
Schoolweging
De schoolweging van Dalton Lonneker is 24,59 , met een spreiding van 5,97 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Alle leerlingen (100%) behalen het fundamenteel niveau, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Deze score ligt 2,7% hoger dan het vergelijkingsgemiddelde, wat duidt op een stevige basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
De school overtreft haar streefniveau ruimschoots: 88,5% van de leerlingen behaalt dit niveau tegen een inspectienorm van 56,2%. Dit is 21,6% hoger dan vergelijkbare scholen, wat aansluit bij het daltononderwijsconcept met individuele ontwikkelingsplannen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Bij de schooladviezen springt het aandeel vwo-adviezen (17,65%) in het oog, vergelijkbaar met landelijke cijfers maar 15% hoger dan regionale peers. Opvallend is de combinatie van praktijkonderwijs (5,88%) met havo/vwo-advies (17,65%), wat de brede differentiatie in begeleiding illustreert.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Dalton Lonneker | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 10,5% van de leerlingen presteert onder advies (11,8% landelijk). Het hoge percentage bovenadviezers (26,3% vs. 25,3% gemiddeld) onderstreept de effectiviteit van de doorstroombegeleiding, mede dankzij het adaptieve leerlingvolgsysteem.