IKC Sint Radbodus

De resultaten van IKC Sint Radbodus in Dronryp

Current section: resultaten
Ljouwertertrekwei 4
9035 ED Dronryp

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Sint Radbodus, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van IKC Sint Radbodus

Schoolweging
28.2
Spreiding
5.41

De schoolweging van Sint Radbodus is 28,20 , met een spreiding van 5,41 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past IKC Sint Radbodus bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Sint Radbodus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Met 97,5% van de leerlingen dat het fundamenteel niveau behaalt, overtreft de school de landelijke norm (85%) én het vergelijkingsgemiddelde (96,4%). Dit bevestigt de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

65,8% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de door de inspectie gestelde signaleringswaarde van 50,1%. Dit ligt ook significant hoger dan het vergelijkingsgemiddelde van 61,1%, wat wijst op effectieve differentiatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Sint Radbodus?

De adviezen tonen een sterke focus op hogere leerwegen: 42,1% havo en 10,5% havo/vwo-advies. Dit overstijgt de regio waar vergelijkbare scholen gemiddeld 16,1% havo en 10,9% havo/vwo adviseren. Opvallend is de 21,1% vmbo-b/k-adviezen, wat aansluit bij de spreiding in schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsSint RadbodusGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Om een zo goed mogelijk beeld van de kinderen te krijgen aangaande hun ontwikkeling worden ze regelmatig getoetst. Er wordt gewerkt met methodegebonden toetsen en de methode onafhankelijke toets (IEP-toetsen). De resultaten van deze toetsen worden geanalyseerd om zo steeds tot een goede afstemming van het onderwijs te komen. De resultaten van de IEP-toetsen die in januari en juni worden afgenomen worden in het IEP leerlingvolgsysteem vastgelegd. Ook deze resultaten worden verwerkt in analyses. Met deze toetsen gaan we na of de leerstof van het betreffende leerjaar wordt beheerst. De scores worden vergeleken met de landelijke referentiedoelen en onze eigen ambitiedoelen. Om de sociaal/emotionele ontwikkeling in kaart te brengen hanteren we het Kanjer leerlingvolgsysteem, Kanvas. Verder volgen we iedere leerling in het kader van het dyslexieprotocol. Indien nodig, nemen we voor het verkrijgen van een totaalbeeld aanvullende toetsen af of vullen observatielijsten in, bijvoorbeeld ten aanzien van de spraak-/taalontwikkeling of motorische ontwikkeling. Hoe eerder we zicht op de situatie hebben, hoe sneller we eventuele problemen kunnen aanpakken. In dat geval bespreekt de leerkracht de leerling met onze CPO. Samen stellen zij (in overleg met de ouders) een plan van aanpak of een handelingsplan op, aan de hand waarvan gedurende een bepaalde periode doelgericht gewerkt wordt. In principe vindt deze extra hulp plaats in de eigen groep, door de eigen leerkracht. Als de extra hulp niet tot het gewenste resultaat heeft geleid, kan worden besloten om externe hulp in te schakelen. Naar aanleiding van de ervaringen van de school en de resultaten van het externe onderzoek kan, in overleg met de ouders, besloten worden de leerling in een eigen programma te laten werken.

Zitten de oud-leerlingen van IKC Sint Radbodus in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder advies (vs. 11,8% landelijk). Maar liefst 31,8% stroomt boven advies door, wat het accurate beeld van de advisering onderstreeft. Dit sluit aan bij de geïntegreerde monitoring via de Plaatsingswijzer en IEP-toetsen.

Sociale ontwikkeling

De focus van het onderwijs ligt niet langer alleen op kennisoverdracht. De maatschappij vraagt meer van ons en onze kinderen. Eigen verantwoordelijkheid nemen, probleemoplossend vermogen, samenwerken en doelgericht kunnen werken zijn eigenschappen die een kind nodig heeft om zich optimaal te ontwikkelen. Wij streven ernaar dat elk kind de leiding over het eigen handelen en leren kan nemen (The leader in me)

Samen werken, samen spelen

Samen leven, vieren en delen

Openheid, vertrouwen, respect

Wat is de aanpak van IKC Sint Radbodus voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?

IKC Sint Radbodus gebruikt de Kanjer training om te werken aan de sociale vaardigheden van de leerlingen en deze te monitoren. In schooljaar 2023-2024 is de school gestart met een driejarig traject The Leader in Me, dat schoolbreed het eigenaarschap zal versterken. Meer informatie over het pedagogische klimaat, de sociale vorming en veiligheid is te vinden in het meerjarenplan 2017-2023.

Welke registratievorm(en) gebruikt IKC Sint Radbodus om de sociale opbrengsten in kaart te brengen?

IKC Sint Radbodus gebruikt Kanvas om de sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt IKC Sint Radbodus?

IKC Sint Radbodus gebruikt de Kanjer trainingen en The Leader in Me voor sociaal-emotioneel leren.