IKC De Appelhof in Druten

Het team van IKC De Appelhof in Druten

Current section: team
Postelkamp 2
6652 Druten

Zie hier hoe het team van IKC De Appelhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC De Appelhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC De Appelhof bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC De Appelhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC De Appelhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC De Appelhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (17.6%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (29.4%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC De Appelhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (5.6%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC De Appelhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Flexibele Invallersregeling op IKC De Appelhof: Zekerheid voor Onderwijs

Op IKC De Appelhof zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een vaste leerkracht. Bij onverwachte ziektes of andere redenen voor afwezigheid, zetten we direct een professionele invaller in vanuit onze gespecialiseerde pool. Onze invallers zijn gekwalificeerd en bekend met onze school en lesmethoden, wat zorgt voor een naadloze overgang. Mocht er onverhoopt geen geschikte invaller beschikbaar zijn, dan organiseren we de klasopvang door de leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen. Deze maatregel wordt enkel toegepast als het absoluut noodzakelijk is en de onderwijskwaliteit gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke situaties, waarbij deze flexibiliteit onvoldoende is, kunnen we genoodzaakt zijn een leerlingengroep tijdelijk naar huis te sturen om de kwaliteit voor de overige leerlingen te garanderen. We streven er echter te allen tijde naar dit te voorkomen door proactief te plannen en een betrouwbaar netwerk van invallers te onderhouden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Brede Ondersteuning op Maat bij IKC De Appelhof

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

Bij IKC De Appelhof geloven we in een inclusieve leeromgeving waar elk kind kan floreren. We bieden specialistische begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, specifiek gericht op gehoor- en gezichtsuitdagingen. Onze expertise stelt ons in staat om op maat gemaakte lesplannen en hulpmiddelen te bieden, zodat ieder kind zijn of haar volledige potentieel kan bereiken. Daarnaast is IKC De Appelhof actief bezig met het ontwikkelen van een omvattend beleid voor hoogbegaafde en meerbegaafde leerlingen. We onderzoeken innovatieve lesmethoden en uitdagende projecten om deze talenten te stimuleren en te koesteren. Ons doel is om een omgeving te creëren die zowel ondersteunend als stimulerend is, met aandacht voor de unieke behoeften van al onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Team | IKC De Appelhof in Druten | [2025] Schoolregister