
De resultaten van Paulus in Enschede
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Paulus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Paulus bij jullie?
Ontdek hoe goed Paulus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool Paulus
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties Basisschool Paulus: Hoger Educatief Doel
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en is gericht op het maximaliseren van het aantal leerlingen dat dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke basisschool, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, wat de ambitie weerspiegelt om leerlingen boven de basale vereisten te laten presteren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Paulus?
Basisschool Paulus in Enschede hanteert het Totaal Perspectief Plan (TPP) voor de doorstroom van basisschool naar voortgezet onderwijs. Dit toekomstperspectief is gebaseerd op de verwachte uitstroomniveaus van leerlingen, rekening houdend met hun didactische ontwikkeling. Bij het bepalen van het schooladvies worden de resultaten van de IEP-toetsen voor begrijpend lezen, rekenen/wiskunde en taalverzorging meegenomen. Hierbij kijken we specifiek naar de prestaties in groep 6, 7 en 8, waarbij de laatste drie toetsmomenten leidend zijn. Naast deze didactische gegevens, wegen we ook de individuele kansen van de leerling mee, vooral als er onzekerheid is over het te geven advies. Het toekomstperspectief wordt met u en uw kind besproken tijdens de rapportbesprekingen in februari van groep 7. De procedures voor het voorlopige en definitieve schooladvies volgen dezelfde lijn, waarbij de meest recente IEP-toetsresultaten altijd de basis vormen voor een passend advies.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Paulus: Groei en Samenhang
Basisschool Paulus in Enschede biedt een warme en inclusieve omgeving waar elk kind zich kan ontwikkelen. Als basisschool met 148 leerlingen, weerspiegelen wij de diversiteit van onze wijk, waar we extra aandacht besteden aan sociale cohesie en de individuele leerbehoeften van elk kind. Onze aanpak is gericht op Leerdoelgericht Onderwijs, waarbij we de komende jaren de focus leggen op gepersonaliseerde leerpaden. Vanwege de variatie in sociale en cognitieve achtergronden van onze leerlingen, evolueren we naar een leermodel dat verder gaat dan traditionele methodes. De komende jaren implementeren we leerdoelgericht leren, wat betekent dat we meer tijd reserveren voor het automatiseren van vaardigheden door gerichte oefening. Onze leerkrachten reflecteren wekelijks op de voortgang van de kinderen en stemmen de lesstof af op hun specifieke onderwijsbehoeften en de gestelde leerdoelen, om zo maximaal leerrendement te behalen.
Samenwerken voor Succes: Gezamenlijke Inzet voor Leren
Onderwijs op Maat: Gepersonaliseerde Leertrajecten voor Elk Kind
Hoe bevordert Basisschool Paulus de sociale ontwikkeling van uw kind?
De kernwaarden van Basisschool Paulus zijn gezamenlijk vastgesteld door ons toegewijde team en betrokken ouders. Tijdens inspirerende sessies wisselden we ideeën uit om waarden te definiëren die we dagelijks uitdragen. Aangezien leren een voortdurend proces is, evalueren we jaarlijks, samen met ouders en team, of we nog op koers liggen. Deze laagdrempelige, informele evaluaties versterken het gevoel van gedeelde verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van onze leerlingen. De individuele voortgang van elk kind wordt nauwkeurig vastgelegd in Blokvoorbereidingen, die elke vier weken worden opgesteld. Hierin staan de onderwijsbehoeften en leerdoelen centraal om een passend en stimulerend onderwijsaanbod te garanderen. Naast de reguliere interacties, voeren de leerkrachten tweemaal per jaar individuele gesprekken met elk kind. Tijdens deze gesprekken ligt de nadruk op de belevingswereld van het kind, wat bijdraagt aan een sterke en vertrouwensvolle band tussen leerling en leerkracht.
Welke methoden gebruikt Basisschool Paulus om sociale groei te meten?
Basisschool Paulus hanteert specifieke registratiemethoden om de sociale opbrengsten van onze leerlingen te monitoren en te evalueren:
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL): Een gestandaardiseerd instrument om sociale vaardigheden te beoordelen.
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren zet Basisschool Paulus in?
Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen maakt Basisschool Paulus gebruik van effectieve en bewezen methodieken:
- De Gelukskoffer: Een praktische en leuke methode die kinderen helpt bij het ontwikkelen van emotionele intelligentie en positieve zelfwaardering.
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling op Basisschool Paulus
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool Paulus in Enschede. Hier vindt u gedetailleerde informatie over de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de leerresultaten die de inspectie vaststelt. Onze school streeft naar uitmuntend onderwijs waar elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. De inzichten van de inspectie helpen ons om onze sterke punten te erkennen en gebieden voor verdere verbetering te identificeren. Bekijk het officiële inspectierapport voor een volledig beeld van hoe Basisschool Paulus presteert en welke stappen wij zetten om de educatieve ervaring voor al onze leerlingen te optimaliseren.