
De resultaten van CBS Roosjenschool in Diever
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CBS Roosjenschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past CBS Roosjenschool bij jullie?
Ontdek hoe goed CBS Roosjenschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van de leerlingen de basisvaardigheden onder de knie moet hebben om te voldoen aan de landelijke norm. Op de CBS Roosjenschool streven we ernaar dit niveau voor al onze leerlingen te waarborgen en te overtreffen, wat essentieel is voor hun verdere educatieve pad.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Excellente Resultaten op de Roosjenschool
Het streefniveau markeert een ambitieuzer doel, waarbij we streven naar een hogere beheersing van taal en rekenen bij onze leerlingen aan het einde van groep acht. Dit niveau daagt leerlingen uit om meer te bereiken dan de basis. Voor het streefniveau stelt de inspectie per school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage fungeert als de individuele signaleringswaarde voor de school. De CBS Roosjenschool zet zich in om zoveel mogelijk leerlingen dit hogere streefniveau te laten behalen, wat de kwaliteit van ons onderwijs onderstreept.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van CBS Roosjenschool?
De CBS Roosjenschool in Diever, met 91 leerlingen, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Onze school legt de nadruk op een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We bereiden onze leerlingen voor op de volgende stap in hun onderwijscarrière, met aandacht voor zowel academische als persoonlijke groei. Ontdek hier de gemiddelde schooladviezen die onze leerlingen ontvangen na hun basisschoolperiode.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op de Roosjenschool: Kanjers in de Klas
Op de CBS Roosjenschool in Diever zetten we vol in op het welzijn en de sociale groei van elke leerling. Als gecertificeerde Kanjerschool integreren we wekelijks de Kanjerlessen in ons lesprogramma. Deze lessen vormen de basis voor positieve interacties en een veilige leeromgeving, zowel binnen als buiten het klaslokaal. We monitoren de sociale ontwikkeling actief. Leerlingen uit groep 5 tot en met 8 vullen jaarlijks een welzijnsmonitor in, net als hun leerkrachten. De resultaten hiervan worden nauwkeurig geregistreerd en uitgebreid besproken tijdens groepsbesprekingen. Deze inzichten gebruiken we direct om ons groepsplan en onze activiteiten aan te scherpen, zodat we optimaal kunnen inspelen op de behoeften van de kinderen.
Veiligheid vooropstellen
Bouwen op vertrouwen
Stimuleren van zelfredzaamheid
Hoe bevordert de CBS Roosjenschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Roosjenschool stimuleert sociale ontwikkeling door middel van wekelijkse Kanjerlessen en het toepassen van de geleerde principes in alle dagelijkse interacties. We creëren een omgeving waarin leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen. De school legt de nadruk op het welbevinden van de leerlingen door deze lessen structureel te integreren. Dit draagt bij aan een positieve groepsdynamiek en helpt kinderen omgaan met sociale situaties. De geleerde afspraken worden consequent toegepast in de klas en tijdens pauzes.
Welke methoden en registraties gebruikt de Roosjenschool voor sociale opbrengsten?
De CBS Roosjenschool hanteert een gestructureerde aanpak voor het monitoren en bevorderen van sociale ontwikkeling. We zetten hiervoor specifieke methoden en registratiesystemen in om de voortgang van onze leerlingen nauwgezet te volgen. Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maken we gebruik van het registratiesysteem. Onze school past de volgende methode toe voor sociaal-emotioneel leren:
- Kanjer trainingen
Welke registratievormen worden gebruikt om sociale opbrengsten te meten?
De CBS Roosjenschool gebruikt het registratiesysteem om de sociale ontwikkeling van leerlingen te monitoren. Dit systeem helpt ons om de sociale opbrengsten van onze leerlingen op een effectieve manier in kaart te brengen. De resultaten worden geanalyseerd en vormen de basis voor verdere begeleiding en interventies binnen de groepen.
- Kanvas
Onderwijsinspectie Rapport CBS Roosjenschool Diever: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze basisschool, de CBS Roosjenschool in Diever. Deze pagina biedt inzicht in de kwaliteit van ons onderwijs, de schoolresultaten en de ontwikkelingstrajecten die we volgen om een optimale leeromgeving te garanderen. Ons team werkt continu aan verbetering, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen binnen onze veilige en stimulerende schoolomgeving.