Basisschool De Bargeweide in Eefde

Het team van De Bargeweide in Eefde

Current section: team
Bargeweg 3
7211 Eefde

Zie hier hoe het team van De Bargeweide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Bargeweide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Bargeweide bij jullie?

Ontdek hoe goed De Bargeweide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Bargeweide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Bargeweide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (12.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Bargeweide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Bargeweide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Personeelsvervanging op De Bargeweide

Bij Basisschool De Bargeweide zorgen we voor een optimale leeromgeving, ook bij afwezigheid van lesgevend personeel. Wij maken voor de invulling van vacatures en de dagelijkse personeelsvervanging gebruik van de expertise van Pon Primair Oost Nederland. Dit samenwerkingsverband garandeert een snelle en efficiënte aanpak, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. Onze partners beschikken over een breed netwerk van gekwalificeerde leerkrachten en onderwijsondersteuners. Hierdoor kunnen wij flexibel inspelen op elke situatie en zorgen voor de best mogelijke vervanging voor uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Combinatiegroepen

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning op Maat: Specialisten van De Bargeweide

3

Extra Hulp bij Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Kwaliteitscoördinator
EDI-coach

Toelichting van de school:

Op De Bargeweide zetten wij ons optimaal in voor de ontwikkeling van elke leerling. Onze twee toegewijde rekenspecialisten, samen met een ervaren kwaliteitscoördinator en een gespecialiseerde EDI-coach, bieden gerichte ondersteuning om taal- en rekenvaardigheden te versterken. Deze experts werken nauw samen om lesmethoden te optimaliseren en individuele leerbehoeften te adresseren.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Speltherapeut
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen staan centraal bij De Bargeweide. Onze gespecialiseerde gedragsexperts, inclusief een specialist voor meer- en hoogbegaafde kinderen, werken samen met een ergotherapeut en speltherapeut. Zij bieden essentiële begeleiding bij gedragsontwikkeling en sociaal-emotioneel leren, ondersteund door onze kwaliteitscoördinator om een veilige en stimulerende leeromgeving te waarborgen.

5

Verbeteren Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Ergotherapeut
Speltherapeut
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

De Bargeweide stimuleert een positieve werk- en leerhouding bij alle leerlingen. Met een team van experts, waaronder een gedragsspecialist, een specialist voor hoogbegaafdheid, een ergotherapeut en een speltherapeut, bieden we gerichte hulp bij taakaanpak en concentratie. Dit team zorgt voor effectieve strategieën die leerlingen helpen om hun schoolwerk met vertrouwen aan te pakken.

1

Ontwikkeling Motoriek en Lichamelijke Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht gym

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de brede ontwikkeling van kinderen, en dat begrijpen we bij De Bargeweide. Onze gymlessen worden verzorgd door een gediplomeerde vakleerkracht gym, die zorgt voor dynamische en leerzame bewegingsactiviteiten. Meerdere teamleden zijn eveneens bekwaam als gymleerkracht, wat de kwaliteit van ons bewegingsonderwijs verder versterkt.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij De Bargeweide bieden we geïndividualiseerde ondersteuning waar nodig, in nauwe samenwerking met ouders. We evalueren de specifieke behoeften van elke leerling en zoeken proactief naar de meest geschikte hulp. Ons toegewijde team wordt jaarlijks bijgeschoold in Kinder-EHBO, zodat we effectief kunnen handelen bij medische situaties en de persoonlijke verzorging van uw kind kunnen waarborgen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
BSO
Voorschoolse opvang

