
De resultaten van De Boomgaard Zuid in Dieren
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van De Boomgaard Zuid, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past De Boomgaard Zuid bij jullie?
Ontdek hoe goed De Boomgaard Zuid bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes
Op De Boomgaard Zuid streven we ernaar dat alle leerlingen een solide basis leggen in taal en rekenen. Het fundamentele niveau, getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets, is cruciaal voor een succesvolle schoolcarrière. De landelijke norm, vastgesteld door de inspectie, vereist een minimale beheersing van 85% voor dit niveau. Onze resultaten tonen aan dat 93.65% van onze leerlingen dit essentiële niveau bereikt, wat ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85% ligt. Dit bevestigt de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerlingen en leerkrachten.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie op De Boomgaard Zuid: Het Streefniveau Gerealiseerd
Naast het fundamentele niveau zetten we vol in op het behalen van het streefniveau. Dit ambitieuze leerdoel daagt leerlingen uit om verder te ontwikkelen en hun potentieel volledig te benutten. Voor De Boomgaard Zuid is de specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld op 50.1%. We zijn trots te melden dat 55.56% van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt, wat onze toewijding aan excellentie onderstreept en de sterke prestaties van onze leerlingen weerspiegelt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van De Boomgaard Zuid?
Op basisschool De Boomgaard Zuid volgen we de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. Jaarlijks bespreken we met ouders niet alleen de resultaten van halfjaarlijkse toetsen, maar ook de werkhouding en sociaal-emotionele groei. Dit integrale beeld vormt de basis voor een passend schooladvies. Vanaf groep 6 werken onze leerkrachten, samen met de intern begeleider en directie, aan een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt uitgebreid met u als ouder besproken en gedurende het schooljaar, na elke toetsperiode, geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. Dit zorgt ervoor dat het advies altijd aansluit bij de voortgang van uw kind. In groep 8 wordt het definitieve schooladvies vastgesteld. Dit advies kan, op basis van de resultaten van de doorstroomtoets, nog naar boven worden bijgesteld. Zo garanderen we een advies dat recht doet aan het potentieel van uw kind.
Sociale Ontwikkeling en Veiligheid op Basisschool De Boomgaard Zuid
Op De Boomgaard Zuid stimuleren we het zelfvertrouwen en het vertrouwen in de omgeving. Dit creëert een positieve leeromgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor succesvolle ontwikkeling. Zelfvertrouwen is de motor voor persoonlijke groei. Kinderen die geloven in hun eigen kunnen, durven nieuwe uitdagingen aan te gaan en hun talenten volledig te ontwikkelen. Dit leidt tot meer leerplezier en betere schoolprestaties. Vertrouwen in de omgeving, zoals medeleerlingen en leerkrachten, bevordert samenwerking, open communicatie en empathie. Een veilige sfeer waarin iedereen zich geaccepteerd voelt, is de basis voor een prettig schoolklimaat. Veiligheid staat voorop in ons onderwijs. Een veilige omgeving is cruciaal voor het emotioneel welzijn, sociale interactie en motivatie van elk kind. Wij werken nauw samen met ouders om een omgeving te waarborgen waarin kinderen zich veilig en geborgen voelen, zodat hun ontwikkeling optimaal kan verlopen.
Stimuleren van zelfvertrouwen bij kinderen
Creëren van een vertrouwde leeromgeving
Waarborgen van een veilige schoolcultuur
Hoe bevordert De Boomgaard Zuid de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Op De Boomgaard Zuid maken we gebruik van de methode 'Kwink' om de sociale veiligheid te versterken en pestgedrag te voorkomen. Deze methode richt zich op positieve groepsvorming, zodat elk kind met plezier naar school komt. We evalueren het aanbod minimaal twee keer per jaar middels gesprekken met leerlingen en vragenlijsten, waarbij onze gedragsspecialist ondersteuning biedt. Om de sociaal-emotionele ontwikkeling en sociale veiligheid in kaart te brengen, gebruiken we het leerlingvolgsysteem met de Sociale Competentie ObservatieLijst (SCOL) en de KiVa-monitor. Deze worden tweemaal jaarlijks ingevuld. Daarnaast vullen leerlingen meerdere keren per jaar een sociogram in om de onderlinge relaties te analyseren en ons onderwijsaanbod hierop af te stemmen.
Welke registratiemethoden worden gebruikt om sociale resultaten te meten?
De Boomgaard Zuid maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om sociale opbrengsten te meten: * Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
- Sociale Competentie Observatielijst (SCOL)
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Deze basisschool hanteert de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren: * KiVa * Kwink
- KiVa
- Kwink
Inspectierapport Basisschool De Boomgaard Zuid: Vertrouwen en Kwaliteit
Basisschool De Boomgaard Zuid in Dieren, een bruisende basisschool met 69 leerlingen, heeft het volle vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Dit betekent dat onze school voldoet aan de hoge kwaliteitsnormen die gesteld worden aan het basisonderwijs. We zijn er trots op dat onze inzet voor uitstekend onderwijs en een veilige leeromgeving wordt erkend door de officiële onderwijsinspectie. Onze school staat bekend om haar toegewijde team van leerkrachten en een stimulerende leeromgeving. We streven ernaar om elke leerling de best mogelijke kansen te bieden voor hun ontwikkeling, zowel academisch als persoonlijk. Het positieve inspectierapport bevestigt de effectiviteit van onze aanpak.