
Het team van Kiem in Dordrecht
Current section: teamZie hier hoe het team van Kiem is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kiem. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Kiem bij jullie?
Ontdek hoe goed Kiem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Kiem zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 79.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kiem. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Kiem werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kiem gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invallersregeling: Continuïteit van Onderwijs bij Kiem
Bij Basisschool Kiem zorgen we voor een vlekkeloze voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van de impact op de leerlingen en het waarborgen van een stabiele leeromgeving. We hanteren een gestructureerde aanpak om de continuïteit te garanderen. Onze eerste stap is het inzetten van onze vaste, beschikbare invallers. Indien een vaste invaller niet beschikbaar is, bekijken we de mogelijkheden binnen het bestaande team. Een aanwezige leerkracht of onderwijsassistent kan, indien praktisch haalbaar, tijdelijk de groep alleen begeleiden. Daarnaast maken we gebruik van de flexibiliteit van ons team door duo-collega's in te zetten of andere collega's van Kiem te mobiliseren, mits beschikbaar en passend bij de situatie. Soms worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen om een optimale bezetting te garanderen. In uitzonderlijke gevallen kan een collega uit een andere groep tijdelijk worden overgeplaatst voor maximaal één dag. Als dit niet mogelijk is, kan een halve groep naar huis worden gestuurd, waarbij de andere helft les krijgt van één medewerker. In het zeldzame geval dat een hele groep thuis moet blijven, beperken we dit tot maximaal één dag. Bij langdurigere afwezigheid rouleren we de thuisblijvende groepen en neemt de vervangende groepsleiding de taken over. Elke groep denkt aan het begin van het schooljaar proactief na over mogelijke scenario's voor collegiale ondersteuning bij uitval. Deze scenario's worden gedocumenteerd om snel en effectief te kunnen handelen, zodat het leerproces van onze leerlingen altijd voorop staat.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Overige leerjaren
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Kiem: Specialisten voor Elke Leerbehoefte
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp van Specialisten
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze onderwijsondersteunende logopedisten integreren logopedische zorg direct in het klaslokaal. Zij richten zich op de specifieke hulpvragen die in de klas ontstaan, waardoor de behandeling een natuurlijk onderdeel wordt van het leerproces. Het hoofddoel is het vergroten van de communicatieve vaardigheden en het stimuleren van de algehele ontwikkeling. Hierdoor kunnen leerlingen optimaal participeren en functioneren binnen de groep. Wij passen onze aanpak aan, met behandelingen in kleine groepjes of individueel waar nodig. Wij maken gebruik van diverse communicatiemiddelen, zoals gebaren (Nederlands met Gebaren), gesproken en geschreven taal, voorwerpen, foto's en pictogrammen. Groepsbegeleiding en coaching gebeuren altijd in afstemming met de leerkracht, gericht op het oefenen van vaardigheden en het geven van communicatie-adviezen. Leerlingen met een specifieke revalidatie-indicatie, afgegeven door een revalidatiearts, ontvangen gespecialiseerde zorg van onze logopedisten.
Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Jeugdhulp op School
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Via de Jeugdwet bieden wij op Basisschool Kiem extra ondersteuning voor leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Wij werken samen met erkende jeugdhulpaanbieders, zoals Gemiva-SVG Groep en Op Weg Jeugdhulp. Ouders kunnen direct een hulpvraag bij school indienen, zonder tussenkomst van een sociaal wijkteam of huisarts voor een beschikking. Na een gesprek met u, ouders, kiezen we samen de meest geschikte zorgaanbieder om de leerling te ondersteunen. Het doel van jeugdhulp op school is om leerlingen zelfredzaam te maken binnen de schoolse ondersteuning. Onze ervaring leert dat gerichte hulp in de vroege schooljaren een positieve impact heeft op de langetermijnontwikkeling en latere hulpvragen vermindert. De ondersteuning bedraagt maximaal 4 tot 6 uur per week, afhankelijk van de zorgvraag en de gekozen organisatie. Er is ruimte voor zowel basis- als reguliere jeugdhulp, met een maximum van 2 uur per week voor gespecialiseerde jeugdhulp.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Rijndam Revalidatie
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Naast het reguliere onderwijs bieden wij ondersteuning voor leerlingen die extra zorg nodig hebben voor hun optimale ontwikkeling, inclusief verpleegkundige begeleiding. Voor therapieën die niet binnen de school vallen, kunnen ouders terecht bij eerstelijns hulpverlening. Leerlingen met een revalidatie-indicatie werken we samen met Rijndam Revalidatie. Na een intakegesprek met een revalidatiearts wordt een behandelplan opgesteld, dat de voortgang van uw kind nauwlettend volgt. Therapieën worden indien nodig in overleg met u bijgesteld. Het 'Eén Kind, Eén Plan' (EKEP) principe waarborgt een hechte samenwerking tussen school, revalidatiecentrum en ouders. De hulpvragen van alle betrokkenen vormen de basis voor een gezamenlijk plan, dat wordt vastgesteld tijdens een EKEP-overleg.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Verpleegkundige Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Kiem biedt intensieve begeleiding en zorg, waaronder persoonlijke verzorging en medische ondersteuning, aan leerlingen die dit nodig hebben. In nauwe samenwerking met ouders en deskundigen bepalen we welke zorg het beste past bij de individuele behoeften van uw kind. Veel van deze zorg kan worden verleend door onze eigen medewerkers. Tijdens de intakegesprekken met ouders bespreken we de mogelijkheden voor zorg binnen de school. Indien nodig, kijken we ook naar externe zorgverleners en financieringsmogelijkheden, zoals een persoonsgebonden budget (PGB). Ons doel is om een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, met de juiste zorg op het juiste moment.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Ontwikkeling: Extra Ondersteuning op Kiem
Ons Unieke Onderwijs- en Zorgconcept
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan van Kiem
Wat zijn de strategische doelen en ambities van Basisschool Kiem?
Hoe monitort en evalueert Basisschool Kiem haar gestelde doelen?
Ontwikkeling en Zorg voor Jonge Kinderen op Basisschool Kiem
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt Kiem voor jonge kinderen?
Basisschool Kiem heeft een uniek en uitgebreid aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen. Dit programma is ontworpen om de vroege ontwikkeling te stimuleren en een solide basis te leggen voor toekomstig schoolsucces. We focussen ons op spelend leren, sociale vaardigheden en de emotionele ontwikkeling, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind. Onze gespecialiseerde aanpak zorgt ervoor dat elk kind zich gezien en gehoord voelt in een beschermde omgeving.