
Schoolweging
De schoolweging van De Cramignon is 27,35 , met een spreiding van 6,49 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 97,1% scoort de school ver boven de inspectienorm van 85% voor het fundamenteel niveau. Dit bevestigt dat vrijwel alle leerlingen de basisvaardigheden beheersen, wat aansluit bij het landelijke beeld (96,4%).
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
50,7% van de leerlingen behaalt het streefniveau, net boven de signaleringswaarde van 50,1%. Dit onderstreept een basiskwaliteit, maar ruimte voor verbetering blijft, vooral vergeleken met het regionale gemiddelde van 61,1%. De school zet in op differentiatie in rekenonderwijs om deze kloof te dichten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De schooladviezen tonen een tweespalt: 29,2% vmbo-k (vs. 9,2% regio) tegenover 12,5% vwo-advies (vs. 18,6% regio). De combinatie van praktijkgericht én theoretisch onderwijs komt terug in 16,7% havo- en 12,5% havo/vwo-adviezen. Dit weerspiegelt de diverse leerlingenpopulatie en flexibele onderwijsaanpak.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2014-2015
Toets | De Cramignon | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
199.71 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 3,7% van de leerlingen presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk), terwijl 29,6% bovenadvies functioneert. Deze cijfers benadrukken de kwaliteit van het adviesproces en de doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsplan.