Basisschool basisschool IJzevoorde in Doetinchem

Het team van basisschool IJzevoorde in Doetinchem

Current section: team
Loordijk 14
7004 Doetinchem

Zie hier hoe het team van basisschool IJzevoorde is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van basisschool IJzevoorde. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past basisschool IJzevoorde bij jullie?

Ontdek hoe goed basisschool IJzevoorde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij basisschool IJzevoorde zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij basisschool IJzevoorde. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.7%)
25-35 jaar (22.9%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (31.4%)
55-65 jaar (17.1%)
&ge;65 jaar (2.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij basisschool IJzevoorde werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (67.6%)
Direct ondersteunend personeel (26.5%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor basisschool IJzevoorde gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Personeelsvervanging op Basisschool IJzevoorde: Betrouwbare Continuïteit

Basisschool IJzevoorde garandeert consistente onderwijskwaliteit door een slimme samenwerking met het Personeelscluster Oost Nederland (PON). PON bundelt de krachten van schoolbesturen in Oost-Nederland, wat resulteert in een breed netwerk van meer dan 120 basisscholen. Dit samenwerkingsverband zet zich actief in voor uitstekend werkgeverschap en het duurzaam inzetbaar houden van gekwalificeerd onderwijspersoneel. Door gericht mobiliteitsbeleid en het aantrekken van nieuw talent, zorgt PON voor een robuuste pool van vervangende leerkrachten en onderwijsondersteuners. Bij onverwachte afwezigheid van onze vaste teamleden, kunnen wij direct rekenen op de expertise en flexibiliteit van PON. Dit waarborgt de continuïteit van het onderwijs en zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt van een bekwame professional.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool IJzevoorde

5

Verbeteren van Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Dyslexiebegeleider
Toegewijde Intern Begeleider
Deskundige Orthopedagoog
Vakkundige Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op Basisschool IJzevoorde staat uw kind centraal met een toegewijde intern begeleider die nauwlettend de voortgang volgt. Binnen onze bredere stichting profiteren we van de expertise van een orthopedagoog, die ook actief betrokken is bij de begeleiding op onze school. Deze specialisten bieden gerichte hulp om taal- en rekenvaardigheden te versterken en elke leerling te laten excelleren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Gelukkige Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Betrokken Leerkrachten

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze intern begeleider en de orthopedagoog bieden ondersteuning bij het navigeren door sociale interacties en het ontwikkelen van zelfvertrouwen. Onze leerkrachten spelen een cruciale rol in het creëren van een positieve en ondersteunende sfeer in de klas, waarin elk kind zich gezien en gehoord voelt. Samen zorgen we voor een omgeving waar kinderen zich veilig en gelukkig voelen om te leren en te groeien.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Strategieën voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor optimale concentratie en een effectieve taakaanpak zetten wij onze intern begeleider in. Daarnaast wordt onze school ondersteund door een orthopedagoog vanuit de stichting, die helpt bij het ontwikkelen van gerichte strategieën voor gedrag en werkhouding. Deze expertise zorgt ervoor dat leerlingen de juiste handvatten krijgen om succesvol te zijn in hun leerproces.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Fysiotherapeut
Deskundige Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Op Basisschool IJzevoorde stimuleren we een gezonde levensstijl en een goede motorische ontwikkeling. Onze vakdocent gymnastiek zorgt voor uitdagende en leuke bewegingslessen, terwijl een fysiotherapeut beschikbaar is voor gerichte ondersteuning bij specifieke motorische uitdagingen. Samen bevorderen we de fysieke fitheid en coördinatie van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van het grootste belang. Alle leerkrachten op Basisschool IJzevoorde zijn in het bezit van een geldig BHV-certificaat (Bedrijfshulpverlening), waardoor zij adequaat kunnen handelen in geval van nood. Dit waarborgt een veilige omgeving voor alle kinderen tijdens schooltijd.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op Basisschool IJzevoorde

Gedetailleerde Toelichting van Onze Educatieve Aanpak

Op Basisschool IJzevoorde geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan elke leerling. Onze schoolgids 2023-2024 biedt een uitgebreid overzicht van de diverse manieren waarop wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren, zowel op academisch als op persoonlijk vlak. Wij werken continu aan het uitbreiden van ons aanbod voor extra ondersteuning, met een specifieke focus op het verrijken van leerstof en het bieden van verdieping. Ontdek onze ambitieuze plannen voor toekomstige educatieve verrijking in onze schoolgids.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie voor de Toekomst van Basisschool IJzevoorde

Welke concrete leerdoelen staan centraal in ons schoolplan?

