
De resultaten van Basisschool Louise de Coligny in Ede
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool Louise de Coligny, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool Louise de Coligny bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Louise de Coligny bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool Louise de Coligny
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt nauwkeurig gemeten bij leerlingen in groep acht middels de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het behalen van het fundamenteel niveau, een norm die voor alle basisscholen in Nederland geldt.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Ontwikkeling op Basisschool Louise de Coligny
Het streefniveau biedt een uitdagender perspectief dan het fundamenteel niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk aantal leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. Dit niveau stimuleert verdere academische groei en voorbereiding op vervolgonderwijs. De inspectie stelt voor elke basisschool individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, wat de schoolprestaties in context plaatst.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool Louise de Coligny?
Bij Basisschool Louise de Coligny ontvangen leerlingen in groep 7 een voorlopig schooladvies. Dit advies vormt de basis voor de overgang naar groep 8. Gedurende het schooljaar wordt, mede op basis van de Cito-toets aan het begin van groep 8, een definitief schooladvies vastgesteld. De doorstroomtoets in februari dient ter bevestiging van dit advies. Indien een leerling significant beter presteert op de doorstroomtoets dan het eerder gegeven advies, gaan we in gesprek met ouders en leerling om het advies te heroverwegen. Een minder goede prestatie op de doorstroomtoets heeft geen invloed op het reeds vastgestelde schooladvies.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Louise de Coligny: Een Veilige Basis
Bij Basisschool Louise de Coligny in Ede staat de sociale ontwikkeling van elk kind centraal. We creëren een omgeving waarin kinderen leren samenwerken, respectvol met elkaar omgaan en zelfvertrouwen ontwikkelen. Onze aanpak focust op het welzijn en de persoonlijke groei van leerlingen, zodat zij zich optimaal kunnen ontplooien. We geloven dat een sterke sociale basis essentieel is voor succesvol leren en een gelukkig schoolleven. Ontdek hoe wij uw kind begeleiden in het ontwikkelen van belangrijke sociale vaardigheden voor de toekomst.
Peerbemiddeling voor conflictresolutie
Zelfreflectie en eigen verantwoordelijkheid stimuleren
Win-win situaties nastreven in interacties
Hoe bevordert Basisschool Louise de Coligny de sociale vaardigheden van leerlingen?
Basisschool Louise de Coligny hanteert een proactieve aanpak voor sociale ontwikkeling. Door middel van de '7 Gewoonten' van Leader in Me leren kinderen effectieve communicatie, samenwerking en probleemoplossende vaardigheden. We stimuleren zelfreflectie en verantwoordelijkheid voor eigen gedrag. Onze leerkrachten begeleiden leerlingen actief in het aangaan van positieve relaties en het oplossen van conflicten op een constructieve manier. Pesten wordt niet getolereerd en we werken continu aan een veilige en inclusieve schoolcultuur waar iedereen zich thuis voelt.
Welke registratievormen gebruikt Basisschool Louise de Coligny voor sociale groei?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen te monitoren en te stimuleren, maken we gebruik van specifieke registratievormen. Deze helpen ons om de ontwikkeling op sociaal gebied nauwkeurig in kaart te brengen en waar nodig extra ondersteuning te bieden. Onze primaire methode hiervoor is gebaseerd op de principes van Leader in Me, met een sterke focus op de '7 Gewoonten'. Dit raamwerk biedt concrete handvatten om zowel individuele als groepsdynamische groei te volgen.
- De 7 Gewoonten van Leader in Me.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Basisschool Louise de Coligny?
Basisschool Louise de Coligny zet krachtige methoden in voor sociaal-emotioneel leren om leerlingen te helpen bij hun persoonlijke ontwikkeling. Deze methoden zijn ontworpen om essentiële levensvaardigheden te bevorderen en een positieve mindset te cultiveren. We maken primair gebruik van het Leader in Me-programma, dat de '7 Gewoonten' centraal stelt. Deze gewoonten bieden een structuur voor zelfmanagement, effectieve communicatie en het ontwikkelen van leiderschapskwaliteiten, wat bijdraagt aan een positieve en productieve leeromgeving.
- The Leader in Me en de 7 Gewoonten
Inspectierapport Basisschool Louise de Coligny: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Basisschool Louise de Coligny in Ede hecht veel waarde aan transparantie en de voortdurende verbetering van ons onderwijs. We nodigen u van harte uit om de officiële inspectierapporten van de onderwijsinspectie te bekijken. Deze rapporten geven een gedetailleerd beeld van onze schoolprestaties, de pedagogische aanpak en de leerresultaten van onze leerlingen. Ontdek hoe wij streven naar excellentie en een veilige, stimulerende leeromgeving bieden voor elk kind.