
De resultaten van Parkwijck, Openbare Basisschool in Dordrecht
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Parkwijck, Openbare Basisschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Parkwijck, Openbare Basisschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Parkwijck, Openbare Basisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Parkwijck
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze worden gemeten in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt als een belangrijke indicator voor de kwaliteit van het basisonderwijs voor alle scholen in Nederland, inclusief Parkwijck.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten: Ambitieus Onderwijs op Parkwijck
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en is gericht op het maximaliseren van de leerprestaties van alle leerlingen aan het einde van groep 8. De specifieke doelstelling voor het streefniveau wordt door de inspectie per school vastgesteld, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, dient als maatstaf voor de ambitie en de behaalde resultaten van onze basisschool in Dordrecht.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Parkwijck, Openbare Basisschool?
Bij Parkwijck, Openbare Basisschool in Dordrecht stellen we een weloverwogen schooladvies op. Dit advies is gebaseerd op een brede intake, waarbij we kijken naar landelijke toetsresultaten vanaf groep 7. Daarnaast houden we rekening met de individuele ontwikkeling van elke leerling. Denk hierbij aan de werkhouding, sociaal-emotionele groei en de resultaten van methodetoetsen. Een doorstroomtoets aan het einde van de basisschoolperiode geeft ons een compleet beeld. Dit alles wordt besproken met zowel leerlingen als ouders, om tot een passend en realistisch schooladvies te komen voor het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool Parkwijck
Op Openbare Basisschool Parkwijck in Dordrecht creëren we een omgeving waar elk kind zich volkomen veilig en gewaardeerd voelt. Deze veiligheid is de basis voor onbevangen leren, het durven maken van fouten en het omarmen van nieuwe uitdagingen. We stimuleren actieve betrokkenheid bij zowel het leerproces als bij medeleerlingen en de schoolomgeving. Deze betrokkenheid is essentieel voor het ontwikkelen van gezonde sociale interacties en een positieve groepsdynamiek. Wij geloven dat kinderen die zich veilig en betrokken voelen, beter presteren en zich ontwikkelen tot zelfverzekerde, respectvolle individuen. Onze aanpak richt zich op het versterken van deze cruciale sociale en emotionele vaardigheden.
Veiligheid en Welzijn
Actieve Betrokkenheid
Onderling Respect
Hoe bevordert Basisschool Parkwijck de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Basisschool Parkwijck hanteert een proactieve aanpak om de sociale ontwikkeling van alle leerlingen te stimuleren. We zorgen voor een veilige leeromgeving waarin kinderen worden aangemoedigd om sociale interacties aan te gaan, samen te werken en respectvol met elkaar om te gaan. Door middel van gerichte activiteiten en aandacht voor sociaal-emotionele vaardigheden, ondersteunen we elk kind in zijn of haar persoonlijke groei. Onze leerkrachten zijn getraind in het signaleren en begeleiden van sociale processen binnen de klassen. We geloven in een positieve benadering, waarbij we de sterke kanten van elk kind benutten en uitdagingen omzetten in leermomenten. Dit draagt bij aan een schoolcultuur waarin iedereen zich geaccepteerd en gerespecteerd voelt.
Welke registratiemethoden gebruikt Basisschool Parkwijck voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig te volgen, maakt Basisschool Parkwijck gebruik van effectieve registratiemethoden. Deze methoden helpen ons om de voortgang van elk kind op sociaal-emotioneel gebied in kaart te brengen en waar nodig extra ondersteuning te bieden.
- Kindbegrip: Een gedetailleerd systeem voor het observeren en registreren van de individuele ontwikkeling van elk kind, inclusief sociale en emotionele aspecten.
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren zet Basisschool Parkwijck in?
Basisschool Parkwijck zet bewezen methoden in om sociaal-emotioneel leren te bevorderen. Deze methoden zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfinzicht, emotieregulatie, sociale vaardigheden en verantwoordelijkheidsgevoel.
- Kwink: Een veelzijdige methode die via interactieve lessen en activiteiten de sociale en emotionele intelligentie van kinderen versterkt, met aandacht voor thema's als samenwerken, conflicthantering en pestpreventie.
Inspectierapport Openbare Basisschool Parkwijck: Inzicht in Onderwijskwaliteit
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Openbare Basisschool Parkwijck in Dordrecht. Wij zetten ons dagelijks in voor hoogwaardig onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze 212 leerlingen. Dit inspectierapport biedt u een gedetailleerd overzicht van de prestaties van onze school. Hierin vindt u belangrijke informatie over de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de resultaten die we behalen. Lees verder voor de specifieke aanbevelingen en de beoordeling door de inspectie. Onze school streeft voortdurend naar verbetering, met de ontwikkeling van elk kind als hoogste prioriteit.