Kindcentrum de Dompelaar
St.-Janstraat 49 -51
5424 TS Elsendorp

Schoolweging

Schoolweging
30.84
Spreiding
4.74

De schoolweging van De Dompelaar is 30,84 , met een spreiding van 4,74 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 96.7% behaalde het fundamenteel niveau ruim boven de inspectienorm van 85%. De score ligt ook hoger dan het landelijk vergelijkingsgemiddelde (95.7%), wat duidt op een stevige basiskwaliteit voor taal en rekenen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt met 61.1% ruimschoots gehaald, tegenover een signaleringswaarde van 45.5%. De school overtreft hiermee zowel het eigen streefpercentage (+15.6%) als het vergelijkingsgemiddelde (57.3%). De focus op maatwerk en cognitieve uitdaging draagt hieraan bij.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

40% van de leerlingen krijgt een havo-advies, significant hoger dan het vergelijkingsgemiddelde (16.1%). De combinatie vmbo-(g)t/havo (20%) en vwo (10%) toont een brede differentiatie. Opvallend is het aandeel onbekende adviezen (10%), mogelijk gerelateerd aan late aanmeldingen. De school vermeldt expliciet geen heroverwegingen nodig te hebben gehad.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsDe DompelaarGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

73.7% van de leerlingen presteert op adviesniveau, ruim boven het landelijk gemiddelde (62.9%). Slechts 10.5% zit onder advies tegenover 11.8% landelijk. De lage heroverwegingsbehoefte (0%) en intensieve monitoring verklaren deze consistente aansluiting.