Basisschool School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden in Epe

Het team van School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden in Epe

Current section: team
Prinses Marijkestraat 10
8162 Epe

Zie hier hoe het team van School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Onderwijzend Personeel bij School vd Reijden

Bij School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden in Epe zorgen we voor een soepele continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. We zetten ons in om de impact op de leerlingen te minimaliseren door een strategische aanpak voor personeelsvervanging. Onze eerste prioriteit is het inzetten van interne expertise. Vaak wordt een duo-leerkracht of een flexibele parttime collega ingeschakeld om de lessen over te nemen. Dit zorgt voor herkenbaarheid en continuïteit in de klas voor de leerlingen van ons speciaal basisonderwijs. Indien er geen directe vervanger beschikbaar is, hanteren we een gestructureerd plan om de klassen zo optimaal mogelijk te bezetten. Dit kan betekenen dat een groep tijdelijk wordt verdeeld over andere klassen. Bij herhaaldelijke situaties wordt gekeken naar het verplaatsen van een leerkracht om zo de continuïteit te waarborgen. Als verdere opties overwegen we het samenvoegen van twee groepen, mits dit pedagogisch verantwoord is en de leerlingen niet schaadt. Ook een stagiaire, indien aanwezig en gekwalificeerd, kan ingezet worden om ondersteuning te bieden. Daarnaast kunnen gespecialiseerde collega's, zoals een leraarondersteuner of kwaliteitscoördinator, worden ingezet voor specifieke ondersteuning. In uitzonderlijke gevallen, en altijd na goedkeuring van het schoolbestuur, kan er een externe leerkracht worden ingehuurd. Mocht geen van deze oplossingen een passende uitkomst bieden, dan wordt in het uiterste geval de betreffende groep naar huis gestuurd, met de nadruk op het minimaliseren van deze situatie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Spel en beweging
38%
Nederlandse taal
18%
Rekenen
16%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12%
Zintuiglijke oefening
10%
Sociaal-emotionele ontwikkeing
6%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
24.7%
Rekenen/wiskunde
21.3%
Taal
19%
Overig
11.3%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8%
Wereldoriëntatie
7.7%
Bewegingsonderwijs
6.7%
Engelse taal
1.3%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op SBO vd Reijden Epe

0

Verbetering Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op SBO vd Reijden in Epe zetten we ons in om de taal- en rekenvaardigheden van al onze leerlingen te versterken. We bieden gerichte aandacht en lesmethoden die aansluiten bij de individuele leerbehoeften van elk kind.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Onze school, Speciaal Basisonderwijs vd Reijden, biedt gespecialiseerde hulp aan kinderen met sociaal-emotionele uitdagingen. Een toegewijde orthopedagoog begeleidt leerlingen om hun emoties beter te begrijpen en te reguleren, wat essentieel is voor een positieve schoolervaring.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Onze orthopedagogen en kwaliteitscoördinator observeren nauwgezet de klassikale dynamiek en de individuele werkhouding van leerlingen. Zij bieden leerkrachten waardevolle feedback en adviezen om de taakaanpak te optimaliseren. Bij complexe situaties worden leerlingen besproken in onze Commissie van Begeleiding (CvB) voor een passend ondersteuningsplan.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Speciaal Basisonderwijs vd Reijden stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle kinderen. We integreren bewegingsactiviteiten in het lesprogramma om de coördinatie, balans en algehele fysieke gezondheid te bevorderen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

We zorgen voor een veilige en ondersteunende omgeving waarin medische zorg en persoonlijke verzorging van leerlingen gewaarborgd zijn. Ons team werkt samen om te voldoen aan de specifieke behoeften van elk kind, met respect voor privacy en welzijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Gymlokaal

Ontdek Onze Ondersteuningsgebieden voor uw Kind in Epe

Toekomstgericht Aanbod: Versterking van Relaties en Leeromgeving

Onze school, School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden in Epe, koestert de ambitie om het komende schooljaar de relatie met onze leerlingen te verdiepen. We zetten vol in op de implementatie van geweldloos verzet als kernmethode. Dit stelt ons in staat om een veilige en positieve leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Door deze aanpak verbeteren we niet alleen de interactie, maar stimuleren we ook het welzijn en de academische groei van al onze 43 leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Ontwikkeling

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan voor leerlingen?

Ons schoolplan richt zich op het vergroten van de wereldkennis van leerlingen door thematische aanpakken. We stimuleren kritisch denken en een open blik op de wereld, met aandacht voor duurzaamheid en bijdragen aan een betere toekomst. Dit omvat vakgebieden als burgerschap, wereldoriëntatie, wetenschap & techniek, kunst & cultuur, en digitale geletterdheid, die we in samenhang aanbieden om verbanden te leggen.

Hoe bevordert ons onderwijs burgerschap en sociale vaardigheden?

De burgerschapsmethode GO! leert leerlingen hoe de samenleving werkt, inclusief thema's als identiteit, groepsdynamiek, vrijheid, gelijkheid en duurzaamheid. Dagelijkse actualiteit via het Jeugdjournaal en nabesprekingen versterken het begrip van de wereld om hen heen. We besteden ook veel aandacht aan waarden, normen en sociaal redzaam gedrag, onder meer via onze PAD-lessen (zie sociaal-emotionele ontwikkeling).

Hoe meten we jaarlijks de voortgang in burgerschapscompetenties?

Jaarlijks evalueren we de ontwikkeling van leerlingen op vier cruciale sociale taken: democratisch handelen, maatschappelijk verantwoord handelen, omgaan met verschillen (sociaal, cultureel, religieus) en conflicthantering. Deze taken zijn essentieel voor functioneren in de samenleving, zowel in de klas als daarbuiten. Leerlingen ontwikkelen burgerschapscompetenties op het gebied van kennis, houding, toepassingsvaardigheid en inschattingsvaardigheid om deze taken succesvol uit te voeren.
Team | School voor Speciaal Basisonderwijs vd Reijden in Epe | [2025] Schoolregister