IKC Remigius in Duiven

De resultaten van IKC Remigius in Duiven

Current section: resultaten
Liemersplein 1
6921 Duiven

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Remigius, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past IKC Remigius bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Remigius bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Ontwikkeling Fundamenteel Niveau bij IKC Remigius

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt per groep acht leerling gemeten middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitie en Vooruitgang op IKC Remigius

Het streefniveau markeert een ambitieuzer leerdoel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk aantal leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school, gebaseerd op de leerlingenpopulatie, een specifieke doelstelling vast voor het streefniveau. Deze doelstelling dient als de signaleringswaarde en weerspiegelt de individuele ambities van IKC Remigius.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Remigius?

IKC Remigius in Duiven, als integraal kindcentrum, biedt een gestructureerd schooladvies voor alle leerlingen van groep 8. Dit advies, essentieel voor de overstap naar het voortgezet onderwijs, kan een enkelvoudige schoolsoort zijn, zoals vmbo-b, of een combinatie van twee naastgelegen niveaus, bijvoorbeeld vmbo-t/havo. De school hecht aan het professionele oordeel van de leerkrachten bij het vaststellen van dit advies. Het voorlopige schooladvies wordt elk jaar tussen 10 en 31 januari door IKC Remigius vastgesteld. We zorgen voor een open communicatie met zowel de leerling als de ouders hierover. Dit advies wordt tijdig opgenomen in het leerlingadministratie systeem en de gegevens worden gedeeld met het Register Onderwijsdeelnemers (ROD). IKC Remigius volgt nauwgezet de richtlijnen van het Ministerie van Onderwijs, zoals uiteengezet in de publicatie "De overstap van po naar vo". Dit garandeert een zorgvuldige en correcte advisering voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling IKC Remigius: Groei en Welzijn

Bij IKC Remigius staat de brede ontwikkeling van uw kind centraal. Onze opvoedingsdoelen zijn gericht op het stimuleren van persoonlijkheidsgroei, het bevorderen van zelfstandigheid en het aanleren van een constructieve rol in de maatschappij. We streven ernaar dat kinderen met plezier leren en leven, en dat ze respectvol en gelijkwaardig omgaan met iedereen. Een veilige en positieve schoolomgeving is essentieel voor optimale ontplooiing. Daarom hanteren we een aanpak gebaseerd op de drie pijlers van welzijn: relatie, competentie en autonomie. Deze principes vormen de basis voor een omgeving waar kinderen zich gewaardeerd en gesteund voelen. Competentie betekent geloven in eigen kunnen en daar plezier aan beleven. Autonomie ontwikkelt zich wanneer kinderen zelfstandig acties ondernemen zonder constante hulp. Relatie ontstaat door de zekerheid dat anderen geïnteresseerd zijn in wie ze zijn, hoe ze zich gedragen en wat ze doen.

Zelfstandigheid bevorderen

Zelfredzaamheid stimuleren

Wederzijdse waardering cultiveren

Hoe bevordert IKC Remigius de sociale vaardigheden van leerlingen?

IKC Remigius zet methodes zoals PBS (Positive Behavior Support), Klassenkracht, Taakspel en 'Een Goede Start' in om de sociale competenties van leerlingen te versterken. Binnen de groepen wordt met behulp van een sociogram en sociomatrix de sociale cohesie in kaart gebracht. Deze inzichten stellen leerkrachten in staat om gericht te werken aan een positief groepsdynamiek en het welzijn van elke leerling. Sinds 2019-2020 ondersteunt Sometics ons hierbij door sociale verbindingen zichtbaar te maken, wat leidt tot heldere rapportages over de groepsdynamiek.

Welke tools gebruikt IKC Remigius voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale vooruitgang en de groepsdynamiek te monitoren, maakt IKC Remigius gebruik van specifieke registratiemiddelen. Deze tools helpen ons om de sociale ontwikkeling van de kinderen en de cohesie binnen de groep objectief in beeld te brengen. Methoden die we hiervoor inzetten zijn onder andere: * 'Kijk!' observatie. * De sociomatrix om sociale relaties te analyseren.

Welke sociaal-emotionele lesprogramma's worden op IKC Remigius toegepast?

IKC Remigius hanteert effectieve methoden voor sociaal-emotionele ontwikkeling om kinderen te ondersteunen in hun persoonlijke groei. Deze programma's zijn ontworpen om positief gedrag te stimuleren en sociale vaardigheden te versterken. De belangrijkste methodes die wij toepassen zijn: * School Wide Positive Behavior Support (SWPBS) voor een positief schoolklimaat. * Taakspel, een programma gericht op het aanleren van spelregels en samenwerken.

Onderwijsinspectie Rapport IKC Remigius: Kwaliteit en Inzichten

IKC Remigius in Duiven biedt een stimulerende leeromgeving voor ruim 338 leerlingen. Ontdek de bevindingen en beoordelingen van de Onderwijsinspectie, die de kwaliteit van ons basisonderwijs evalueert. Hier vindt u gedetailleerde informatie over onze school. Ons toegewijde team werkt continu aan de ontwikkeling van ons onderwijs, met als doel elke leerling de best mogelijke kansen te bieden. De inzichten uit het inspectierapport helpen ons hierbij.

Resultaten | IKC Remigius in Duiven | [2025] Schoolregister