Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg

Het team van Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg

Current section: team
Elisabethstraat 5
4931 Geertruidenberg

Zie hier hoe het team van Basisschool De Biekorf is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Biekorf. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Biekorf bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Biekorf bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Biekorf zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.3%)
Man (21.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Biekorf. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.2%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (45.8%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (4.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Biekorf werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Indirect ondersteunend personeel (4.5%)
Management (4.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Biekorf gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool De Biekorf

Op Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg zorgen we voor een effectieve oplossing bij kortdurende afwezigheid van leerkrachten. We maken gebruik van een eigen flexpool met ervaren krachten die direct inzetbaar zijn. Voor structurele vervangingen en bredere inzetbaarheid zijn we partner van Leswerk. Via Leswerk, een samenwerkingsverband voor diverse schoolbesturen in West-Brabant, regelen we de aanstelling van interim-docenten voor kortlopende vacatures die ontstaan door ziekte of andere vormen van personeelsverzuim. Mocht er via Leswerk geen geschikte kandidaat beschikbaar zijn, dan zetten we intern diverse opties in. Hierbij kunt u denken aan parttime leerkrachten die bereid zijn extra uren te maken, of de inzet van een LIO-stagiaire in de betreffende groep. Ook onderwijsassistenten kunnen, onder supervisie van een bevoegde leerkracht, ingezet worden met speciaal voorbereide zelfstandige werkpakketten. Daarnaast kunnen we in uitzonderlijke gevallen een stagiair(e) onder directietoezicht voor een groep plaatsen, of een ouder met de benodigde onderwijsbevoegdheid inschakelen. Indien mogelijk, verdelen we de leerlingen over andere groepen. In het uiterste geval, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep naar huis wordt gestuurd. We informeren de onderwijsinspectie hierover niet meer, maar de verwachting is dat we altijd onze uiterste best doen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Ouders die thuis geen opvang kunnen regelen, kunnen contact opnemen met de buitenschoolse opvang Trema, gevestigd in het aangrenzende gebouw.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool De Biekorf: Deskundige Specialisten voor Elk Kind

3

Taal- en Rekenspecialisten: Versterking van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met focus op rekenen en taal
Gespecialiseerde Rekencoach
Master SEN Specialist Taal en Lezen

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Biekorf zetten we onze interne expertise in om de lesvaardigheden van onze leerkrachten continu te verbeteren. Dit doen we met het oog op een optimaal leerresultaat voor elke leerling binnen de klas. Onze gespecialiseerde collega's bieden gerichte ondersteuning aan leerkrachten en leerlingen bij taal- en rekenontwikkeling. Ze zorgen ervoor dat de lesmethoden en didactiek aansluiten bij de individuele leerbehoeften, wat de algehele leerprestaties ten goede komt.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Zelfvertrouwen en Weerbaarheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist en Coach
Intern Begeleider met sociale expertise
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Rots en Water Trainers
Talentenfluisteraar voor Kinderen
Specialist Jonge Kind Ontwikkeling

Toelichting van de school:

In groep 6 van Basisschool De Biekorf bieden we standaard de populaire 'Rots en Water' sociale competentietraining aan, verzorgd door onze eigen gecertificeerde trainers. Deze training richt zich op diverse belangrijke thema's. We werken aan concepten als sterk staan, verdraagzaamheid, effectieve weerbaarheid, het respecteren en aangeven van grenzen, doorzettingsvermogen en succesvol samenwerken. Dit draagt bij aan een positieve groepssfeer en persoonlijke groei. Onze school beschikt tevens over een gecertificeerde Talentenfluisteraar. Deze specialist voert individuele talentgesprekken met leerlingen. Hierdoor krijgen kinderen inzicht in hun unieke krachten en ontwikkelen ze een positiever zelfbeeld. Dit versterkt hun veerkracht en weerbaarheid, essentieel om uitdagingen in het leven aan te gaan.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Aangepaste Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist met expertise
Intern Begeleider voor brede ondersteuning
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
SVIB-er voor interactieanalyse

