulp van dit kaartensysteem begeleiden we onze kinderen in hun gedragsontwikkeling. Ouders worden daarin nadrukkelijk als partners in het opvoedproces meegenomen. LEES MINDER

Veiligheid en respect

Sfeer en plezier

Openheid

Hoe bevordert en registreert Basisschool 't Heuvelke de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool 't Heuvelke registreert het gedrag van leerlingen in het systeem 'Zien' en gebruikt observaties van leerkrachten en de intern begeleider. Op basis van de analyses in 'Zien' en de observaties wordt de gedragsbegeleiding afgestemd. Meer informatie over de begeleiding van gedrag en het sanctiebeleid is te vinden in de schoolgids.

Welke systemen gebruikt Basisschool 't Heuvelke om de sociale opbrengsten van leerlingen te meten?

Basisschool 't Heuvelke gebruikt het registratiesysteem 'Zien' om de sociale opbrengsten van leerlingen te meten en in kaart te brengen.

Welke methoden gebruikt Basisschool 't Heuvelke voor sociaal-emotioneel leren?

Basisschool 't Heuvelke maakt gebruik van SOEMO-kaarten als methode voor sociaal-emotioneel leren.