
Schoolweging
De schoolweging van De Klankhof is 32,06 , met een spreiding van 6,45 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 94.2% behaalt de school ruimschoots het fundamenteel niveau, ver boven de signaleringswaarde van 85% en het vergelijkingspercentage van 95.2%. Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit voor alle leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school behaalt met 60.1% een hoger streefniveau dan de inspectienorm (43.5%) en overtreft zelfs de vergelijkingsgroep (55.4%). Dit reflecteert effectieve differentiatie in reken- en taalonderwijs, ondanks een complexe leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een tweeledig beeld: 44.5% van de leerlingen krijgt een vmbo-(g)t-advies of hoger, met opvallend 22.2% havo/vwo-combinatieadvies (tegen 10.9% regionaal). Enerzijds is er een focus op theoretische doorstroom, anderzijds scoort praktijkonderwijs met 0% lager dan het regionaal gemiddelde (1.01%).
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Klankhof | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
De school kent 12% onderadvisering, nagenoeg gelijk aan het landelijk gemiddelde (11.8%). Opvallend is het hoge percentage leerlingen dat op advies presteert (68% vs. 62.9% vergelijkingsgroep). Dit sluit aan bij de gestructureerde overgangsbegeleiding zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.