Basisschool Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool in Dokkum

Het team van Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool in Dokkum

Current section: team
Kapellaan 3
9101 Dokkum

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (36.4%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van leerkrachten op Jenaplanschool St Bonifatiusschool

Jenaplanschool St Bonifatiusschool in Dokkum, onderdeel van de Bisschop Möller Stichting (BMS), garandeert continuïteit in het onderwijs door een efficiënt vervangingssysteem. Onze school werkt nauw samen met het supportteam van de BMS. De inzet van deze deskundige professionals voor leerkrachtvervanging wordt verzorgd door SLIM Personeelsbemiddeling uit Groningen. SLIM zorgt voor de juiste match tussen de vacature en de beschikbare ondersteunend personeel. Dit betekent dat bij elke vorm van afwezigheid van uw kind's leerkracht, zoals ziekte, ouderschapsverlof of zwangerschapsverlof, er snel en vakkundig een vervanger wordt ingezet. Zo blijft de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd en de leerontwikkeling van uw kind ongestoord.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taalontwikkeling
20%
Rekenontwikkeling
20%
Motorische ontwikkeling
20%
Sociaal-emotionele ontwikkeling
20%
Wereldoriëntatie
20%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
20%
Taal
20%
Rekenen/wiskunde
20%
Wereldoriëntatie
19%
Kunstzinnige en creatieve vorming
12%
Bewegingsonderwijs
6%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1%

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op St Bonifatiusschool

2

Taal en Rekenen: Versterking voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Deskundige Taalspecialist

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een bekwame taalcoördinator, die de taalontwikkeling binnen onze Jenaschool vormgeeft. Deze specialist is verantwoordelijk voor het taalbeleid, inclusief observaties en coaching van collega's, en stuurt een toegewijd taalwerkgroep aan. Daarnaast zijn er twee leescoördinatoren actief, die nauw samenwerken met de leesconsulent. Zij bieden intensieve begeleiding aan leerkrachten voor inspirerende leesactiviteiten en de inrichting van onze schoolbibliotheek, wat bijdraagt aan een rijke leesomgeving.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Begeleiding en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Coördinator Passend Onderwijs

Toelichting van de school:

Onze Coördinator Passend Onderwijs (CPO), voorheen Intern Begeleider, bewaakt de kwaliteit van de leerlingenzorg. Zij ontwikkelt zorgkalenders, observeert klassen en coacht leerkrachten bij de begeleiding van leerlingen met specifieke behoeften. De CPO onderhoudt contacten met externe partners, vraagt onderzoeken aan en faciliteert een open communicatie met ouders over de ontwikkeling van hun kind. Tevens draagt de CPO bij aan de schoolbrede ontwikkeling, onder meer door middel van trendanalyses.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Gerichte Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Momenteel is er geen specifieke specialist aangewezen voor gedrag, werkhouding en taakaanpak binnen de school.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Motorisch Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Een van onze ervaren stamgroepleiders is tevens een gediplomeerd motorisch remedial teacher. Zij biedt ondersteuning aan leerlingen en collega's met vragen over motorische ontwikkeling. Daarnaast werken we nauw samen met de buurtsportcoaches van Sport Fryslân. Zij verzorgen wekelijks gymlessen en voeren zij screenings uit bij de oudste kleuters om de motorische ontwikkeling te bevorderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de specifieke gebieden van medisch handelen en persoonlijke verzorging is er geen aparte specialist binnen onze school aangewezen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal

