
De resultaten van Katholieke Daltonschool 't Carillon in Etten-Leur
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Katholieke Daltonschool 't Carillon, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Katholieke Daltonschool 't Carillon
Hoe goed past Katholieke Daltonschool 't Carillon bij jullie?
Ontdek hoe goed Katholieke Daltonschool 't Carillon bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
96.78% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, waarmee de school zowel de landelijke norm (85%) als het vergelijkingsgemiddelde (95.88%) overstijgt. De combinatie van zelfstandig werken en maatwerk blijkt succesvol voor basisvaardigheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 61.11% van de leerlingen dat het streefniveau behaalt, presteert de school ruim boven de eigen signaleringswaarde (47.1%) én het regionale gemiddelde (57.79%). Dit onderstreept de effectiviteit van het Dalton-onderwijsconcept bij cognitieve uitdaging.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Katholieke Daltonschool 't Carillon?
De adviezen tonen een divers beeld: 22.86% vmbo-(g)t/havo en 28.58% havo/vwo-advies, wat wijst op vertrouwen in doorstroommogelijkheden. Opvallend is het relatief hoge percentage praktijkonderwijs (5.71% vmbo-b vs. 5.52% regio), passend bij de Dalton-visie op verschillen tussen leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Het Kompas Etten-Leur | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van Katholieke Daltonschool 't Carillon in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
34.62% van de leerlingen presteert boven hun advies (vs. 25.27% landelijk), terwijl slechts 5.77% onder het advies uitkomt. Dit bevestigt het accuraat inschalen van leerlingen en de effectieve ondersteuning bij de overstap naar het VO, zoals beschreven in het Dalton-begeleidingsplan.