SO Thriantaschool

Het team van SO Thriantaschool in Emmen

Current section: team
Balingerbrink 178
7812 Emmen

Zie hier hoe het team van SO Thriantaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van SO Thriantaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past SO Thriantaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed SO Thriantaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij SO Thriantaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.7%)
Man (23.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij SO Thriantaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (1.4%)
25-35 jaar (16.4%)
35-45 jaar (30.1%)
45-55 jaar (30.1%)
55-65 jaar (21.9%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (4.9%)
25-35 jaar (15.8%)
35-45 jaar (23.2%)
45-55 jaar (26.5%)
55-65 jaar (27%)
&ge;65 jaar (2.6%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij SO Thriantaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (31.1%)
Direct ondersteunend personeel (55.4%)
Management (13.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor SO Thriantaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervanging van Leerkrachten bij SO Thriantaschool

Bij SO Thriantaschool staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, zorgen wij voor een naadloze vervanging. Onze school werkt samen met een bovenschoolse regeling voor de inzet van bevoegde invalleerkrachten. Dit garandeert dat uw kind les krijgt van een gekwalificeerde professional die bekend is met ons onderwijsaanbod. We streven ernaar om zoveel mogelijk vaste gezichten in te zetten voor de vervanging, wat zorgt voor herkenbaarheid en stabiliteit in de klas. Ondanks onze inspanningen is het niet altijd mogelijk om een vaste invaller te garanderen. In zeldzame gevallen dat er geen geschikte vervanging beschikbaar is, schakelen wij direct over naar alternatieve opvangmogelijkheden binnen de school. Het schoolbestuur heeft hiervoor een gedetailleerd protocol 'Vervanging bij Ziekte' opgesteld. Dit protocol, dat alle procedures en richtlijnen nauwkeurig beschrijft, is inzichtelijk voor alle betrokkenen. U kunt dit protocol opvragen en inzien bij de locatiedirecteur van SO Thriantaschool. Wij hechten waarde aan transparantie en zorgen voor een stabiele leeromgeving, zelfs tijdens onverwachte afwezigheid.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Overige leerjaren

Ontdek Ons Team van Onderwijsspecialisten ter Ondersteuning op SO Thriantaschool

3

Taal en Rekenen: Verbetering van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op de SO Thriantaschool werken we met toegewijde werkgroepen voor diverse vakgebieden, waaronder taal en rekenen. Deze groepen bestaan uit ervaren leerkrachten die de onderwijsvisie bewaken en de ontwikkeling van leermethoden monitoren en verbeteren. Deze werkgroepen werken nauw samen met de intern begeleider en de locatie directeur om onderwijsdoelen te evalueren en te behalen. Ze stellen vast wat nodig is om de gestelde leerplannen te realiseren, met speciale aandacht voor de voortgang van elke leerling. Wanneer extra ondersteuning nodig is om leerdoelen te bereiken, zetten we gerichte interventies en extra begeleidingsmomenten in. Dit zorgt ervoor dat elke leerling de hulp krijgt die hij of zij verdient op het gebied van taal en rekenen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Onze intern begeleider bewaakt de voortgang en zorgt voor de naleving van afspraken op dit gebied. Elk jaar worden observatielijsten afgenomen en grondig geanalyseerd. De resultaten van deze observaties worden gedeeld met het gehele team. Gezamenlijk bespreken we de bevindingen en bepalen we welke extra ondersteuning nodig is om ervoor te zorgen dat elke leerling zich optimaal sociaal en emotioneel kan ontwikkelen binnen onze school. We streven ernaar een veilige en stimulerende omgeving te creëren waar leerlingen zich gewaardeerd voelen en hun sociale vaardigheden kunnen vergroten.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Op Maat Gemaakte Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Groepsleerkracht met Master Gedrag
Onderwijsassistent met Specialisatie

