
De resultaten van Anspach school in Dongen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Anspach school, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Anspach school bij jullie?
Ontdek hoe goed Anspach school bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Anspach School
Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Dit niveau, getoetst in groep 8, is cruciaal voor de doorstroom naar het voortgezet onderwijs. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Bij de Anspach School streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen, wat blijkt uit onze sterke resultaten in vergelijking met het landelijk gemiddelde.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Anspach School Dongen
Het streefniveau vertegenwoordigt een ambitieus leerdoel dat we nastreven voor al onze leerlingen aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie, om dit hogere niveau te beoordelen. De Anspach School Dongen behaalt uitstekende resultaten ten opzichte van de vastgestelde streefniveaus, wat onze toewijding aan hoogwaardig onderwijs onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Anspach school?
De Anspach school in Dongen begeleidt leerlingen van groep 8 naar het voortgezet onderwijs met een zorgvuldige procedure om de juiste schoolkeuze te faciliteren. Dit traject start al in groep 7 met een oriënterend kijkadvies, dat ouders en kinderen helpt bij het verkennen van diverse onderwijsvormen. In groep 8 wordt de informatievoorziening geïntensiveerd met een ouderavond aan het begin van het schooljaar. Hierin worden de procedures en mogelijkheden uitgebreid besproken. In januari ontvangen leerlingen en ouders een voorlopig advies, gebaseerd op een grondige analyse van leerresultaten, observaties en toetsen. De IEP doorstroomtoets in februari biedt een extra meetmoment; een hoger toetsadvies kan leiden tot een heroverweging van het reeds gegeven advies. Het definitieve, bindende schooladvies wordt uiterlijk in de derde week van maart schriftelijk verstrekt, waarna de aanmeldingen voor het voortgezet onderwijs eind maart plaatsvinden.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontdek de Sociaal-Emotionele Ontwikkeling op Basisschool Anspach
Op de Anspach School in Dongen geloven we dat een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling de basis vormt voor succesvol leren en een gelukkig leven. We bieden een veilige en stimulerende omgeving waarin elk kind zich kan ontwikkelen tot een verantwoordelijke, zelfstandige en sociale persoon. Onze aanpak is gericht op het welbevinden van elk kind. Wanneer kinderen zich prettig en veilig voelen, kunnen ze zich optimaal concentreren en ontwikkelen. Daarom besteden we structureel aandacht aan sociale vaardigheden, zelfinzicht en het omgaan met anderen. Wij streven naar een schoolcultuur waarin respect, vertrouwen en open communicatie centraal staan. Alle teamleden, ouders en betrokkenen werken samen om een positief schoolklimaat te creëren. Door actief gedrag te stimuleren, te praten over sociale interacties en bewustwording te creëren van zowel positief als onbedoeld gedrag, bevorderen we een omgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.
Een veilige en vertrouwde leeromgeving
Samenwerken met wederzijds respect
Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bevorderen
Hoe bevordert de Anspach School de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Anspach School in Dongen integreert sociaal-emotionele ontwikkeling actief in het dagelijkse schoolbeleid. Dit gebeurt door middel van gerichte aandacht voor sociale vaardigheden, zelfreflectie en het creëren van een positief, respectvol schoolklimaat waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. We stimuleren open communicatie en samenwerking tussen leerlingen, leerkrachten en ouders om dit te waarborgen.
Welke registratiemethoden hanteert de Anspach School voor sociale opbrengsten?
Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt de Anspach School gebruik van het volgende registratiesysteem:
- Hart- en handen IEP LVS voor het volgen van sociaal-emotionele groei.
Welke lesmethoden zet de Anspach School in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het versterken van sociaal-emotionele vaardigheden zet de Anspach School effectieve methodieken in, waaronder:
- Kanjertrainingen om positief gedrag en sociale competenties te bevorderen.
Inspectierapport Anspach School Dongen: Kwaliteit en Prestaties
De Anspach School in Dongen hecht veel waarde aan transparantie over de onderwijskwaliteit. Het meest recente inspectierapport biedt inzicht in de prestaties en de ontwikkeling van onze leerlingen. In het rapport wordt de algemene staat van het onderwijs beoordeeld, met aandacht voor leerresultaten, pedagogisch klimaat en de aansturing van de school. Dit helpt ons continu te werken aan verbetering. Ontdek de details van het inspectiebezoek dat in 2013 plaatsvond en bekijk hoe de Anspach School zich sindsdien verder heeft ontwikkeld.