Toelichting van de school:

Binnen Basisschool De Biekorf hebben diverse leerkrachten specialistische kennis op het gebied van gedrag en de specifieke onderwijsbehoeften van meer- en hoogbegaafde leerlingen. Zij bieden gerichte begeleiding binnen de klas. Onze school heeft een gecertificeerde School Video Interactie Begeleider (SVIB-er). Deze professional kan ingezet worden om de interactie tussen leerkrachten en leerlingen te analyseren en te optimaliseren. Het doel is om de aansluiting bij de onderwijsbehoeften van elk kind te verbeteren en zo het leerproces te bevorderen.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid en Beweging

Beschikbare specialisten:

Remedial Teacher voor motoriek
Gediplomeerde Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Basisschool De Biekorf maakt gebruik van een gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs. Deze docent verzorgt met veel enthousiasme en deskundigheid de gymlessen voor alle groepen, van groep 3 tot en met 8. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om na schooltijd gebruik te maken van deze docent als motorisch remedial teacher. Dit aanbod wordt altijd in nauw overleg met de ouders en de betreffende kinderen aangeboden, om zo de beste ondersteuning te garanderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking met Externe Professionals

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen of ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, werkt Basisschool De Biekorf nauw samen met professionele externe partners zoals de GGD. Deze samenwerking zorgt ervoor dat alle leerlingen de juiste zorg en aandacht krijgen, ook wanneer dit specialistische medische of verzorgende expertise vereist. We streven ernaar een veilige en ondersteunende omgeving te bieden voor alle aspecten van de ontwikkeling van uw kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Time-out ruimte
Zelfstandig werkplekken
Talentenlab
Chill-huisje voor de groepen 1/2 en 3

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Biekorf

Ons Schoolondersteuningsprofiel Ontrafeld

Basisschool De Biekorf heeft een uitgebreid schoolondersteuningsprofiel opgesteld, waarin we gedetailleerd beschrijven welke extra ondersteuning wij bieden en hoe dit proces is ingericht. Dit profiel is essentieel voor ons toelatingsbeleid en dient als een waardevolle informatiebron voor ouders die op zoek zijn naar de perfecte basisschool voor hun kind in Geertruidenberg. Ons profiel omvat een heldere typering van onze school, de kwaliteit van onze basisondersteuning, de expertise van ons team voor aanvullende hulp, en de specifieke voorzieningen die we inzetten om leerlingen optimaal te begeleiden. Ook de fysieke schoolomgeving en onze samenwerking met ketenpartners komen aan bod. Het volledige document is opvraagbaar bij onze directie en tevens te vinden op de website 'scholen op de kaart'. Toekomstgericht Onderwijs en Inclusiviteit op De Biekorf Wij omarmen de visie van inclusief onderwijs, waarbij we streven naar thuisnabij onderwijs voor alle kinderen. Om deze ambitie te realiseren, investeren we continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten via opleidingen, cursussen en studiedagen. Dit zorgt ervoor dat onze docenten altijd beschikken over de nieuwste kennis en vaardigheden. Expertise in Ondersteuning voor Zien en Horen Basisschool De Biekorf heeft ruime ervaring met het begeleiden van leerlingen met visuele of auditieve beperkingen. Met ondersteuning van regionale expertise centra zoals Auris en Bartiméus, en de inzet van gespecialiseerde onderwijsassistenten, bieden wij kinderen met deze uitdagingen de juiste begeleiding. We beschikken over de expertise om kinderen te helpen bij het aanleren van braille en het omgaan met visuele of auditieve beperkingen. Deze kennis wordt jaarlijks bijgespijkerd, en we verkennen actief hoe we de overstap naar vervolgonderwijs voor deze leerlingen nog soepeler kunnen laten verlopen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Toekomstgericht Onderwijs

