WereldKidz Kameleon
Van der Leelaan 1
3941 RN Doorn

Schoolweging

Schoolweging
23.73
Spreiding
6.43

De schoolweging van Kameleon Doorn is 23,73 , met een spreiding van 6,43 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

98,91% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. De score ligt 1,26% hoger dan bij vergelijkbare scholen (97,66%), wat duidt op een effectieve basisondersteuning. Dit resultaat is consistent over alle jaarlagen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school overtreft het streefniveau ruim: 78,99% van de leerlingen behaalt dit niveau, tegenover een signaleringswaarde van 58,9%. Dit is 11,3% hoger dan bij vergelijkbare scholen (67,66%). De combinatie van regulier en voltijds hoogbegaafdenonderwijs draagt waarschijnlijk bij aan deze sterke prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

Het adviesprofiel is sterk theoretisch gericht: 75% vwo-advies tegen 18,61% landelijk. Opvallend is de afwezigheid van praktijkonderwijs-adviezen, terwijl vergelijkbare scholen hier gemiddeld 1,01% scoren. Havo/vwo-adviezen (7,14%) blijven echter achter bij regionale peers (10,93%), mogelijk door de focus op vwo.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsKameleon DoornGemeente AmsterdamNederland
LIB178.04180.46175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Ook op WereldKidz Kameleon worden kinderen in hun ontwikkeling systematisch gevolgd en worden vorderingen vastgelegd. Het team gebruikt de data onder andere om te analyseren waar het onderwijsleerproces verbeterd kan worden. Zo kunnen we zowel op kind- als op bouw en schoolniveau vaststellen wat in bepaalde periodes het leerrendement is geweest. Het is mogelijk om tijdig maatregelen te treffen die helpen dat leerrendement te vergroten. Op school worden naast de nioet methode gebonden toetsen, methodegebonden toetsen gebruikt om de ontwikkeling meetbaar en zichtbaar te maken. In het beleidsplan Toetsingskader WereldKidz staat o.a. beschreven welke genormeerde toetsen jaarlijks afgenomen worden. De resultaten van deze toetsen worden opgenomen in het leerlingvolgsysteem, ook wel CITO-LOVS, genoemd. Aan het eind van de schoolloopbaan krijgen de achtste groepers de IEP.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

84,62% van de leerlingen presteert op adviesniveau, ruim boven het landelijk gemiddelde (62,93%). Slechts 7,69% zit onder advies (vs. 11,81% nationaal). De extreem lage 'boven advies'-score (7,69% tegen 25,27% landelijk) suggereert mogelijk te voorzichtige advisering, ondanks de hoge vwo-percentages.