Ons schoolplan focust op vier ambitieuze pijlers, ontworpen om de ontwikkeling van elk kind te maximaliseren. Ten eerste stimuleren we bewegend leren door alle kinderen dagelijks de kans te bieden actief te leren in een uitdagende schoolomgeving. Dit bevordert niet alleen de fysieke gezondheid, maar ook de cognitieve vaardigheden. Ten tweede verrijken we het wereldoriënterend en creatief onderwijs met een verdiepende lesmethodiek. Kinderen duiken dieper in de materie, waardoor kennis beter beklijft en begrip vergroot wordt. Ten derde ervaren alle leerlingen dagelijks de natuur, wat bijdraagt aan een breder begrip van de wereld en een sterke band met de omgeving. Ten vierde bieden we verbeterd leesonderwijs. Ons doel is dat 85% van de leerlingen uitstroomt op 2F-niveau, wat essentieel is voor succes in alle ontwikkelingsgebieden en voor een vlotte overgang naar vervolgonderwijs. Specifiek voor burgerschap en wereldoriëntatie gebruiken we Blink Wereld. Deze methode plaatst onderzoekend en ontdekkend leren centraal, met de echte wereld als inspiratiebron. Blink Wereld prikkelt de nieuwsgierigheid en moedigt kinderen aan om zelf na te denken, te onderzoeken en de wereld te ervaren. Zo vergroten ze hun kennis en vinden ze hun plek in de maatschappij. Burgerschap is hierbij een integraal onderdeel, geen losstaand vak. Zoals onderwijsfilosoof Gert Biesta stelt: 'Het gaat er niet alleen om hoe we de wereld in onze kinderen krijgen, het gaat er ook om hoe we onze kinderen kunnen helpen om de verbinding met de wereld aan te gaan en op die manier in de wereld te komen'. Goed burgerschapsonderwijs rust kinderen uit om te functioneren in een diverse en democratische samenleving, gebaseerd op eigen idealen en maatschappelijke waarden. In Blink Wereld worden kinderen uitgedaagd om zich te verhouden tot situaties uit de echte wereld. Ze onderzoeken maatschappelijke thema's, zoals politiek en milieu, en leren de complexiteit van samenwerking en het nemen van beslissingen. Bijvoorbeeld, in het thema 'Stem op mijn partij' richten kinderen een politieke partij op om wereldproblemen aan te pakken. Ze leren over klimaatverandering, Europese samenwerking en morele dilemma's, presenteren hun oplossingen en ervaren het democratische proces van verkiezingen. Dit helpt hen om verschillende perspectieven te begrijpen en constructieve oplossingen te bedenken. De methode integreert kennis, vaardigheden en persoonlijke vorming. Kinderen leren niet alleen feiten over bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog, maar worden ook gestimuleerd na te denken over ethische dilemma's, zoals verzet of collaboratie. Door zich in te leven in verschillende perspectieven en ooggetuigenverslagen, ontwikkelen ze empathie en kritisch denkvermogen. Dit draagt bij aan zowel hun academische ontwikkeling (kwalificatie) als hun persoonlijke groei (socialisatie en persoonsvorming). Meer details over de integratie van burgerschap vindt u hier: https://blink.nl/blink-wereld/wp-content/uploads/sites/7/2021/09/Blink-Wereld-geintegreerd-en-burgerschap-sept-2021.pdf

Hoe evalueert en borgt de school de voortgang richting de vastgestelde doelen?

