
Schoolweging
De schoolweging van Augustinus Ermelo is 29,83 , met een spreiding van 5,35 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
96,8% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, ruim boven zowel de landelijke norm (85%) als het vergelijkingspercentage (95,9%). Deze score benadrukt de sterke basiskwaliteit van het taalonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
55,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net onder het vergelijkingspercentage van 57,8%. Desalniettemin overstijgt dit de schoolspecifieke signaleringswaarde van 47,1%, wat wijst op effectieve differentiatie in het rekenonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school toont een academische focus: 29,7% havo en 24,3% vwo-advies (vs. 16,1% en 18,6% bij vergelijkbare scholen). Praktijkonderwijsadvies blijft beperkt tot 2,7%, wat aansluit bij de relatief lage schoolweging. De combinatie vmbo-(g)t/havo (38,9%) onderstreept aandacht voor doorstroommogelijkheden.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | Augustinus Ermelo | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
213.7 | 199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Met 28,6% boven advies overtreft de school het landelijk gemiddelde (25,3%), wat past bij het hoge percentage vwo-adviezen. Het percentage onder advies (14,3%) is iets hoger dan de referentiegroep (11,8%), mogelijk door de complexere leerlingenpopulatie. Deze resultaten rechtvaardigen de kritische adviesprotocollen zoals beschreven in het schoolplan.