
Algemene informatie over Rooms Katholieke Basisschool Th J Rijken in Elshout
Verdeling naar leerjaar en leeftijd
De jaarlagen in de onderbouw (groep 1-4) vertonen lagere aantallen dan vergelijkbare scholen, met name in groep 1 (10 leerlingen vs. 21,99 gemiddeld). Dit benadrukt de uitdagingen als krimpschool. Een opvallende piek is zichtbaar in jaarlaag groep 3 (25 leerlingen), maar deze neemt af naar 16 leerlingen in groep 5. De doorstroomproblematiek wordt versterkt door een laag aantal 12-jarigen (0 t.o.v. 3,99 gemiddeld).
Hoeveel leerlingen zitten op deze school?
De Rooms Katholieke Basisschool Th J Rijken telt momenteel 147 leerlingen (2023-2024), wat lager is dan het landelijk gemiddelde. De school vertoont een dalende trend sinds 2010-2011 (185 leerlingen) met een dieptepunt van 136 leerlingen in 2020-2021. Recent herstel naar 152 leerlingen in 2024-2025 (-17,8% over 14 jaar) duidt op een krimpschool met voorzichtige groei. Ter vergelijking: landelijk zien we een gemiddelde schoolweging van 29,77 tegenover 28,46 op deze school. De combinatie van een stabiele spreiding (5,18) en kleinschalig onderwijs ondersteunt de recente instroom.
- Leerlingen
- 152
- Landelijk gemiddelde
- 214
Waar wonen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool Th J Rijken?
Adres
Kerkstraat 355154AN ELSHOUT
Correspondentieadres
Kerkstraat 355154AN ELSHOUT
Details
- Denominatie
- Rooms-Katholiek
- KvK-nummer
- 41080149
- Gemeente
- HEUSDEN (0797)
Telefoon
0416320264Website
www.scalascholen.nlAangesloten Scholen (12)
- Rooms Katholieke Basisschool Th J RijkenELSHOUT
- bs De DuinsprongDRUNEN
- BS JPSHEUSDEN GEM HEUSDEN
- Christelijke school voor speciaal basisonderwijs DOUDHEUSDEN
- OBS De Groene BogenDRUNEN
- Openbare Basisschool De WilgenVLIJMEN
- Rooms Katholieke Basisschool de BusselVLIJMEN
- Rooms Katholieke Basisschool H LambertusHAARSTEEG
- Rooms Katholieke Basisschool Olof PalmeDRUNEN
- Rooms Katholieke Basisschool t KompasNIEUWKUIJK
- Rooms Katholieke Basisschool t PaletVLIJMEN
- Rooms Katholieke Basisschool VijfhoevenVLIJMEN