De strategische doelen, vastgelegd in onze vier pijlers, staan centraal tijdens periodieke studiedagen. Tijdens deze bijeenkomsten evalueren we gezamenlijk de voortgang en de realisatie van subdoelen. Deze evaluaties stellen ons in staat om tijdig bijsturingen te verrichten en de effectiviteit van onze onderwijsaanpak te waarborgen. Door continue monitoring en reflectie zorgen we ervoor dat ons onderwijs aansluit bij de ontwikkelingsbehoeften van onze leerlingen en de ambitieuze doelstellingen van Basisschool IJzevoorde.

Downloaden

Ontwikkeling van het Jonge Kind bij Basisschool IJzevoorde

Toelichting van de school

Basisschool IJzevoorde in Doetinchem biedt een warme en veilige omgeving waar jonge kinderen de kans krijgen om zich optimaal te ontwikkelen. Wij geloven in een speelse en gestructureerde aanpak die de nieuwsgierigheid prikkelt en de basis legt voor levenslang leren. Onze focus ligt op het creëren van een positieve leerervaring, waarbij we de natuurlijke ontwikkeling van elk kind volgen en stimuleren. Met kleine klassen en veel persoonlijke aandacht zorgen we ervoor dat ieder kind zich gezien en gehoord voelt. Ontdek hoe wij de groei en het welzijn van uw kind centraal stellen, met een programma dat is afgestemd op de behoeften van jonge leerlingen. Wij nodigen u van harte uit om kennis te maken met onze school en ons enthousiaste team.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool IJzevoorde?

Basisschool IJzevoorde biedt specifieke programma's voor de allerkleinsten om een vliegende start te maken met hun schoolcarrière. Dit omvat ondersteuning op het gebied van voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat cruciaal is voor de cognitieve en sociale ontwikkeling. We zorgen ervoor dat deze jonge leerlingen een gestructureerde en stimulerende omgeving ervaren. Het doel is om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de basisvaardigheden spelenderwijs te ontwikkelen. Ons team is toegewijd aan het bieden van de best mogelijke start, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind in deze belangrijke vroege fase.

Basisschool IJzevoorde biedt specifieke programma's voor de allerkleinsten om een vliegende start te maken met hun schoolcarrière. Dit omvat ondersteuning op het gebied van voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat cruciaal is voor de cognitieve en sociale ontwikkeling. We zorgen ervoor dat deze jonge leerlingen een gestructureerde en stimulerende omgeving ervaren. Het doel is om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen en de basisvaardigheden spelenderwijs te ontwikkelen. Ons team is toegewijd aan het bieden van de best mogelijke start, met aandacht voor de individuele behoeften van elk kind in deze belangrijke vroege fase.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool IJzevoorde samen voor het jonge kind programma?

Voor de invulling van ons programma voor jonge kinderen, waaronder de voor- en vroegschoolse educatie, werken wij nauw samen met professionele partners. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te kunnen garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Juut & Co. Zij dragen bij aan de ontwikkeling en uitvoering van onze educatieve programma's, met een focus op speelse leeractiviteiten die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. Via de website van Juut & Co kunt u meer informatie vinden over hun expertise en hoe zij ons ondersteunen bij het bieden van een uitstekende start voor onze jongste leerlingen.

Voor de invulling van ons programma voor jonge kinderen, waaronder de voor- en vroegschoolse educatie, werken wij nauw samen met professionele partners. Deze samenwerkingen zijn essentieel om een breed en kwalitatief hoogstaand aanbod te kunnen garanderen. Een van onze belangrijke samenwerkingspartners is Juut & Co. Zij dragen bij aan de ontwikkeling en uitvoering van onze educatieve programma's, met een focus op speelse leeractiviteiten die de ontwikkeling van jonge kinderen stimuleren. Via de website van Juut & Co kunt u meer informatie vinden over hun expertise en hoe zij ons ondersteunen bij het bieden van een uitstekende start voor onze jongste leerlingen.

Team | basisschool IJzevoorde in Doetinchem | [2025] Schoolregister