IKC Het Veer

De resultaten van IKC Het Veer in Duiven

Current section: resultaten
Rottumstraat 85
6922 EX Duiven

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Het Veer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van IKC Het Veer

Schoolweging
27.55
Spreiding
5.69

De schoolweging van Het Veer is 27,55 , met een spreiding van 5,69 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past IKC Het Veer bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Het Veer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 98,9% van de leerlingen die het fundamenteel niveau halen, overtreft IKC Het Veer de landelijke norm van 85% aanzienlijk. Dit onderstreept de stevige basiskwaliteit van taal- en rekenonderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Het streefniveau wordt door 61,8% van de leerlingen behaald, ruim boven de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 50,1%. Dit benadrukt de effectieve uitdaging van leerlingen op hogere vaardigheidsniveaus.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Het Veer?

Als we kijken naar de schooladviezen dan valt een focus op theoretische richtingen op: 26,7% havo en 23,3% vwo-advies (tegenover 16,1% havo en 18,6% vwo regionaal). Het praktijkonderwijsadvies (3,3%) ligt iets boven het regionale gemiddelde (1,0%), wat past bij de diversiteit van de leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsHet VeerGemeente AmsterdamNederland
LIB175.8177.67175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Vanaf groep 3 worden twee keer per jaar de LOVS toetsen van Cito afgenomen. Bij de kleuters worden de observatielijsten vanuit ParnasSys gebruikt. Twee keer per jaar volgt er een trend- en analyse vergadering vergadering waar de data wordt besproken. Op basis van de data kijken we of we de gestelde doelen hebben behaald en waar prioriteiten liggen voor het komende half jaar.

Zitten de oud-leerlingen van IKC Het Veer in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder advies (0% tegenover 11,8% landelijk). Een opmerkelijk hoog percentage van 40% stroomt door boven het oorspronkelijke advies, wat aansluit bij het beschreven ‘maatwerk in leerlijnen’ en vroegtijdige talentherkenning.

Sociale ontwikkeling

Op school kijken we heel goed naar het groepsproces, waarbij we rekening houden met het individu. Het gaat er om dat ieder kind gezien en gehoord wordt. De uitkomsten van de sociale vragenlijsten worden kritisch bekeken en wordt er een plan van aanpak gemaakt. Dit plan wordt toegepast en gedurende het jaar geëvalueerd en bijgesteld.

Je mag er zijn!

Begrijpen en begrepen worden.

Wat is de werkwijze van IKC Het Veer voor sociale ontwikkeling?

IKC Het Veer is officieel een Kanjerschool en hanteert de afspraken en gebruiken zoals beschreven in de Kanjermethode.

Welke registratievorm(en) gebruikt IKC Het Veer om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

IKC Het Veer gebruikt Kanvas om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt IKC Het Veer?

IKC Het Veer gebruikt Kanjer trainingen en Taakspel als methoden voor sociaal-emotioneel leren.