Ontwikkeling Extra Ondersteuning Jenaplanschool St Bonifatiusschool

Onze Visie op Educatieve Ondersteuning en Leerlingbegeleiding

Bij Jenaplanschool St Bonifatiusschool Dokkum zetten we ons actief in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. We streven ernaar om ons aanbod aan extra ondersteuning continu te verbeteren, met de focus op de specifieke behoeften van onze leerlingen. Voor het komende schooljaar hebben we concrete plannen om de ondersteuning verder te verfijnen. We willen de leerlingen actief betrekken bij het vormgeven van de geboden hulp en de ondersteuningsbehoeften binnen onze schoolgemeenschap in kaart brengen. Dit doen we door middel van gerichte bevragingen en het verzamelen van feedback, zodat we ons onderwijs zo goed mogelijk kunnen afstemmen op hun individuele leerpaden. Daarnaast werken we aan een transparante kwaliteitskaart die onze werkwijzen en gemaakte afspraken rondom ondersteuning helder weergeeft. Dit document dient als leidraad voor zowel ons team als voor ouders, en garandeert een consistente en effectieve aanpak. Om de ondersteuning voor gezinnen nog toegankelijker te maken, krijgt ons schoolmaatschappelijk werk een vaste plek binnen ons Jenaplan KinderCentrum (JKC). Ouders kunnen hierdoor eenvoudig terecht voor vragen en advies tijdens speciale inloopspreekuren, wat bijdraagt aan een sterke verbinding tussen school en thuis.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Kwaliteitsbeleid en Educatieve Ambitie

Wat zijn de onderwijskundige doelen van onze Jenaplanschool?

Onze Jenaplanschool St Bonifatius in Dokkum streeft naar voortdurende verbetering van het onderwijs. De ambitieuze doelen voor de komende jaren zijn vastgelegd in ons meerjarenplan. De specifieke uitwerking per schooljaar vindt u in onze jaarplannen. Deze documenten bieden inzicht in onze focusgebieden, zoals taalontwikkeling met nadruk op schrijven en lezen, rekenvaardigheid, wereldoriëntatie en de verdere professionalisering van ons team op pedagogisch-didactisch gebied. We zetten ons in voor een inspirerende leeromgeving, diepe verbindingen met onze IKC-partners en een sterke gezamenlijke onderwijsvisie. Kwaliteitscycli en handelingsgericht werken vormen de basis voor onze educatieve aanpak. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op: Taal (schrijfvaardigheid, taalbeschouwing, lezen), Rekenen, Wereldoriëntatie, Pedagogisch-didactisch handelen, Samenwerking met Eigen&Wijzer en IKC-vorming, en het verder optimaliseren van onze Kwaliteitscyclus en Handelingsgericht werken.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen en waarborgen we de kwaliteit?

Binnen Jenaplanschool St Bonifatius gebruiken we de 'Schoolmonitor' tool voor een gestructureerde aanpak van onze schoolplannen, zowel meerjaren- als jaarplannen. Deze plannen worden opgedeeld in concrete projecten, waarvoor teamleden verantwoordelijk zijn. Deze projecten komen regelmatig aan bod tijdens teamvergaderingen en studiedagen, zodat de voortgang gewaarborgd blijft. Onze studiedagen zijn direct gekoppeld aan de vastgestelde jaardoelen, met een heldere verslaglegging van de voortgang en vervolgstappen. Teamvergaderingen volgen een agenda en notulen borgen de gemaakte afspraken. Het gehele team draagt gezamenlijk verantwoordelijkheid voor het behalen van onze educatieve doelstellingen. Elk schooljaar sluiten we af met een jaarverslag waarin de voortgang op de jaardoelen wordt geëvalueerd. **Doorgaande Leerlijnen:** * **Lezen:** Vanaf schooljaar 2024-2025 wordt ons leesbeleid, onder leiding van een coördinator, verder aangescherpt. In groep 3 werken we met 'Veilig Leren Lezen' voor de startende lezers, en vanaf groep 4 met 'Atlantis' voor technisch en begrijpend lezen. In de onderbouw leggen we spelenderwijs een fundament voor lezen, met aansluiting op het instapniveau van VLL om een soepele overgang te garanderen. * **Rekenen:** De methode 'Pluspunt' begeleidt onze leerlingen vanaf groep 3 tot en met groep 8, met consistente instructie, verwerking en toetsing. Binnen onze stamgroepen differentiëren we en bieden we uitdagend aanbod dat past bij elk leerniveau. Rekenen wordt in de onderbouw op speelse wijze geïntroduceerd, met een focus op doelen die aansluiten bij 'Pluspunt' groep 3, wat zorgt voor een optimale doorstroom. Een nieuwe 2/3-groep zal het spelend leren verlengen en de doorgaande lijn versterken. * **Taal en Spelling:** Ons taalbeleidsplan (2024-2026) vormt de leidraad voor ons taalonderwijs, van de onderbouw tot groep 8. Het definieert onze visie, onderwijsdoelen en ambities, en vertaalt deze naar concrete didactische werkwijzen, waarmee de doorlopende lijn in taal wordt geborgd. * **Wereldoriëntatie:** We organiseren schoolbrede projecten binnen een vierjarige cyclus, waardoor elk kind de leerstof twee keer doorloopt: als verkenning (groep 1-4) en als verdieping (groep 5-8). De kerndoelen zijn nauw verbonden aan deze projecten en worden per thema uitgewerkt, waarbij we ook de lokale omgeving en actuele gebeurtenissen integreren.