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, bieden we gespecialiseerde hulp. Dit begint met een gesprek met de groepsleerkracht en de intern begeleider om de specifieke behoeften te inventariseren. Indien nodig, wordt de orthopedagoog ingeschakeld om mee te denken over passende interventies. Deze casussen worden besproken binnen de Commissie voor Begeleiding (CvB) om de best mogelijke aanpak te garanderen. Als de school de benodigde ondersteuning niet zelf kan bieden, wordt externe expertise ingeschakeld. Sommige leerlingen maken gebruik van een TLV (Toelaatbaarheidsverklaring) voor extra begeleiding in de klas, wat essentieel is voor hun verdere ontwikkeling.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Op de SO Thriantaschool besteden we veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Elk schooljaar ontvangen de leerlingen twee keer per week bewegingsonderwijs. Eén van deze lessen wordt verzorgd door een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs in een speciaal uitgeruste gymzaal. De tweede les wordt gegeven door bevoegde groepsleerkrachten, zodat er volop gelegenheid is voor beweging en sport. Daarnaast gaan de leerlingen van de bovenbouw wekelijks zwemmen totdat zij hun zwemdiploma hebben behaald. De jongere leerlingen maken intensief gebruik van het speellokaal voor leuke en leerzame bewegingsactiviteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De jeugdarts van de GGD bezoekt onze school twee keer tijdens de schoolloopbaan van elke leerling. Voor deze belangrijke afspraken worden de ouders en verzorgers van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn. Na voorafgaand overleg met de ouders of verzorgers, is het mogelijk dat leerlingen zelfstandig de jeugdarts bezoeken. Dit biedt flexibiliteit en bevordert de zelfredzaamheid van de leerlingen. We werken samen met de GGD om de gezondheid en het welzijn van al onze leerlingen te waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Keuken
Podium

Individuele Leerlingondersteuning op Maat bij SO Thriantaschool

Ons Plan voor de Ontwikkeling van Elk Kind

Bij SO Thriantaschool geloven we in het bieden van optimale ondersteuning aan elke leerling. Wanneer een kind meer nodig heeft dan de basisondersteuning, werken we nauw samen met ouders en onderwijsadviseurs om een persoonlijk Ontwikkelingsperspectief (OPP) op te stellen. Dit plan beschrijft de specifieke begeleidingsbehoeften en streefdoelen voor uw kind. Ontdek ons uitgebreide ondersteuningsaanbod via de officiële kanalen van OOE. Meer details over de aanvullende mogelijkheden en onze ondersteuningsstructuur vindt u op hun website: [https://www.oo-emmen.nl/documenten/#onderwijs](https://www.oo-emmen.nl/documenten/#onderwijs). Elke leerling die aan de Thriantaschool is verbonden, beschikt over een gedetailleerd ontwikkelingsperspectief. Dit document bevat de vastgestelde streefplanning en de specifieke begeleidingsbehoefte van uw kind. **Toekomstgerichte Ontwikkeling: Onze Ambitie voor Extra Ondersteuning** SO Thriantaschool heeft ambitieuze doelen gesteld voor de periode 2024-2028, zoals uiteengezet in ons schoolplan. Deze doelen sluiten aan bij het Koersplan van Stichting OOE en richten zich op cruciale ontwikkelingsgebieden. Onze prioriteiten omvatten de versterking van burgerschap, sociale en maatschappelijke competenties, en het optimaliseren van ons didactisch en pedagogisch handelen. Tevens zetten we vol in op het verbeteren van digitale geletterdheid bij al onze leerlingen. Daarnaast werkt elke werkgroep aan specifieke speerpunten om onze dienstverlening continu te verbeteren. Enkele concrete voorbeelden van deze doorlopende ontwikkelingen zijn: * Meer praktisch rekenonderwijs, met een focus op het verdiepen van vaardigheden zoals klokkijken. * Het verder ontwikkelen van mondelinge taalvaardigheid, de implementatie van een nieuwe spellingmethode, en extra aandacht voor NT2-leerlingen (Nederlands als tweede taal). * Effectief gebruik van de vernieuwde Cito ZML-toetsen voor een nauwkeurige evaluatie. * Het verrijken van ons aanbod op het gebied van Kunst en Cultuur.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Een Diepgaande Blik

Wat zijn de kernontwikkelingsdoelen van de SO Thriantaschool?

