
Schoolweging
De schoolweging van Eben Haezer Dokkum is 29,51 , met een spreiding van 5,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Met 98,39% score voor het fundamenteel niveau overtreft de school duidelijk de landelijke norm van 85%. Dit resultaat benadrukt de kwaliteit van basisvaardigheden, zelfs in een omgeving met relatief hoge schoolweging.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
59,84% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de signaleringswaarde van 47,1%. Dit duidt op effectieve differentiatie, vooral opvallend gezien de complexe leerlingenpopulatie. De score ligt 2,05% hoger dan bij vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke focus op hogere leerwegen: 16,13% havo en 16,13% havo/vwo-advies (tegenover 16,07% en 10,93% bij vergelijkbare scholen). Met 12,9% onbekende adviezen is er mogelijk ruimte voor verbetering in rapportage. Praktijkonderwijs blijft met 6,45% vmbo-b-advies wel zichtbaar.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Eben Haezer Dokkum | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Opvallend hoog percentage leerlingen presteert boven advies: 48,28% tegenover 25,27% landelijk. Slechts 3,45% zit onder advies (vs. 11,81% nationaal). Dit reflecteert mogelijk een terughoudend adviesbeleid of sterke doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.