K Norel-School

De resultaten van K Norel-School in Epe

Current section: resultaten
Vleerveld 17
8162 JA Epe

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van K Norel-School, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van K Norel-School

Schoolweging
33.31
Spreiding
5.46

De schoolweging van K Norel-School is 33,31 , met een spreiding van 5,46 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past K Norel-School bij jullie?

Ontdek hoe goed K Norel-School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

85,3% van de leerlingen behaalt het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit laat zien dat de basisvaardigheden op orde zijn, ondanks de complexere leerlingenpopulatie. De school presteert hierbij iets onder het vergelijkingsgemiddelde van 94,8%, wat mogelijk samenhangt met de hogere schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

40,4% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net onder de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 41,2%. Dit reflecteert de diversiteit in de leerlingenpopulatie. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen scoren gemiddeld 53,4%, wat aangeeft dat K Norel-School extra uitdagingen ondervindt bij het bereiken van hogere referentieniveaus.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van K Norel-School?

Het adviesprofiel toont een sterke focus op havo (37,5%) gecombineerd met praktijkgericht onderwijs (6,25% praktijkonderwijs). Opvallend is het hoge percentage 'onbekend' advies (25%), wat mogelijk wijst op uitstroom naar niet-reguliere trajecten. De verhouding tussen theoretische (havo 37,5%) en beroepsgerichte adviezen (vmbo-b/k 31,25%) benadrukt de diversiteit in het schoolprofiel.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsK Norel-SchoolGemeente AmsterdamNederland
LIB174.68175175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Kinderen worden in hun ontwikkeling gevolgd. Bij de resultaten van technisch lezen, begrijpend lezen, taalverzorging en rekenen nemen wij toetsen af die bij de gebruikte methode horen. Halverwege het schooljaar en aan het einde van het schooljaar nemen we een CITO LIB toets af die niet bij de methoden hoort. Deze toetsen meten de voortgang in de ontwikkeling van de kinderen op de 4 genoemde vakken. Ieder half jaar worden die toetsen geanalyseerd, er worden conclusies getrokken en waar nodig wordt plannen op- of bijgesteld voor individuele kinderen, groepen en soms voor de hele school. In die plannen staat wat de kinderen (extra) moeten leren en hoe ze dat gaan leren.

Zitten de oud-leerlingen van K Norel-School in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

60% van de leerlingen presteert boven hun advies, significant hoger dan het landelijk gemiddelde van 25,27%. Dit suggereert dat het advies met zorg wordt geformuleerd, mogelijk té behoudend. Slechts 10% zit onder advies, tegen 11,81% landelijk. Deze cijfers ondersteunen de effectiviteit van de doorstroombegeleiding zoals beschreven in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

Wij vinden het belangrijk dat iedereen zich op onze school prettig en geborgen voelt. Wij streven ernaar dat een kind graag naar school gaat. Dat het zich mag ontwikkelen met zelfrespect en respect voor anderen, zelfvertrouwen en de durf om verantwoordelijkheid te nemen voor het eigen doen en laten. Op onze school willen we op een plezierige en respectvolle manier met elkaar omgaan. Zowel gewenst als ongewenst gedrag wordt bespreekbaar gemaakt. Fouten maken mag. Moeilijk verstaanbaar gedrag heeft echter wel consequenties. In het geval van herhaaldelijk moeilijk verstaanbaar gedrag hebben we op stichtingsniveau een protocol schorsen en verwijderen. Dit draagt in onze ogen bij aan een goed schoolklimaat. LEES MINDER

Veiligheid

Vertrouwen

Verbinding

Wat is de werkwijze van de K Norel-School voor sociale ontwikkeling?

De Kanjertraining wordt op de K Norel-School gebruikt om gedrag bespreekbaar te maken en te zoeken naar goede oplossingen. De Kanjertraining hanteert een eigen taal die op school wordt gesproken. Twee keer per jaar worden de KanVAS lijsten afgenomen. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van petjes met vier verschillende kleuren. Zolang er gehandeld wordt vanuit vertrouwen en wederzijds respect, zijn verschillen tussen mensen goed en waardevol. Dit wordt binnen de Kanjertaal het dragen van de witte pet genoemd. De andere petten (blauw, rood, geel) vertegenwoordigen verschillende kwaliteiten die, in combinatie met de witte pet, positieve eigenschappen vertegenwoordigen.

Welke registratievorm(en) gebruikt de K Norel-School om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

De K Norel-School gebruikt Kanvas en Kanjer LOVS om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de K Norel-School?

De K Norel-School gebruikt Kanjer trainingen voor sociaal-emotioneel leren.