De SO Thriantaschool streeft naar optimale ontwikkeling bij elke leerling. Onze belangrijkste ontwikkelingsdoelen omvatten burgerschap, sociale en maatschappelijke competenties, didactisch en pedagogisch handelen, en digitale geletterdheid. Deze brede doelen worden jaarlijks uitgewerkt in concrete jaarplannen. Binnen burgerschap richten we ons op een gezond pedagogisch klimaat, het stimuleren van meningsvorming en een open houding ten opzichte van diversiteit. We werken aan het ontwikkelen van kritisch denkvermogen, het ontdekken van de eigen identiteit en het bevorderen van respect voor verschillende geloven en culturen. Bewustwording van normen en waarden staat centraal, ondersteund door een burgerschapskalender en de methode Kwink. De sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen monitoren we nauwgezet met het instrument ZIEN!. De resultaten leiden tot groepsplannen die we ook met ouders bespreken. Jaarlijkse evaluaties en overdrachten zorgen voor een continue en effectieve sociaal-emotionele ontwikkeling. Ons didactisch en pedagogisch handelen wordt ondersteund door een vaste kijkwijzer voor leerkrachten. Met de focus op 'Oog hebben voor vakmanschap' en ondersteuning van het Noordelijke Onderwijsgilde, bieden we intervisie en kwaliteitsgesprekken na klassenbezoeken. Bij ontwikkelingsachterstanden zetten we gerichte interne of externe ondersteuning in. Daarnaast investeert de school in digitale geletterdheid door werkgroepen die zich richten op de integratie van technologie in ons onderwijs.

Hoe waarborgt de SO Thriantaschool het behalen van de gestelde doelen?

De SO Thriantaschool werkt volgens een cyclische PDCA-aanpak (Plan-Do-Check-Act) om continu te verbeteren. Ons schoolplan, beheerd in ParnasSys, vormt de basis voor jaarplannen die gedurende het schooljaar worden bijgewerkt en aangescherpt om de doelen levend te houden. De voortgang van de gestelde doelen wordt halfjaarlijks geëvalueerd door werkgroepen in samenspraak met de locatie directeur en intern begeleider. Deze evaluaties worden gedeeld in teamvergaderingen, zodat alle medewerkers betrokken zijn bij de implementatie en voortgang. Halverwege het schooljaar vindt een tussenevaluatie plaats om de stand van zaken te bespreken en eventuele bijstellingen te overwegen. Aan het einde van het schooljaar evalueren we de behaalde resultaten. Indien doelen nog niet volledig zijn bereikt, zetten we de PDCA-cyclus voort om deze alsnog te realiseren.

Downloaden

Speciaal Basisonderwijs Thriantaschool: Ontwikkeling voor Elk Kind

Toelichting van de school

De SO Thriantaschool richt zich momenteel niet direct op voorschoolse of peuteropvang. Binnen onze inspirerende leeromgeving is echter wel een voorbereidende groep van OC de Vuurtoren gevestigd. Een sterke start met een voorschool of peuteropvang biedt talloze voordelen voor de algehele ontwikkeling van jonge kinderen. Het stimuleert sociale interactie, bouwt aan zelfvertrouwen en legt een cruciale basis voor toekomstig schoolsucces. Investeren in de vroege educatie van uw kind is een investering in hun toekomst. Wij geloven dat een gestructureerde en stimulerende omgeving essentieel is voor een optimale start. Dit draagt bij aan een soepele overgang naar het basisonderwijs en legt de fundamenten voor levenslang leren en persoonlijke groei. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind bij de SO Thriantaschool, waar aandacht voor individuele ontwikkeling centraal staat.

Veelgestelde vragen

Welke extra ondersteuning biedt de SO Thriantaschool aan jonge kinderen?

Hoewel de SO Thriantaschool geen eigen voorschoolse opvang aanbiedt, faciliteren wij wel de aanwezigheid van een voorbereidende groep van OC de Vuurtoren binnen onze locatie. Dit biedt een waardevolle kans voor jonge kinderen om spelenderwijs te wennen aan een schoolse omgeving en sociale vaardigheden te ontwikkelen.

Zijn er samenwerkingsverbanden voor aanbod gericht op het jonge kind?

De SO Thriantaschool focust op haar kernactiviteiten binnen het speciaal basisonderwijs. Momenteel zijn er geen formele samenwerkingsverbanden met externe partijen specifiek gericht op het aanbieden van voorschoolse of peuteropvang. Onze expertise ligt bij het bieden van gespecialiseerde zorg en onderwijs aan kinderen die extra ondersteuning nodig hebben.
Team | SO Thriantaschool in Emmen | [2025] Schoolregister