School Muhring
Vrieseweg 92
3311 NZ Dordrecht

Algemene informatie over School Muhring in Dordrecht

Leerlingen
222
Onderwijsconcept
Overige
Denominatie
Algemeen bijzonder
Onderwijstype
PO
Bekijk het complete informatiepakket

Kenmerken van School Muhring

KleinschaligStructuurDifferentiatieZelfstandigheidOpbrengstgericht

Verdeling naar leerjaar en leeftijd

De jaarlagen van groep 1 en 2 hebben hogere aantallen dan vergelijkbare scholen (27 vs 22 en 33 vs 29 leerlingen), wat duidt op gezonde instroom. Vanaf de jaarlaag van groep 3 zien we echter een daling naar 23 leerlingen tegenover een vergelijkingsgemiddelde van 28, wat kan wijzen op latere uitstroom of beperktere doorstroom binnen het schoolsysteem.

Bron

Hoeveel leerlingen zitten op deze school?

Als we naar de grafiek kijken, zien we dat basisschool Muhring een stabiele school is met licht fluctuerende leerlingenaantallen. Het aantal leerlingen schommelt rond de 230, met een piek van 239 leerlingen in 2016-2017. Ten opzichte van het landelijk gemiddelde (circa 215 leerlingen) heeft de school een stabiele omvang. De recente daling naar 222 leerlingen in 2024-2025 (-0,9% over 14 jaar) wijst op geringe krimp, maar de school blijft boven het regionale gemiddelde. Vergelijkbare scholen zoals CBS De Vliet (schoolweging 26,8) hebben een vergelijkbaar patroon, waarbij Muhring haar stabiele positie behoudt dankzij een gebalanceerd onderwijsaanbod.

Leerlingen
222
Landelijk gemiddelde
214
Bron

Schooltijden en opvang van School Muhring

Dit zijn de schooltijden en opvangtijden van School Muhring:

Veelgestelde vragen over de schooltijden en opvang van School Muhring

Waar wonen de leerlingen van School Muhring?

De leerlingen van School Muhring komen uit de volgende gebieden:

Veelgestelde vragen over School Muhring

Handige informatie

Opvang

Adres

Trapezium 210
3364DL SLIEDRECHT

Correspondentieadres

Blekersdijk 94
3311LG DORDRECHT

Details

Denominatie
Algemeen bijzonder
KvK-nummer
23092925
Gemeente
SLIEDRECHT (0610)
Adm. kantoor nr.
136

Aangesloten Scholen (2)