
Schoolweging
De schoolweging van Louise de Coligny Ede is 25,30 , met een spreiding van 5,64 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,75% score voor het fundamenteel niveau overstijgt de school ruimschoots de landelijke norm van 85%. Dit benadrukt de sterke basiskwaliteit, vooral in taal en rekenen. Ter vergelijking: vergelijkbare scholen halen gemiddeld 96,61%.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
70,09% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gehanteerde signaleringswaarde van 53,8%. Dit is opmerkelijk aangezien vergelijkbare scholen gemiddeld op 63,97% scoren. De combinatie van doelgericht onderwijs en een uitdagend curriculum lijkt hier vrucht af te werpen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een ambitieus adviesprofiel: 48,39% vwo-advies (vs. 18,61% bij vergelijkbare scholen) en 9,68% havo. Praktijkonderwijs blijft beperkt tot 3,23% (landelijk 5,52%). De nadruk op theoretische leerwegen past bij de sterke prestaties op fundamenteel en streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Louise de Coligny Ede | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 175.83 | 176.87 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
In januari worden de midden toetsen afgenomen middels Cito Leerling in Beeld. Hieruit volgen resultaten welke worden geanalyseerd. De opbrengsten en de analyses worden door de leerkracht(en) ingezet voor het resterende deel van het schooljaar. Aan het einde van de schooljaar worden de resultaten van de eindtoets per leerjaar geanalyseerd en meegegeven naar de volgende leerkracht.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend is het beperkte percentage onderadvisering (14,29% vs. 11,81% landelijk). 75% van de leerlingen presteert op adviesniveau, 10,71% erboven. Deze cijfers onderstrepen de zorgvuldige adviesprocedure en doorlopende begeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.
Sociale ontwikkeling
..
peermediation
kijken naar eigen handelen
win-win denken
Wat is de werkwijze van Basisschool Louise de Coligny voor sociale ontwikkeling?
.
Welke registratievorm(en) gebruikt Basisschool Louise de Coligny om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Basisschool Louise de Coligny gebruikt 'De 7 gewoonten van Leader in Me' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Basisschool Louise de Coligny?
Basisschool Louise de Coligny gebruikt 'The Leader in Me' en 'de 7 gewoonten' als methode(s) voor sociaal-emotioneel leren.