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, is geworteld in de overtuiging dat elk kind uniek is. We erkennen en waarderen de individuele achtergrond, leerstijl en talenten van iedere leerling. Deze erkenning vertaalt zich in gedifferentieerde instructie en verwerking, waarbij we inspelen op persoonlijke leerbehoeften en tempo. Een effectief klassenmanagement, zowel didactisch als pedagogisch, is hierbij essentieel om het maximale uit elke leerling te halen. Ons streven is om hoge onderwijsresultaten te behalen op alle kernvakken. Daarnaast integreren we techniek en wetenschap actief in ons curriculum, en stimuleren we structureel hogere denkvaardigheden bij onze leerlingen. We onderzoeken bovendien continu de mogelijkheden van gepersonaliseerd leren om ons onderwijs nog beter af te stemmen.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

Het toegewijde team van Basisschool De Biekorf evalueert periodiek de voortgang van onze schoolplan- en jaarplanambities. Tijdens teamvergaderingen en studiedagen bespreken we gezamenlijk de effectiviteit van onze onderwijsaanpak. Op basis van deze evaluaties stellen we concrete interventies vast en bepalen we hoe we deze implementeren. Dit proces volgt nauwgezet de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act), wat zorgt voor continue verbetering. Het team draagt gezamenlijk verantwoordelijkheid voor het opstellen van interventies, het monitoren van de voortgang, de evaluatie van resultaten en het waarborgen van duurzame implementatie. Zo garanderen we dat onze onderwijskwaliteit continu gewaarborgd blijft.

Speciaal Aanbod Jonge Kind Basisschool De Biekorf Geertruidenberg

Toelichting van de school

Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg biedt een uniek taalbadprogramma voor jonge kinderen, speciaal ontworpen om de woordenschat te verrijken. Dit stimulerende programma vindt elke vrijdagmiddag plaats en wordt begeleid door een interne expert. Kinderen werken tijdens deze sessies in een exclusieve kleine groep, met maximaal zes deelnemers. Dit garandeert persoonlijke aandacht en een effectieve leeromgeving. Het taalbad is gericht op het spelenderwijs ontwikkelen van taalvaardigheden, essentieel voor een succesvolle schoolcarrière.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Biekorf voor jonge kinderen in Geertruidenberg?

Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg investeert in de vroege taalontwikkeling van jonge kinderen met een gespecialiseerd taalbadprogramma. Dit programma richt zich voornamelijk op het uitbreiden van de woordenschat. Het programma wordt op vrijdagmiddagen aangeboden in kleine groepen onder begeleiding van een deskundige interne medewerker. De focus ligt op interactieve en speelse taalactiviteiten om de communicatieve vaardigheden van jonge leerlingen te stimuleren.

Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg investeert in de vroege taalontwikkeling van jonge kinderen met een gespecialiseerd taalbadprogramma. Dit programma richt zich voornamelijk op het uitbreiden van de woordenschat. Het programma wordt op vrijdagmiddagen aangeboden in kleine groepen onder begeleiding van een deskundige interne medewerker. De focus ligt op interactieve en speelse taalactiviteiten om de communicatieve vaardigheden van jonge leerlingen te stimuleren.

Taalbadprogramma voor woordenschatontwikkeling

Met welke partners werkt Basisschool De Biekorf samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Voor een optimale doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en consistente ondersteuning. Onze partners zijn Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang Trema, bereikbaar via www.trema.org, en Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang Groei, te vinden op kdvgroei.nl. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor het jonge kind.

Voor een optimale doorgaande lijn in de ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties. Deze samenwerkingen zorgen voor een naadloze overgang en consistente ondersteuning. Onze partners zijn Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang Trema, bereikbaar via www.trema.org, en Kinderdagverblijf en Buitenschoolse opvang Groei, te vinden op kdvgroei.nl. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor het jonge kind.

Team | Basisschool De Biekorf in Geertruidenberg | [2025] Schoolregister