
De resultaten van De Kameleon in Eindhoven
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Kameleon, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Kameleon bij jullie?
Ontdek hoe goed De Kameleon bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamentele Niveau door Leerlingen van De Kameleon
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze basisvaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en is uniform voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau: Ambitie en Resultaten op De Kameleon School
Het streefniveau biedt een uitdagender doel, waarbij we streven naar een hogere academische prestatie dan het fundamentele niveau. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze streefniveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individuele signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen dit hogere niveau naar verwachting moet halen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Kameleon?
Op basisschool De Kameleon in Eindhoven stellen we een passend schooladvies op. Dit doen we op basis van diverse factoren, waaronder resultaten van Cito-toetsen, observaties in de klas en sociaal-emotionele ontwikkeling. Ook de input van ouders en de leerling zelf speelt een belangrijke rol. Een adviesteam, bestaande uit de leerkracht van groep 8, de intern begeleider en de directie, komt samen om tot een weloverwogen (voorlopig) advies te komen. Dit advies wordt op vaste momenten tijdens het schooljaar met u en uw kind besproken. In groep 8 wordt eerst een voorlopig advies gedeeld, gevolgd door een definitief advies. Kinderen maken in groep 8 een doorstroomtoets. Scoort uw kind hierop hoger dan het voorlopige advies, dan wordt het advies heroverwogen in samenspraak met u.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Kameleon Eindhoven
Bij Basisschool De Kameleon in Eindhoven staat de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van onze leerlingen centraal. Wij geloven dat kinderen zich ontwikkelen tot zelfstandige en verantwoordelijke individuen wanneer ze leren goed voor zichzelf te zorgen en respectvol om te gaan met anderen en hun omgeving. Onze aanpak is gebaseerd op kernwaarden die we gezamenlijk hebben vastgesteld met ons team en onze leerlingen, vertegenwoordigd in de leerlingenraad. Deze waarden vormen de basis voor al onze onderwijsactiviteiten en bieden een veilige en stimulerende leeromgeving. De voortgang van zowel groepen als individuele leerlingen wordt nauwlettend gevolgd. Tijdens regelmatige besprekingen tussen leerkrachten en onze intern begeleider evalueren we de sociale ontwikkeling en bespreken we passende interventies om elke leerling optimaal te ondersteunen.
Veiligheid voorop in onze leeromgeving
Verbinding tussen leerlingen en leerkrachten
Groei en ontwikkeling voor elke leerling
Hoe bevordert Basisschool De Kameleon de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Kameleon hanteert een gestructureerde aanpak voor sociale ontwikkeling, vastgelegd in ons schoolplan en jaarplannen. We maken gebruik van gevalideerde instrumenten om de vooruitgang te meten en te volgen. Onze methoden omvatten zowel gestandaardiseerde vragenlijsten als observatiesystemen, zoals het 'Hart en Handen' observatiesysteem van Iep. Dit stelt ons in staat om de sociale vaardigheden en het welzijn van onze leerlingen effectief in kaart te brengen en waar nodig bij te sturen.
Welke registratiemethoden gebruikt De Kameleon voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig te registreren, maakt Basisschool De Kameleon gebruik van de volgende betrouwbare methoden:
- De Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV) voor het meten van sociaal-emotionele vaardigheden.
- De 'Hart en Handen' vragenlijsten van Iep, gericht op gedrag en sociaal welbevinden.
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op De Kameleon?
Basisschool De Kameleon zet diverse methoden in om sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Een belangrijk onderdeel van onze aanpak is het programma 'Gouden Weken'.
- Gouden Weken: Dit programma wordt aan het begin van elk schooljaar ingezet om een positieve en veilige start te garanderen, waarin leerlingen kennismaken met elkaar en de schoolregels, en er wordt gewerkt aan groepsvorming en verbinding.
Inspectierapport Basisschool De Kameleon: Kwaliteit in Beeld
Ontdek de officiële bevindingen van de Onderwijsinspectie over basisschool De Kameleon in Eindhoven. Leer meer over de onderwijskwaliteit, pedagogische aanpak en de ontwikkeling van onze leerlingen. Ons team zet zich dagelijks in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We streven naar excellentie in het basisonderwijs en werken continu aan verbetering, gebaseerd op de inzichten uit het inspectierapport. Bekijk hieronder de directe link naar het volledige inspectierapport om een gedetailleerd beeld te krijgen van onze schoolprestaties en de beoordeling door de Onderwijsinspectie.