
De resultaten van Wilhelmina Basisschool in Doetinchem
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Wilhelmina Basisschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Wilhelmina Basisschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Wilhelmina Basisschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op Wilhelmina Basisschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep 8 met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Wilhelmina Basisschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Behalen Streefniveau: Ambitie op Wilhelmina Basisschool
Het streefniveau biedt een uitdaging die verder gaat dan het fundamentele niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep 8. De onderwijsinspectie stelt voor iedere basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een eigen streefpercentage vast. Dit individueel bepaalde percentage dient als de signaleringswaarde om het succes van de school in het behalen van het streefniveau te beoordelen. Wilhelmina Basisschool streeft naar optimale ontwikkeling voor al haar 279 leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Wilhelmina Basisschool?
Bij Wilhelmina Basisschool in Doetinchem stellen we het schooladvies zorgvuldig op. We baseren ons advies op een combinatie van factoren, waaronder de resultaten van methode- en Cito-toetsen van de afgelopen jaren. Ook de werkhouding en motivatie van de leerling, zoals concentratie, taakgerichtheid en het maken van huiswerk, spelen een belangrijke rol. In groep 7 wordt een voorlopig advies opgesteld na een gezamenlijk overleg. Hierbij zijn de leerkrachten van groep 6 en 7, de toekomstige leerkracht van groep 8 en de intern begeleider betrokken. Het definitieve schooladvies wordt in groep 8 vastgesteld, met oog voor de verdere ontwikkeling van de leerling.
Grafiek
Grafiek laden...
Bevordering Sociale Ontwikkeling op Wilhelmina Basisschool
Ontdek hoe Wilhelmina Basisschool in Doetinchem de sociale en emotionele groei van elk kind centraal stelt. Onze missie en visie zijn gericht op het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wij geloven in een persoonlijke aanpak waarbij elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Meer details over onze filosofie vindt u op onze website, waar we onze toewijding aan een holistische opvoeding verder toelichten. Bezoek: http://www.wilhelminaschool.eu/school/missie-visie/ voor een compleet beeld van onze school.
Ieder kind verdient het om gezien te worden en zich te ontwikkelen.
Wij kennen elk kind persoonlijk en waarderen hun unieke talenten.
Elk kind wordt met respect en genegenheid behandeld in een veilige omgeving.
Wat is de aanpak van Wilhelmina Basisschool voor sociale ontwikkeling?
Op Wilhelmina Basisschool focussen we op de brede ontwikkeling van kinderen, met speciale aandacht voor sociale vaardigheden en emotioneel welzijn. Onze leerkrachten stimuleren positieve interacties en bieden begeleiding bij het omgaan met emoties en sociale situaties. Dit alles draagt bij aan een harmonieuzeschoolsfeer waar iedereen zich gewaardeerd voelt.
Hoe monitort Wilhelmina Basisschool de sociale vooruitgang van leerlingen?
Wij maken gebruik van gestructureerde methoden om de sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om tijdig de juiste ondersteuning te bieden waar nodig. Onze school hanteert het LVS Sociaal Emotionele Ontwikkeling als een belangrijk instrument voor deze monitoring. Dit systeem helpt ons om de voortgang van elk kind te volgen en passende acties te ondernemen.
- LVS Sociaal Emotionele Ontwikkeling
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op Wilhelmina Basisschool?
Om de sociaal-emotionele ontwikkeling te versterken, zetten wij diverse effectieve lesmethoden in die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. Deze methoden helpen kinderen om hun gevoelens te herkennen, te uiten en ermee om te gaan, wat essentieel is voor een gezonde sociale interactie. We gebruiken hiervoor.
- Een doos vol gevoelens
- De 7 gewoonten
Onderwijsinspectie Resultaten Wilhelmina Basisschool Doetinchem
De Wilhelmina Basisschool in Doetinchem scoort consistent goed volgens de onderwijsinspectie. Onze toewijding aan kwalitatief hoogstaand onderwijs wordt jaarlijks bevestigd door positieve inspectierapporten. In het bijzonder was de inspectie in oktober 2013 zeer positief over de gang van zaken op onze school. De inspecteur uitte zijn uitgesproken tevredenheid over de leeromgeving en de educatieve aanpak. Dit onderstreept onze voortdurende inspanningen om een stimulerende en effectieve leerplek te bieden aan alle leerlingen. Ontdek meer over de officiële bevindingen en de sterke punten van de Wilhelmina Basisschool via de directe link naar de onderwijsinspectie.