Optimale Leerlingondersteuning op De Bargeweide

Onze Aanpak voor Individuele Behoeften

Op basisschool De Bargeweide zetten we ons volledig in voor de groei en ontwikkeling van elke leerling. Zodra we een ondersteuningsbehoefte signaleren, starten we een zorgvuldig proces. In nauwe samenwerking met ouders en alle betrokkenen bepalen we de meest effectieve ondersteuningsstrategie. Wij hanteren een handelingsgerichte aanpak en volgen een duidelijke ondersteuningsroute. Twee toegewijde kwaliteitscoördinatoren overzien de leerlingenzorg en onderhouden nauw contact met alle leerkrachten en ondersteunend personeel. Dit waarborgt dat ieder kind continu de begeleiding ontvangt die aansluit bij zijn of haar specifieke behoeften. De Carrouselklas: Verrijking en Verdieping In onze speciaal ingerichte carrouselklas bieden we extra begeleiding aan leerlingen met specifieke onderwijs- en ondersteuningsvragen. Onder begeleiding van een gespecialiseerde leerkracht krijgen leerlingen hier extra didactische instructie of ondersteuning bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling. De carrouselklas is er voor zowel kinderen die extra uitdaging zoeken als voor leerlingen die baat hebben bij herhaalde instructie en oefening. Leesondersteuning en Dyslexie: Deskundige Begeleiding Bij De Bargeweide besteden we veel aandacht aan leesvaardigheid en dyslexie. Ongeveer 10% van de kinderen ervaart leesproblemen, terwijl 5% dyslectisch is. Met de juiste begeleiding kunnen leesproblemen vaak overwonnen worden. Dyslexie, een leerstoornis, is blijvend, maar met de juiste ondersteuning kunnen leerlingen succesvol leren lezen. We informeren naar familiale aanleg voor dyslexie en bieden kinderen met leesproblemen of dyslexie gerichte hulp. Dit omvat extra instructie, intensieve begeleiding en aangepaste tijd tijdens het leren lezen. Een dyslexieverklaring is essentieel voor compenserende maatregelen in het voortgezet onderwijs. Onze aanpak is gebaseerd op het ‘Protocol Leesproblemen & Dyslexie’ en het beleid van samenwerkingsverband IJssel/Berkel. Toekomstgericht Onderwijs met Expliciete Directe Instructie (EDI) De Bargeweide omarmt de didactische aanpak Expliciete Directe Instructie (EDI). Deze gestructureerde methode zorgt voor actieve betrokkenheid van alle leerlingen en biedt kansen voor kinderen met extra ondersteuningsbehoeften. Door de duidelijke structuur van EDI en regelmatige begripstoetsing, identificeren leerkrachten snel leerlingen die extra uitleg of oefening nodig hebben. EDI sluit naadloos aan bij onze kernwaarde 'persoonlijk & passend'. Ieder kind leert uniek, en EDI stelt ons in staat om hier gericht op in te spelen met verlengde instructie en begeleiding op maat. Dit bevordert succeservaringen en bouwt het zelfvertrouwen van leerlingen op. De leerkracht monitort continu de beheersing van leerdoelen, waarna de onderwijsassistent gerichte ondersteuning biedt in kleine groepen, ook in de carrouselklas. Zo kunnen leerlingen doelgericht oefenen en hun ontwikkeling optimaal benutten. We hanteren een onderzoekende houding om ons aanbod voortdurend te evalueren en te verbeteren. In het schooljaar 2025-2026 verdiepen we onze expertise in EDI, met als doel de differentiatie in onze lessen verder te optimaliseren. Dit combineren we met een sterk, schoolbreed klassenmanagement om een rustige en voorspelbare leeromgeving te creëren waarin elke leerling kan floreren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg op De Bargeweide: Ons Schoolplan voor Toekomstig Onderwijs

Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor de komende jaren?

Op basisschool De Bargeweide zetten we ons dagelijks in voor excellent onderwijs. We werken aan een continue verbetering van onze leeromgeving en aanpak. Ons schoolplan is de leidraad met daarin onze strategische doelen voor de langere termijn. Jaarlijks vertalen we deze ambities naar concrete jaarplannen, met meetbare doelstellingen voor het lopende schooljaar. Voor het schooljaar '25-'26 focussen we op: Het levendig maken van onze schoolvisie en transparante communicatie met ouders. Het versterken van didactische vaardigheden door verdieping van de Expliciete Directe Instructie (EDI), afgestemd op de unieke behoeften van onze leerlingen en met schoolbrede afspraken voor klassenmanagement. De implementatie van een tweejarige thematische cyclus, zichtbaar door de hele school, waarbij de onderzoekscirkel als didactisch fundament dient. De structurele invoering van de Kanjertraining om positieve school- en groepsafspraken te bevorderen en een consistente aanpak door ons team te garanderen. De integratie van digitale geletterdheid in ons curriculum, vanaf de eerste groepen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen op De Bargeweide?

