
De resultaten van Master Frankeskoalle in Earnewâld
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Master Frankeskoalle, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Schoolweging van Master Frankeskoalle
De schoolweging van Master Frankeskoalle is 27,50 , met een spreiding van 4,55 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Hoe goed past Master Frankeskoalle bij jullie?
Ontdek hoe goed Master Frankeskoalle bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel niveau
Met 98,25% van de leerlingen op het fundamenteel niveau overtreft de school de landelijke norm (85%) met ruim 13%. Dit bevestigt een stevige basiskwaliteit, zelfs in een krimpcontext.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
68,42% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 50,1% en het vergelijkingsgemiddelde (61,13%). Dit illustreert een effectieve aanpak voor leerlingen die meer aankunnen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Master Frankeskoalle?
Het adviesfocus ligt op theoretische routes: 77,78% vmbo-(g)t en 22,22% havo. Dit contrasteert met regionale trends waar havo/vwo-adviezen gemiddeld 20,29% beslaan. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, ondanks een regionaal gemiddelde van 1,01%.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2022-2023
Toets | Master Frankeskoalle | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2022-2023
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Wij gebruiken de CITO-Leerling in Beeld (Lib) toetsen om de ontwikkeling van de kinderen te volgen. We verzamelen natuurlijk ook veel gegevens uit het dagelijkse werk (o.a. observaties en de methode-toetsen). Deze methode gebonden toetsen, observaties en de CITO-Lib gegevens, geven belangrijke informatie voor de samenstelling van de leerling-rapporten die in februari en juli worden gemaakt. Wij gebruiken de analyses van de toetsen om onze groepsplannen te maken (2x per schooljaar en tussentijds stellen we deze bij). In groep 1 en 2 volgen we de ontwikkeling via BOSOS. Het rapport is een verslag over de vorderingen/prestaties van de leerling. De vorm/indelingvan dit rapport hebben wij zelf ontwikkeld. Wij gebruiken geen cijfers in deze rapporten. Deze rapporten worden met de ouders besproken in een 10 minutengesprek. Daarna nemen de leerlingen de rapporten mee naar huis. Blijkt een gesprek van 10 minuten niet voldoende, dan is een vervolggesprek altijd mogelijk.
Zitten de oud-leerlingen van Master Frankeskoalle in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Slechts 9,09% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk: 11,81%), terwijl 27,27% boven verwachting scoort. Deze cijfers ondersteunen de zorgvuldige advisering, zoals beschreven in het onderwijsprofiel met its 'maatwerkdiagnostiek'.
Sociale ontwikkeling
Wat verstaan scholen onder sociale opbrengsten? Kinderen leren en ontwikkelen op school vaardigheden die nodig zijn om op een goede manier met anderen om te gaan. En om bij te dragen aan de samenleving. Het gaat om vaardigheden zoals samenwerken, ruzies oplossen en jezelf weten te redden. Door deze vaardigheden is het fijn en veilig op school en verbeteren de leerprestaties. Kinderen nemen op een positieve manier deel aan de maatschappij. Het sociaal-emotionele welbevinden van de leerlingen heeft veel invloed op hun totale functioneren. Onze school besteedt daarom structureel en systematisch aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. We doen dit omdat we onze kinderen willen opvoeden tot verantwoorde burgers. Ze moeten goed voor zichzelf kunnen zorgen en goed kunnen om gaan met de mensen en de wereld om hen heen (dichtbij en verder weg). Om dit, en meer, te realiseren hebben wij dit schooljaar de methode Kwink voor Burgeschap en Kwink sociaal- emotioneel leren ingevoerd.. De ontwikkeling van de groep en de individuele leerlingen bespreken we tijdens de groepsbespreking en de zorgleerlingbespreking (leerkrachten IB’er). Daarnaast bespreken we de ontwikkeling op groeps-/schoolniveau tijdens een teamvergadering.We maken hierbij gebruik van genormeerde instrumenten om de voortgang te monitoren. LEES MINDER
Besef hebben van jezelf
Besef hebben van de ander
Keuzes kunnen maken
Wat is de werkwijze van Master Frankeskoalle voor sociale ontwikkeling?
Master Frankeskoalle werkt met Kwink aan sociaal-emotioneel leren (SEL), burgerschap en mediawijsheid. Kwink is een online methode voor groep 1 t/m 8 van het primair onderwijs en biedt een doordacht SEL-programma op basis van wetenschappelijke inzichten. Het richt zich op preventie, bijvoorbeeld van pesten op school, en de kracht van een veilige groep.
Welke registratievorm(en) gebruikt Master Frankeskoalle om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Master Frankeskoalle gebruikt Zien en de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) om sociale opbrengsten in kaart te brengen.