Downloaden

Ontdek Ons Jenaplan Aanbod voor Peuters en Kleuters: Van 2 tot 12 Jaar

Toelichting van de school

Peuters (2-4 jaar): Een Stimulerende Start Onze Jenaplanschool verwelkomt peuters vanaf 2 jaar voor een wereld vol ontdekkingen. Onder begeleiding van onze ervaren pedagogisch medewerkers verkennen kinderen muziek, sport, spel, de natuur en creatieve projecten. Wij helpen uw kind ontdekken waar hun passies liggen en waar hun talenten schuilen. Ons programma sluit naadloos aan bij de activiteiten van de oudere leerlingen, waardoor een doorlopende leerlijn van 2 tot 12 jaar wordt gewaarborgd. Regelmatige gezamenlijke activiteiten met kleuters zorgen voor een zachte overgang naar de basisschool. De overdracht naar de kleutergroep verloopt warm en gestructureerd. Onderbouw (Groep 1/2 en 2/3): Groeien in een Veilige Omgeving Kinderen van 4 jaar starten vol enthousiasme op onze school. We bieden flexibiliteit; indien gewenst, kan de start worden aangepast in overleg met ouders en de stamgroepleider, bijvoorbeeld door een rustdag in te lassen. In de stamgroep leren kinderen van en met elkaar. Veiligheid en plezier staan centraal in de wenningsfase. Regelmatig overleg met ouders garandeert een optimale ontwikkeling. Elke dag begint en eindigt met een gezamenlijke kring, waar ervaringen worden gedeeld, liedjes worden gezongen en spelenderwijs wordt geleerd. Na de kring kiezen kinderen uit diverse activiteiten zoals de huishoek, constructiemateriaal of creatieve projecten. Wij stimuleren zelfstandigheid in het organiseren van werk. Thema's bieden steeds nieuwe uitdagingen. Dagelijkse beweging, zowel binnen als buiten, bevordert de motorische ontwikkeling. Groep 2/3: Vernieuwing in de Onderbouw Vanaf schooljaar 2025-2026 introduceren we een groep 2/3 naast de bestaande groep 1/2. Dit vraagt om een aangepaste aanpak, waarvoor we ons grondig hebben voorbereid door cursussen, literatuur en consultaties met ervaren leerkrachten. Dit schooljaar staat in het teken van het opdoen van praktijkervaring, het ontwikkelen van een ritmisch weekplan en het vastleggen van onze vernieuwde werkwijzen en afspraken in de onderbouw. Ons doel is een optimale leeromgeving voor elk kind.

Veelgestelde vragen

Biedt St Bonifatiusschool extra programma's voor peuters en jonge kinderen?

Onze Jenaplanschool biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, inclusief elementen van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, om een vliegende start te garanderen.

Onze Jenaplanschool biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen, inclusief elementen van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, om een vliegende start te garanderen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt St Bonifatiusschool samen voor het jonge kind?

Wij werken nauw samen met 'Eigen&Wijzer' om het aanbod voor onze jongste leerlingen continu te verrijken en te optimaliseren.

Wij werken nauw samen met 'Eigen&Wijzer' om het aanbod voor onze jongste leerlingen continu te verrijken en te optimaliseren.

Team | Rooms Katholieke Jenaplanschool St Bonifatiusschool in Dokkum | [2025] Schoolregister