Planmatig werken aan succes Op De Bargeweide hanteren we een doelgerichte aanpak. Onze meerjarenplannen worden omgezet in gedetailleerde jaarplannen, waarin we de stappen voor elk schooljaar vastleggen. Deze plannen bieden ons houvast, sturen onze beslissingen en waarborgen de kwaliteit van ons onderwijs. We maken hierbij efficiënt gebruik van kwaliteitskaarten, die ons heldere richtlijnen geven voor een uniforme aanpak binnen de gehele schoolorganisatie. De doelen in ons schoolplan zijn gebaseerd op een grondige analyse van de huidige onderwijssituatie en vormen de basis voor onze toekomstige ontwikkeling. Van visie naar zichtbare resultaten Om de voortgang te monitoren, maken we onze doelen zo concreet mogelijk. We beschrijven nauwkeurig wat deze doelen betekenen voor de dagelijkse onderwijspraktijk van onze leerkrachten. In de jaarplannen specificeren we de gewenste uitkomsten in de klas, zoals specifieke didactische werkwijzen of aanpakken die in lijn zijn met onze schoolvisie. Onze leerkrachten ontvangen actieve ondersteuning en constructieve feedback via lesbezoeken, verzorgd door bijvoorbeeld onze EDI-coach of vakspecialisten zoals de rekencoördinator. Dit waarborgt dat onze schoolbrede ambities ook daadwerkelijk terug te zien zijn in de klaspraktijk. Inzicht door data en analyse Tweemaal per schooljaar evalueren we de leerresultaten van onze leerlingen. We analyseren zowel de tussentijdse resultaten als de uitkomsten van de Eindtoets. Tijdens groepsbesprekingen en observaties in de klas beoordelen we of de instructie en begeleiding optimaal aansluiten bij de individuele leerbehoeften. Voor onze jongste leerlingen gebruiken we 'Kleuter in Beeld' om hun sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling nauwkeurig te volgen. Voor de leerlingen van groep 3 tot en met 8 zetten we 'Leerling in Beeld' in voor een diepgaand inzicht in hun sociaal-emotionele groei. Regelmatig controleren we of de resultaten op groeps- en schoolniveau overeenkomen met onze gestelde doelen. Ook op individueel niveau volgen we de voortgang van elke leerling, om te beoordelen of deze in lijn is met verwachte ontwikkelingen op basis van eerdere prestaties.

Leerzame Start: Programma Jonge Kind Basisschool De Bargeweide

Toelichting van de school

Ontdek hoe Basisschool De Bargeweide het leren van jonge kinderen stimuleert met het innovatieve 'Digikeuzebord'. Dit interactieve keuzebord stelt kinderen in staat zelfstandig spel- en werkactiviteiten te kiezen, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Wij creëren een stimulerende leeromgeving vol spel en ontdekking. Door thematisch aanbod en een rijke speelomgeving krijgen kinderen de ruimte om te kiezen uit diverse speelhoeken en activiteiten. Onze leerkrachten bieden hierbij gerichte begeleiding, wat het leren bij jonge kinderen bevordert. Met deze aanpak moedigen we eigenaarschap en zelfstandigheid aan bij elk kind. Ze leren keuzes te maken en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces, wat een solide basis legt voor hun verdere schoolloopbaan. Onze leerlingen volgen we nauwgezet met 'Kleuter in Beeld', een geavanceerd leerlingvolgsysteem. Dit systeem stelt leerkrachten in staat om de voortgang van elk kind te monitoren aan de hand van duidelijke leerlijnen en ontwikkelingsdoelen. Door deze systematische registratie ontstaat een compleet beeld van de ontwikkeling van uw kind gedurende groep 1 en 2. De thema's die we in groep 1/2 behandelen, zijn dezelfde als in de hogere groepen. Deze sluiten naadloos aan bij de belevingswereld van de kinderen en worden gedurende ongeveer zes weken uitgediept. Dit zorgt voor een consistente en herkenbare leerervaring binnen de hele school.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Bargeweide specifieke programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Bargeweide biedt een rijk en gestructureerd programma voor jonge kinderen, gericht op spelend leren en ontwikkeling.

Met welke partners werkt De Bargeweide samen voor het jonge kind programma?

Basisschool De Bargeweide werkt nauw samen met Partou kinderopvang om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

Basisschool De Bargeweide werkt nauw samen met Partou kinderopvang om een doorlopende ontwikkeling voor jonge kinderen te waarborgen.

Team | De Bargeweide in Eefde | [2025] Schoolregister