Jan Nieuwenhuizenschool
Maximiliaanstraat 2 A
5616 EP Eindhoven

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsGemeente EindhovenGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
100

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Ontwikkelingsperspectief Voor elke leerling wordt, binnen het SBO, verplicht door de Wet op Passend Onderwijs, een Ontwikkelingsperspectief (OP) opgesteld door de orthopedagoog. De voordelen van het werken met een ontwikkelingsperspectief zijn: In een OP is zichtbaar welke einddoelen voor een bepaalde uitstroombestemming (het Voortgezet Onderwijs) behaald moeten worden. De te verwachten tussendoelen worden per schooljaar vastgesteld. Op basis van de geplande uitstroombestemming komen zo beredeneerde keuzes tot stand voor doelen en aanbod. Met het OP betrekt de school de leerling actief bij zijn of haar ontwikkeling en bij de doelen die je samen wilt bereiken. Er vindt afstemming en samenwerking met de ouders plaats. Met behulp van het Ontwikkelingsperspectief maakt de leerkracht een periodeplanning die zichtbaar is in het groepsplan. Met de ouders evalueren we twee keer per jaar het OP. Het plan wordt besproken, afspraken worden gemaakt en het document wordt vervolgens gezamenlijk getekend. Systematisch en planmatig werken De Jan Nieuwenhuizenschool maakt gebruik van een leerlingvolgsysteem (ParnasSys) om de vorderingen van alle kinderen te registreren en te volgen. Ook worden twee keer per jaar de toetsen van het leerlingvolgsysteem CITO afgenomen en maken de schoolverlaters de ROUTE 8 eindtoets. Ook worden de methodegebonden toetsen gebruikt om de voortgang van de kinderen te monitoren en vervolgens het aanbod in de groep en aan individuele leerlingen aan te passen. Alle kinderen worden conform hun uitstroomniveau getoetst en deze gegevens worden gebruikt om het ontwikkelingsperspectief te evalueren en te bespreken met ouders. Dit gebeurt twee keer per jaar. Voor alle vakgebieden zijn er drie arrangementen beschreven en staat in het ontwikkelingsperspectief beschreven wat de verwachtingen en doelstellingen zijn. Dit kunnen de volgende arrangementen zijn: Een intensief arrangement voor kinderen die een uitstroomprofiel Praktijkonderwijs hebben. Een basisarrangement voor kinderen die als uitstroomprofiel VMBO-Basis of VMBO-Kader hebben. Een verdiept arrangement voor kinderen met een uitstroomprofiel van VMBO T of HAVO. Overgang naar een andere groep Aan het einde van elk schooljaar gaat een aantal kinderen naar een andere groep. We streven ernaar om groepen zoveel mogelijk intact te houden. In het SBO is dat niet altijd mogelijk en kan het zijn dat uw kind in een andere groep geplaatst wordt. Indien dat het geval is zult u hier als ouder op tijd over geïnformeerd worden. Waar een kind geplaatst wordt, is afhankelijk van diverse factoren: leeftijd didactische ontwikkeling, afgestemd op onderwijs aanbod uitstroombestemming afstemming werkstijl kind en leerkracht, jongen of meisje, vriendjes en vriendinnen, beïnvloeding van kinderen op elkaar, plaatsbare aantallen, aantal nieuwe kinderen De uiteindelijke verantwoordelijkheid en besluitvorming blijft bij de school.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...